תוכנית דניה הירוקה: מתן צו ביניים המונע פרסום למתן תוקף

ביהמ"ש אישר את הצו מטעם עמותת "שומרים על דניה" המייצגת כ-800 מתושבי העיר • זאת על רקע ההחלטה לדחות את כל העררים נגד התוכנית • הבקשה וההחלטה במלואן - בכתבה

שיתוף הכתבה
השופטת תמר שרון נתנאל. הצו ניתן "עד למתן החלטה אחרת" (אתר בתי המשפט)השופטת תמר שרון נתנאל. הצו ניתן "עד למתן החלטה אחרת" (אתר בתי המשפט)

אישור לתוכנית "דניה הירוקה" שבשכונת דניה בחיפה? לא כל כך מהר: בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, אישר את בקשתם של תושבי העיר להוציא צו ביניים, אשר מונע פרסום של התוכנית למתן תוקף. השופטת תמר שרון נתנאל כתבה בהחלטתה כי "הבקשה מעלה שאלות ראויות לדיון", ובהתאם לכך אישרה את מתן צו הביניים.

כזכור, רק לפני כחודש וחצי העניקה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה תוקף מעשי לתוכנית, לאחר שדחתה את כל העררים שהוגשו נגדה. בין היתר כתבה אז ועדת הערר כי "התוכנית אכן סוטה מהוראות התוכנית הכוללנית ביחס לבנייה בשכונת דניה, אולם הוראות אלה בתוכנית הכוללנית אינן יכולות לגבור על הוראות תוכניות אחרות, באותו מדרג או במדרג גבוה יותר".

המבקשים למדו רק בימים האחרונים, בהתאם למידע המתפרסם באתר האינטרנט של מנהל התכנון , כי המסמכים המתוקנים של התוכנית הוגשו לוועדה המחוזית, ובנסיבות אלו קיים חשש כי אם לא יינתן צו הביניים המבוקש, התוכנית עלולה להתפרסם למתן תוקף בכל עת"

תושבי האזור, באמצעות עמותת "שומרים על דניה" החליטו שלא לוותר במאבק, והגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בתוספת אותו צו ביניים. מדובר בכמעט 800 תושבים המיוצגים בדיון באמצעות העמותה, וכך כתבו בבקשתם למתן הצו: "המבקשים למדו רק בימים האחרונים, בהתאם למידע המתפרסם באתר האינטרנט של מנהל התכנון , כי המסמכים המתוקנים של התוכנית הוגשו לוועדה המחוזית, ובנסיבות אלו קיים חשש כי אם לא יינתן צו הביניים המבוקש, התוכנית עלולה להתפרסם למתן תוקף בכל עת".

בהתייחס להחלטת ועדת המשנה לעררים כתבו העותרים כי "שגתה ועדת המשנה לעררים כשהותירה על כנה את החלטת הוועדה המחוזית שאישרה תוכנית הפוגעת בשטח בעל ערכיות סביבתית ואקולוגית משמעותית, שהוא בפועל חלק בלתי נפרד מבחינה נופית ואקולוגית מפארק הכרמל, וזאת חרף העובדה שלא עמדו בפניה הנתונים החיוניים הנדרשים לצורך החלטה תכנונית אחראית ושקולה".

לעיון בבקשה במלואה לחצו כאן

כאמור, השופטת שרון נתנאל החליטה לקבל את בקשתם של העותרים, וציינה: "נוכח סיכויי העתירה, כפי שהם נראים בשלב זה, ולאור החשש שמא התוכנית תפורסם בטרם תידון הבקשה ויקום חשש להסתמכות עליה, ניתנים על ידי צווים ארעיים – עד למתן החלטה אחרת".

לעיון בהחלטת השופטת המלאה לחצו כאן

"אנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי ורואים בה אבן דרך משמעותית למניעת האסון האקולוגי והבטיחותי שתמיט התוכנית 'דניה הירוקה', ושמחים לראות שבית המשפט קרא את העתירה והתרשם מכך שהיא מעלה שאלות אשר ראויות לדיון", אמרה עו"ד הלן דורפמן, יו"ר עמותת שומרים על דניה. "התוכנית המדוברת זוכה להתנגדויות מקיר לקיר, החל בראשת העיר, דרך חברי מועצה ועד תושבים ואזרחים. המחשבה כי בעבור רווח כלכלי יכולים ומתכוונים היזמים לסכן את חיי תושבי האזור במקרה של שריפה היא לא פחות משערורייה בעיניי, ואנו, תושבי השכונה, לא נפסיק במאבק, כדי שדניה תישאר ירוקה".

עועו

נעצרה תוכנית "מפרץ החדשנות"

תוכנית חשובה אחרת בחיפה לא תקודם, לפי שעה – כך עדכנה לאחרונה רשות מקרקעי ישראל , בקשר לתוכנית "מפרץ החדשנות", אשר במסגרתה אמורים היו להתפנות המפעלים המזהמים המפורסמים שפועלים במפרץ חיפה. ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל הנכנס, הודיע כי הוא מעוניין לבחון שוב את עמדת הרשות בנושא.

התוכנית נהגתה לטובת פינוי השטחים המדוברים במפרץ, עליהם יושבים כיום מפעלים מזהמים רבים, שבמקומם ייבנו 100,000 יחידות דיור חדשות. קוינט ציין כי בחינת עמדת רמ"י מחדש תדרוש 45 ימים לפחות. גם באוצר מסתייגים מהתוכנית וטוענים כי היא היחידה שהוצגה להם, וכי ראוי לבחון מולה גם אפשרויות נוספות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובנייההוועדה המחוזית לתכנון ובניהדניה הירוקהינקי קוינטבית המשפט המחוזיעמותת שומרים על דניהעו"ד הלן דורפמןתוכנית מפרץ החדשנותהשופטת תמר שרון נתנאל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...