אושר: מלון בן 120 חדרים יוקם במתחם הטיגארט באבו גוש; יכלול גם את מבנה המועצה החדש

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית המתאר המקומית שיזמה המועצה המקומית • התוכנית משתרעת על פני כ-27 דונם, ותכלול גם 3,200 מ"ר שטחי ציבור ו-800 מ"ר מסחר

שיתוף הכתבה
הכפר אבו גוש (שאטרסטוק)הכפר אבו גוש (שאטרסטוק)

מלון חדש יוקם במתחם הטיגארט (מתחם המשטרה הבריטית הישן) באבו גוש – עם 120 חדרים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הודיעה אתמול (א') על אישור תוכנית המתאר המקומית למתחם, המשתרע על פני כ-27 דונם. מטרת התוכנית: "יצירת מתחם למבני ציבור ומלונאות במתחם המשטרה הבריטית (הטיגארט) וסביבתו".

במתחם תא שטח בייעוד מלונאות ששטחו כ-14 דונם, הכולל את מבנה הטיגארט עצמו, את מבנה הווילה ואת מבנה המלון החדש, ותא שטח מצפון למגרש זה, ששטחו כארבעה דונמים, המיועד למבנה החדש של המועצה המקומית, וחלק ממנו למסחר

מדובר במתחם שנמצא בצידו המערבי של הכפר אבו גוש שבהרי ירושלים, וכולל שני מגרשים, למעשה: תא שטח בייעוד מלונאות ששטחו כ-14 דונם, הכולל את מבנה הטיגארט עצמו, את מבנה הווילה ואת מבנה המלון החדש, ותא שטח מצפון למגרש זה, ששטחו כארבעה דונמים, המיועד למבנה החדש של המועצה המקומית, וחלק ממנו למסחר. 

"במתחם זה שני מבנים המיועדים לשימור", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית, "מצודת המשטרה הבריטית ומבנה הווילה. מבנים אלו מהווים נקודת ציון היסטורית בעלת חשיבות משמעותית במורשת האזור. במתחם מבנים קלים המשמשים כמבני תחזוקה של המועצה המקומית, ומיועדים להריסה. הייעודים והשימושים המוצעים בתוכנית זו נגזרים מתוכנית המתאר הכוללנית של אבו גוש. על פי תוכנית זו, מבנה הטיגארט מיועד לשימוש תיירותי כייעוד עיקרי, ותא השטח שמצפון לו מיועד למבנה המועצה".

התוכנית כוללת הוראות לשינוי ייעוד שטחים, מייעוד חקלאי לייעוד מלונאות ומייעוד מסחרי לייעוד מבני ציבור ודרך מוצעת, ביטול דרכים מאושרות, קביעת שימושים מותרים, קביעת הוראות לבינוי ולעיצוב אדריכלי, קביעת הוראות לפיתוח השטח, קביעת הוראות להריסת מבנים/גדרות/אלמנטים בנויים, קביעת הוראות לשימור שני המבנים הישנים שבמתחם, קביעת הוראות לטיפול בעצים בוגרים ועוד. לצד אלו, קובעת התוכנית כי המלון יהיה בגובה של חמש קומות.

המתחם כולל גם שטחי ציבור - 3,200 מ"ר בסך הכול – ושטחי מסחר - 800 מ"ר. היזמית והמגישה של התוכנית היא המועצה המקומית אבו גוש, והעורך הראשי שלה הוא אדריכל אבי בן גור, משרד גיאו בן גור אדריכלים

כאמור, המתחם כולל גם שטחי ציבור - 3,200 מ"ר בסך הכול – ושטחי מסחר - 800 מ"ר. היזמית והמגישה של התוכנית היא המועצה המקומית אבו גוש, והעורך הראשי שלה הוא אדריכל אבי בן גור, משרד גיאו בן גור אדריכלים.

נזכיר כי תוכנית המתאר הכוללנית של הכפר אושרה בספטמבר 2019, ומטרתה לאפשר את התפתחות הכפר עד ל-10,000 תושבים לפחות בשנת 2030, ולמעשה מניחה את התשתית גם לגדילתו עד לכ-12,000 תושבים בשנה זו. בין היתר היא כוללת תוספת של 3,480 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותתוכנית מתארהמועצה המקומיתאדריכל אבי בן גורמשרד גיאו בן גור אדריכליםתוכנית מתאר כוללנית לאבו גושהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...