המועצה הארצית: הופקדה התוכנית המחוזית שתאפשר את הקמת ביה"ח השני בעיר

את מהלך ההפקדה של תוכנית "הרחבת אזור לפיתוח עירוני ב"ש" התנתה המועצה בשינוי שייערך בה, ואשר יבטיח את הקמת בית החולים • השינוי אושר, והתוכנית עברה לשלב הבא

שיתוף הכתבה
בית החולים סורוקה, באר שבע. התכנון מתקדם אל עבר בית חולים נוסף בעיר (שאטרסטוק)בית החולים סורוקה, באר שבע. התכנון מתקדם אל עבר בית חולים נוסף בעיר (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית המתאר המחוזית במחוז דרום, תמ"מ 4/14/23/11, היא התוכנית אשר נקראת "הרחבת אזור לפיתוח עירוני ב"ש" – ומיועדת לאפשר את הקמתו של בית חולים שני בבירת הנגב, בחלקה המזרחי.

התוכנית נמצאת על שולחנה של המועצה הארצית זה תקופה, וכפי שפרסמנו כאן בדצמבר 2019, המועצה אף הכריזה על קידומה. עם זאת, במסגרת הקידום ביקשה המועצה לבצע שינוי בתוכנית, כזה אשר יבטיח, אולי אף יעגן, את התוכנית להקמת בית החולים בשטח המדובר. כעת אושר עדכון התוכנית – שינוי מספר 11 – ונסללה הדרך להפקדתה.

מתחם המרכז הרפואי מיועד לשימושים של בתי חולים ומרפאות, מוסדות ציבור מלונאות ותעסוקה שהינם בזיקה לבית החולים, וכן, לשימושים שנועדו לשרת את המרכז הרפואי, כגון מעונות סטודנטים ומסוף תחבורה"

"תוכנית זו מציעה הרחבת של אזור לפיתוח עירוני בבאר שבע, לצורך הקמת מרכז רפואי ממזרח לעיר, בשטח התָּחום על ידי מסילת ברזל ממזרח, דרך 40 ממערב ודרך 25 ומסילת ברזל מדרום", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית המעודכנת. "מתחם המרכז הרפואי מיועד לשימושים של בתי חולים ומרפאות, מוסדות ציבור מלונאות ותעסוקה שהינם בזיקה לבית החולים, וכן, לשימושים שנועדו לשרת את המרכז הרפואי, כגון מעונות סטודנטים ומסוף תחבורה. שימושים נוספים במרכז הרפואי יותרו רק כשימוש נלווה. 

התוכנית כוללת שינוי ייעוד של כ-1,400 דונם, מאזור נופש מטרופוליני' ל'אזור לפיתוח עירוני', והוספת סמל 'בית חולים', וכן, שינוי ייעוד שטח של כ-1,870 דונם מייעוד 'אזור לפיתוח עירוני' ל'אזור נופש מטרופוליני', המסומן גם כ'שטח פתוח מיוחד' בהתאם להוראות תמ"א 35 ".

נראה שחלקם האחרון של דברי ההסבר נוגע ספציפית לשינוי שביקשה המועצה הארצית לערוך בתוכנית. בדיונים קודמים בה דרשו אנשי המועצה כי תוכנית מקומית ראשונה בשטח התוכנית תייעד שטח לבית החולים, וכי כשימוש עיקרי יותרו שימושים הקשורים לרפואה ולמוסדות ציבור, וכן למלונאות ותעסוקה בזיקה לבית החולים.

בית החולים עצמו מתוכנן לכלול כ-400,000 מ"ר בנוי, וכ-1,900 מיטות. הוא מיועד לשרת את תושבי באר שבע, כמובן, אך גם את התושבים המתגוררים ביישובים ממזרח ומדרום לעיר. על פי התוכניות, בית החולים החדש ייקרא על שמו של שמעון פרס ז"ל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרחבת אזור לפיתוח עירוני ב"שתוכנית מתארהמועצה הארצית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...