הכרזה על עוד 11 מתחמי פינוי-בינוי במסלול מיסוי: יותר מ-6,000 יח"ד חדשות – רובן המוחלט בפריפריה

למעט שניים, כלל המתחמים המוכרזים נמצאים מחוץ לאזורי הביקוש המרכזיים • המתחם הבולט: מתחם יד אליעזר בנס ציונה, עם 1,400 יח"ד חדשות • תוקף ההכרזה על מתחם שפירא באשדוד הוארך בשש שנים

שיתוף הכתבה
יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן (דרור סיתהכל)יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן (דרור סיתהכל)

מרכז הכובד של ההתחדשות העירונית נוטה עוד קצת לכיוון הפריפריה: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה לאחרונה על עוד 11 מתחמי פינוי-בינוי במסלול מיסוי – תשעה מתוכם בפריפריה, ורבים מהם אף בפריפריה הרחוקה. שני מתחמים בלבד נמצאים במרכז הארץ, וגם הם לא באזור הביקוש העיקרי: אחד בהרצליה והשני בירושלים.

המתחם הבולט ביותר הוא מתחם יד אליעזר בנס ציונה, שבו עתידות להיבנות 1,400 יחידות דיור חדשות. מתחם גדול נוסף הוא זה שבמזכרת בתיה, עם כ-1,191 יחידות דיור חדשות וכ-3,500 מ"ר מסחר

המתחם הבולט ביותר הוא מתחם יד אליעזר בנס ציונה, שבו עתידות להיבנות 1,400 יחידות דיור חדשות. מתחם גדול נוסף הוא זה שבמזכרת בתיה, עם כ-1,191 יחידות דיור חדשות וכ-3,500 מ"ר מסחר – מתחם שהיה במוקד פסק דין מעניין שעליו דיווחנו כאן לפני כחמישה חודשים.

גם מתחם שבזי ביבנה כלול ברשימה, והוא יכלול 982 יחידות דיור חדשות, וכן 1,000 מ"ר מסחר. לוד, שנמצאת בתנופה גדולה מאוד לאחרונה בכל הקשור להתחדשות העירונית, זוכה להיכלל גם היא ברשימה הודות למתחם שדרות הציונות, שבו מתוכננות להיבנות 742 יחידות דיור חדשות. בקריית עקרון נכנסו שני מתחמים לרשימה: האחד – מתחם זוגות צעירים, שיכלול כ-350 יח"ד חדשות, כ- 1,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-1,000 מ"ר שטחי משרדים; השני – מתחם ויצמן/הרצל, שיציע 199 יחידות דיור חדשות, וגם הוא כ- 1,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-1,000 מ"ר שטחי משרדים.

המתחמים המוכרזים נמצאים גם בפריפריה הרחוקה: מתחם אחד בטירת הכרמל הסמוכה לחיפה, מתחם בן צבי. בתוכנית זו מתוכננות לקום כ-492 יחידות דיור חדשות, לצד כ-900 מ"ר שטחי מסחר. מתחם נוסף הוא מתחם אורן בבאר שבע, ועוד אחד באילת – מתחם ירושלים/אילות

כאמור, המתחמים המוכרזים נמצאים גם בפריפריה הרחוקה: מתחם אחד בטירת הכרמל הסמוכה לחיפה, מתחם בן צבי. בתוכנית זו מתוכננות לקום כ-492 יחידות דיור חדשות, לצד כ-900 מ"ר שטחי מסחר. מתחם נוסף הוא מתחם אורן בבאר שבע, ועוד אחד באילת – מתחם ירושלים/אילות.

שני המתחמים היחידים שנמצאים במרכז הארץ הם מתחם פייר קניג שבשכונת תלפיות בירושלים, אשר בו מתוכננות לקום 600 יחידות דיור חדשות, ומתחם גורדון שבהרצליה. לצד ההכרזות על 11 המתחמים החדשים, האריכה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית את תוקף ההכרזה על מתחם שפירא באשדוד, לשש שנים נוספות.

בסך הכול כוללים המתחמים המוכרזים (לא כולל המתחם באשדוד שתוקפו הוארך) יותר מ-6,000 יחידות דיור. אומנם רוב המתחמים נמצאים בפריפריה הקרובה, "המעגל השני" לגוש דן, אך בכל זאת ייתכן שזוהי המשכה של מגמה שהחלה כבר בשנה שעברה, כפי שהעיד דו"ח סיכום הפעילות של מנהל התכנון ב-2019, שפורסם ביוני האחרון.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןפינוי-בינוי במסלול מיסויפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...