ארה"ב: על הקניון בלאס וגאס שאיבד 95% מערכו בשל הקורונה – ועל אלו שכנראה נמצאים בדרך לשם

Prizm Outlets, שבשיאו היה שווה 125 מיליון דולר, הוערך ביולי במחיר של כ-28.2 מיליון – ובשבוע האחרון בכמיליון דולר וחצי בלבד • סימנים רבים מצביעים על כך שזהו לא המקרה האחרון

שיתוף הכתבה
לאס וגאס (שאטרסטוק)לאס וגאס (שאטרסטוק)

קניון Prizm Outlets, מרחק כארבע דקות נסיעה דרומית לעיר לאס וגאס, בגבול קליפורניה, איבד 95% מערכו בתוך חצי שנה – בעיקר בשל מגבלות הקורונה והשפעות המשבר. אם ביולי האחרון שוויו הוערך ב-28.2 מיליון דולר, הרי שבשבוע שעבר הוא הוערך בשווי של 1.525 מיליון דולר בלבד. בכתבה של המגזין הידוע בלומברג (Bloombreg) מצוין כי ייתכן שזוהי רק ההתחלה – ושאפקט הדומינו בדרך.

מדובר בקניון שנמצא, אמור, בסמוך ל"עיר החטאים". הוא נסגר באמצע מרץ שעבר בשל מגפת הקורונה, ונפתח שוב בתחילת יוני האחרון. התפוסה בו, בשל המצב הלא ברור, מן הסתם, עומדת כעת על כ-57.5% בלבד. 

הקורונה לא מוטטה בעצמה את הקניון, אלא רק החריפה את המצב או האיצה את התהליך. כבר בשנת 2018 הקניון עוקל, בשל קשיים כלכליים שונים, אך נותר פתוח. רק לשם ההשוואה נציין כי ב-2012 הוערך הנכס בשווי של 124 מיליון דולר

להשלמת התמונה נציין דבר חשוב מאוד: הקורונה לא מוטטה בעצמה את הקניון, אלא רק החריפה את המצב או האיצה את התהליך. כבר בשנת 2018 הקניון עוקל, בשל קשיים כלכליים שונים, אך נותר פתוח. רק לשם ההשוואה נציין כי ב-2012 הוערך הנכס בשווי של 124 מיליון דולר – כך שערכו הגבוה לכאורה ביולי האחרון נמוך משמעותית מהערך בשיא פריחתו.

זהו לא סיפורו של קניון בודד

הצרות של הקניונים ושל מרכזי הקניות בשנה האחרונה ידועות לכולם. גם בישראל המצב לא פשוט, ובעלי הקניונים אף הצהירו באחרונה כי יפתחו אותם בתחילת השבוע, למרות שהסגר כנראה לא יוסר במלואו. ובארה"ב המצב דומה: אנשים עברו לרכוש מוצרים אונליין, הם מגיעים פחות לקניונים – ואלו גם כך סגורים חלק גדול מהזמן. בעלי הקניונים ושוכרי החנויות בהם נחשבים כיום לנפגעים מהגדולים ביותר ממגפת הקורונה.

ההערכה היא כי 31 מתוך 39 הקניונים המשויכים למדד CMBX 6 – מדד אשר עוקב אחר ההלוואות מבוססות האג"ח של מרכזי קניות בארה"ב – יגיעו להליך של פירוק או קרוב לכך, בעתיד הלא רחוק

לכן, על פי הכתבה, המגמה שתיארנו באשר לאותו קניון בלאס וגאס צפויה להימשך: ההערכה היא כי 31 מתוך 39 הקניונים המשויכים למדד CMBX 6 – מדד אשר עוקב אחר ההלוואות מבוססות האג"ח של מרכזי קניות בארה"ב – יגיעו להליך של פירוק או קרוב לכך, בעתיד הלא רחוק, בטח ובטח אם נכנסו אל המשבר במצב קשה גם כך, כמו Prizm Outlets.

ומה בדבר המרוויחים מהמצב? כמובן: חנויות פרטיות שקראו את המציאות החדשה וידעו להעמיד לרוכשים שלהן חלופה (בעיקר בדמות קנייה אינטרנטית ומשלוחים) יוכלו להעצים את פעילותן על חשבון הקניונים, שכן הרוכשים לא נעלמים, הם מחפשים אלטרנטיבה. מי שיעמיד אותה לרשות אותם רוכשים, יכול להרוויח בגדול.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מרכז מסחרימשבר הקורונהקניונים ומרכזי מסחרנדל"ןנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...