ירידה של 21% בשיעור המשרות הפנויות בענפי הבינוי לעומת 2019

כך מסקר המשרות הפנויות של הלמ"ס, אשר ניתח את השנה החולפת • עוד עולה מהסקר כי בשלושת החודשים האחרונים של השנה יחד מספר המשרות הפנויות במקצועות הבינוי ב-10-4%

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בזמן העבודה (שאטרסטוק)פועלי בניין בזמן העבודה (שאטרסטוק)

מה היה מצב מקצועות הבינוי לאורך שנת 2020, ועד כמה הוא הושפע ממשבר הקורונה המתמשך? על השאלות הללו ניסתה לענות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, באמצעות סקר משרות פנויות שאת תוצאותיו פרסמה היום (ג'). הסקר כיסה את כל ענפי המשק המובילים, והתמקדה בכל ענף גם בצורה פרטנית.

על פי הסקר, המתבצע אחת לחודש על ידי אנשי הלמ"ס, שיעור המשרות הפנויות בענפי הבינוי ירד מ-5.57% ב-2019 ל-4.56% ב-2020 – ירידה משמעותית של 21% בין שתי השנים. שיעור המשרות הפנויות בענף הפעילויות בנדל"ן, השירותים המקצועיים, המדעיים והטכניים ירד מ-4.07% ב-2019, ל-2.87$ ב-2020 – ירידה של 29% בין השנים. יש לציין כי שיעור המשרות הפנויות, כהגדרת הלמ"ס, הוא למעשה היחס בין היחס בין מספר המשרות הפנויות בענף הנבדק לבין מספר המשרות הכולל – הפנויות והמאוישות.

הסקר של הלמ"ס כלל גם נתונים באשר למספר המוחלט של המשרות הפנויות בענפים השונים – כלומר לא לשיעורן בענף, אלא לכמות המשרות הפנויות הקיימות, בתקופה שבין אוקטובר 2020 לדצמבר 2020, כלומר בשלושת החודשים האחרונים של 2020.

על פי הנתונים, מספר המשרות הפנויות בקרב בוני בתים, בנאים ומניחי בטון היה 777, המבטא ירידה של 4% ביחס לשלושת החודשים הקודמים – החודשים ספטמבר עד נובמבר 2020. בקרב רצפים, סתתים, טייחים, מסגרים ועובדי שלד בתחום הבנייה היו בשלושת החודשים האחרונים של השנה 3,362 משרות פנויות, ירידה של 10% לעומת החודשים ספטמבר עד נובמבר.

יש לציין כי בכל ענפי המשק, ללא יוצא מן הכלל, חלה ירידה בשיעור המשרות הפנויות ב-2020, בהשוואה ל-2019 – תוצאה צפויה למדי שנגזרת מהמשבר העמוק. עם זאת, מספר המשרות הפנויות, ההשוואה לגבי המספר המוחלט של המשרות הפנויות, בין שתי תקופות במהלך 2020, עשויה להעיד על התכווצות מסוימת של הענפים, תוך כדי המשבר, ולכך חשוב לשים לב בהמשך.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןמשרות פנויותענף הנדל"ןנדל"ןמשבר הקורונההלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...