סוף לסאגת שומת המע"מ בפרויקט "רוטשטיין הירוקה"? החברה תשלם כ-9.5 מיליון שקל

זאת במקום 15.1 מיליון שקל, כפי שדרשה רשות המיסים בתחילה • באותה הזדמנות ניתנה שומה לשלב נוסף בפרויקט, כך שרוטשטיין תשלם בסך הכול 16 מיליון שקל – מתוכם כבר שילמה 5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רוטשטיין, אבישי בן-חיים (יח"צ)מנכ"ל רוטשטיין, אבישי בן-חיים (יח"צ)

נראה כי סאגת שומת המע"מ בפרויקט "רוטשטיין הירוקה" של חברת רוטשטיין בבאר יעקב באה אל סיומה – לאחר כשלוש שנים. החברה הודיעה הבוקר (ד') לרשות לניירות ערך כי הגיעה להסדר פשרה עם רשות המיסים בנוגע לשומה האמורה, כך שתשלם בסופו של דבר 9.5 מיליון שקל על שלבים א'-ד' בפרויקט, במקום 15.1 מיליון שקל כפי שדרשה הרשות בתחילה. יש לציין שלסכום זה יתווספו ריבית והפרדי הצמדה.

תחילת הפרשה ב-2013, אז הוציאה החברה חשבונית מע"מ על שירותי הבנייה לכל הפרויקט – ושילמה בסך הכול כחמישה מיליון שקל מע"מ. במרץ 2018 הוציאה רשות המיסים שומת מע"מ לחברה, שעמדה על 14.5 מיליון שקל – והחברה השיגה על כך, בטענה כי המחיר גבוה מדי. הרשות בדקה זאת, טענה כי אין סיבה להפחתת השומה, ואף העלתה אותה ל-15.1 מיליון שקל.

לאחרונה סוף-סוף "יצא עשן לבן", והושגה פשרה. כך, על פי הסיכום שנשלח אל הרשות לניירות ערך, החברה תידרש לשלם, כאמור, 9.5 מיליון שקל שומת מע"מ על השלב הראשון עד הרביעי בפרויקט בבאר יעקב

החברה הודיעה כי תערער על ההחלטה בבית המשפט, ואכן הגישה ערר על השומה שקיבלה. בנקודה זו נכנסו שני הצדדים למשא ומתן, ולאחרונה סוף-סוף "יצא עשן לבן", והושגה פשרה. כך, על פי הסיכום שנשלח אל הרשות לניירות ערך, החברה תידרש לשלם, כאמור, 9.5 מיליון שקל שומת מע"מ על השלב הראשון עד הרביעי בפרויקט בבאר יעקב. 

באותה הזדמנות סיכמו הצדדים על שומת מע"מ כוללת לפרויקט כולו, שבו שישה שלבים, כך שבסך הכול תידרש החברה לשלם 16 מיליון שקל מע"מ במסגרת הפרויקט. מתוך סכום סופי זה, נזכיר, שילמה החברה כבר חמישה מיליון שקל. "ההשפעה הצפויה של הסכם הפשרה על דו"חותיה הכספיים של החברה לשנת 2020 תסתכם לקיטון ברווח הנקי של כארבעה מיליון שקל", כתבה החברה בדיווח.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה החברה על מכירת זכויות בנייה במרכז המסחרי אשר עתיד לקום בפרויקט בבאר יעקב, תמורת 8.5 מיליון שקל – זאת במסגרת הסכם שנחתם כבר באוגוסט 2017. פרויקט רוטשטיין הירוקה כולו יכלול 906 יחידות דיור חדשות, ב-13 מגדלי מגורים בני 22-16 קומות וב-64 בתים צמודי קרקע. לצידם ייבנה גם אותו מרכז מסחרי, שישתרע על 2,700 מ"ר בנויים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךרשות המיסיםרוטשטיין נדל"ןרוטשטיין הירוקהשומת מע"מ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...