זמן שיא? בתוך כ-3.5 שנים: כ-99% מיחידות הדיור בשכונת פארק הנחל בבאר שבע שווקו בהצלחה

השכונה החדשה עומדת רגע לפני השלמת השיווק בכל המגרשים למגורים – רק 53 יח"ד טרם שווקו, מתוך 4,004 יח"ד בשכונה כולה • מתוך 80 מגרשים למגורים, רק ארבעה מחכים לרוכש

שיתוף הכתבה
שכונת פארק הנחל בבאר שבע (אוקסנה וינרסקי)שכונת פארק הנחל בבאר שבע (אוקסנה וינרסקי)

"סופת" שיווק מרשימה כל כך לא נראתה בדרום הארץ – אולי גם באזורי הביקוש – כבר הרבה מאוד זמן: שכונת פארק הנחל בבאר שבע מציגה שיווק מוצלח של קרוב ל-99% מכלל יחידות הדיור המיועדות להיבנות בה, וזאת בתוך כשלוש שנים וחצי. רק בסוף דצמבר האחרון שווקו בהצלחה עוד שישה מכרזים, עבור 523 יחידות דיור חדשות שייבנו בשכונה, כך שהמספר נכון לעכשיו מעורר התפעלות: רק 53 יחידות דיור טרם שווקו בהצלחה בשכונה החדשה.

שיווק המגרש הראשון בשכונה נרשם באפריל 2017, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן . הוא, כמו גם ארבעה כמוהו, נסגרו ללא זוכים – אך נדמה שאלו היו רק חבלי לידה עבור השכונה, ששווקה בקצב גבוה במהלך משותף של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון

שיווק המגרש הראשון בשכונה נרשם באפריל 2017, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן . הוא, כמו גם ארבעה כמוהו, נסגרו ללא זוכים (זאת מתוך 13 מגרשים בסך הכול ששווקו באותו "סבב") – אך נדמה שאלו היו רק חבלי לידה עבור השכונה, ששווקה בקצב גבוה במהלך משותף של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. כך, מתוך 4,004 יחידות דיור שיקומו בשכונה, 53 בלבד, כאמור, טרם נכללו במכרזים הזוכים (1.32% מכלל יחידות הדיור בשכונה); ארבעה מגרשים מתוך 80 (5%) נותרו לפי שעה ללא זוכים.

בין הזוכות במגרשים בשכונה לאורך שלוש וחצי השנים האחרונות אפשר למצוא שמות מוכרים רבים, וביניהם י.ח דמרי (שזכתה בשני מכרזים בסבב האחרון, עם 126 יחידות דיור), פרץ בוני הנגב (שזכתה במכרז אחד באותו סבב, עם 158 יחידות דיור), אביסרור משה ובניו , צרפתי שמעון , שובל מתחמי מגורים, סלעית, אחים אוזן ועוד.

בימים אלה נערכת מחלקת הרישום בעיריית באר שבע לרישום ילדי השכונה לגנים ולכיתות א' כבר עבור שנת הלימודים הבאה, לקראת אכלוס השכונה בחודשים הקרובים. בקיץ 2021 מתוכננים להיכנס התושבים הראשונים לדירות, ובספטמבר, לכבוד פתיחת שנת הלימודים, עיקר הבנייה של השטחים הציבוריים, הכשרת הפארקים, מוסדות החינוך ומוסדות הציבור תושלם.

ביקוש הולך וגובר לדירות מיוחדות

במקביל לקצב הפיתוח הגדול בשכונה, מדווחים יזמים בה כי נרשמת עלייה בביקושים לדירות בעלות חללים גדולים, ועל מכירת מרבית הפנטהאוזים ודירות הגן בפרויקטים השונים. כך, לדברי ישי רוט, סמנכ"ל השיווק של חברת שובל מתחמי מגורים - החברה המבצעת של פרויקט באר שבע טאצ' בשכונה - "ההבנה בציבור ש' מחיר למשתכן ' לא תחזור וכי החלופה של ליצמן, דיור מופחת, אינה רלוונטית, וכן על רקע החשש מפני עליית מחירים - כל אלה גרמו לעלייה בביקוש לדירות מיוחדות בבאר שבע. מאז הקורונה אנו נתקלים בפניות רבות של משפרי דיור שמתעניינים ברכישת דירה עם מרפסת גדולה או גינה, כדי שיהיה לילדים מקום להתפרק ולמבוגרים מרחב לנשום אוויר.

מאז הקורונה אנו נתקלים בפניות רבות של משפרי דיור שמתעניינים ברכישת דירה עם מרפסת גדולה או גינה, כדי שיהיה לילדים מקום להתפרק ולמבוגרים מרחב לנשום אוויר. הביקוש לדירות גדולות לא יורד, כי אנשים רוכשים את הדירות האלה לא כמותרות, אלא כצורך"

הביקוש לדירות גדולות לא יורד, כי אנשים רוכשים את הדירות האלה לא כמותרות, אלא כצורך. מאחר שהשכונה כבר מפותחת משמעותית, אחת המפותחות בעיר ומהאטרקטיביות בארץ, אנו רואים ביקושים עֵרים לדירות האחרונות בפרויקטים שלנו, ולאור כך גם סגירה מהירה של שיווק המגרשים האחרונים בשכונה. 

חשוב לזכור שעד היום מרבית השכונות החדשות שנבנו בארץ סבלו - וסובלות עד היום - מחבלי לידה בגלל שהאכלוס קדם לפיתוח, וכאן אלו נעשים במקביל. לבסוף גם עניין המחיר משחק פה תפקיד: למרות הפיתוח של השכונה וכל התנאים שהיא מציעה, כמו האגם המלאכותי הגדול בארץ, ספורטק מפותח ועוד, המחירים בה עדיין נחשבים אטרקטיביים בכל קנה מידה".

בניתוח שערכה חברת שובל מתחמי מגורים באשר לנתוני הרכישות בפרויקט באר שבע טאצ', מתברר כי 60% מהרוכשים הם בני המקום, 20% מגיעים מיישובי האזור (להבים, עומר, מיתר ועוד) והיתר משאר חלקי הארץ. הפרויקט שמקימה החברה יכלול כ-1,000 יחידות דיור ב-31 בניינים בני 3 עד 8 קומות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןי.ח דמריסלעיתשובל מתחמי מגוריםעיריית באר שבעשכונת פארק הנחלאחים אוזן חברה לבניהאביסרור משה ובניוצרפתי שמעוןפרץ בוני הנגבישי רוט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...