חדשות הנדל"ן: אשטרום משקיעה באנרגיה מתחדשת; היתר הריסה לבוני התיכון בפרויקט בקריית אונו

אשטרום הודיעה כי היא נכנסת רשמית לתחום, בישראל ובחו"ל • בוני התיכון תחל בהריסת המבנים הקיימים במתחם C, שבו תבנה 244 יח"ד • עיריית ירושלים קיימה כנס התחדושת עירונית מיוחד למגזר החרדי

שיתוף הכתבה
גיל גירון, מנכ"ל קבוצת אשטרום, ורמי נוסבאום, יו"ר הקבוצה (ישראל הדרי)גיל גירון, מנכ"ל קבוצת אשטרום, ורמי נוסבאום, יו"ר הקבוצה (ישראל הדרי)

• קבוצת אשטרום דיווחה השבוע כי דירקטוריון החברה אישר את כניסתה לתחום האנרגיה המתחדשת. בכוונת הקבוצה לפעול לפיתוח פעילות זו בארץ ובחו"ל, תוך גיבוש תוכנית אסטרטגית וגיוס כוח אדם לפעילות בתחום זה. "באשטרום מעריכים כי ההיצע ההולך וגדל בעולם לתחום האנרגיה המתחדשת מהווה הזדמנות עסקית להשתלבות הקבוצה בתחום זה, שהינו בעל פוטנציאל עסקי רב", נכתב בהודעת החברה.

• חברת הכשרת הישוב הודיעה השבוע כי חברת MLP Group SA הפולנית, שהכשרת הישוב מחזיקה בכ-38.3% ממניותיה, החליטה גם היא להיכנס לתחום האנרגיה המתחדשת, בפולין, זאת לאחר שהדירקטוריון אישר השקעה בהיקף של 50 מיליון זלוטי (כ-44 מיליון שקל) במהלך השנתיים הקרובות, לצורך התקנת מתקני אנרגיה סולארית - לוחות פוטו וולטאיים - על גגות של פארקים לוגיסטיים בפולין. להערכת חברת הבת, עם השלמת ההתקנות במסגרת פרויקט הגגות הקיבולת של המתקנים תהיה לכל הפחות בהיקף של 20 מגה-ואט, והיא עשויה לתרום לגידול בהכנסותיה בהיקף שנתי של כ-8 עד 10 מיליון זלוטי.

אפי נכסים עדכנה השבוע כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מפרויקט משרדים בפארק נווה נאמן שבהוד השרון, הכולל שמונה בנייני משרדים בשטח בנוי של כ-45,000 מ"ר, חניות וכן קרקע צמודה בשטח של כ-18,000 מ"ר המיועדת לבנייה. שווי הנכס לצורך חישוב התמורה נקבע על כ-656 מיליון שקל. אפי נכסים מקדמת את העסקה עם שותף אשר מנהל כיום בפועל את המתחם ומחזיק בכ-33.3% מהזכויות בפארק. נכון למועד חתימת ההסכם, שיעור האכלוס בפרויקט עומד על כ-86% והוא מושכר לעשרות שוכרים שונים. ה-NOI השנתי הנובע מהפרויקט עומד על כ-35 מיליון שקל.

• חברת בוני התיכון עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי התקבלה בידיה היתר הריסה למתחם C בפרויקט הפינוי-בינוי שהיא מובילה במתחם לוי אשכול בקריית אונו. הפרויקט יכלול 244 יח"ד וכ-900 מ"ר מסחר, בשני מגדלי מגורים - 64 יח"ד מיועדות לבעלי הזכויות במקרקעין, ו-180 יח"ד ישווקו על ידי החברה. בהתאם להסכם שנחתם בין החברה לבין בעלי הזכויות הקיימים במתחם, החל שלב פינוי בעלי הזכויות הקיימים, והחברה מעריכה כי תחל בהריסת הבניינים הקיימים במתחם C במהלך הרבעון השני של 2021. לפי שעה נמכרו על ידי החברה במתחם 69 יחידות דיור, מתוך 180 היח"ד המיועדות לשיווק, בהיקף כספי כולל של כ-159 מיליון שקל. מתחם C הוא המתחם השני מבין כלל המתחמים בפרויקט, הכוללים 328 יחידות דיור לפינוי, ובנייתן של 1,770 יחידות דיור וכ-300,3 שטחי מסחר במקומן.

• חברת ישראל-קנדה הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי חברת הבת שלה, ישראל-קנדה מלונאות, השלימה את רכישת מלוא הון המניות המונפק והנפרע וזכויות ההצבעה של החברות פרייד ים המלח וטמרס נופש מידי חברת טמרס מלונות , לאחר התקיימות כל התנאים המתלים. מדובר בעסקה שעליה דיווחה החברה בנובמבר האחרון, ושעולתה הכוללת היא כ-155 מיליון שקל. לאחר השלמתה תחזיק החברה בכ-1,330 חדרי מלון.

• חברת רום כנרת נכסים והשקעות חתמה השבוע עם חברת בונה ריינה על הסכם לבניית הקניון בפרויקט BTOWERS ברחוב יוספטל 80 בבת ים. ההסכם כולל בניית קניון בן חמש קומות, בשטח כולל של כ-40,000 מ"ר, במרכז העיר בת ים. עוד ייבנו חמש קומות של חניון תת-קרקעי ומרתפים. חברת בונה ריינה תתחיל את בניית הקניון בחודש פברואר 2021. הסיום המשוער של הבנייה יהיה בעוד כ-24 חודשים. פרויקטBTOWERS  תוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.

אלקטרה נדל"ן הודיעה השבוע כי היא בוחנת את הרחבת פעילותה בתחום קרנות ההשקעה (Private Equity) תחת ניהולה, וכניסה לתחום המלונות  (Hospitality)בארה"ב. "בתקופת הקורונה בחנה החברה את השפעת המגפה על תחום המלונאות בארה"ב, וזיהתה הזדמנויות רבות להשקעות אטרקטיביות בתחום", נכתב בהודעתה לרשות לניירות ערך. "על מנת לקדם את כוונת החברה, היא התקשרה עם שותף מקומי בארה"ב בעל ניסיון ומוניטין רב בתחום המלונות, אשר מחזיק בבעלותו את רשת בתי מלון AKA ואשר פועל בתחום הנדל"ן בארה"ב יותר ממאה שנה". 

• חברת אזורים החלה לאחרונה בשיווק פרויקט MOMENT ברחוב השבטים בבת ים, בשיתוף מועדון "חבר". הפרויקט כולל 714 דירות בארבעה מגדלים, ו-6,500 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית גדול שמוקם בסמוך לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה הנבנה בימים אלו. השיווק של הפרויקט ייעשה באופן דיגיטלי לחלוטין, בעזרת אתר ייעודי. במהלך חודש מרץ יתקיימו שני ימי מכירה, לעמיתי מועדון "חבר" ולרוכשים נוספים המתעניינים בדירות מקרב הציבור הרחב, באופן מקוון. היתר בנייה לפרויקט צפוי להתקבל בזמן הקרוב. היקף הפרויקט מוערך בכמיליארד שקלים והאכלוס צפוי לסוף שנת 2025, כולל המתחם המסחרי ושטחי התעסוקה.

• עיריית ירושלים והמנהלת להתחדשות עירונית ברשות לפיתוח ירושלים ערכו לאחרונה כנס עבור מיזמי התחדשות עירונית במגזר החרדי. מטרת הכנס, בין היתר, לחשוף את הציבור החרדי לאפשרויות ההתחדשות העירונית, כך בהודעת העירייה. המפגש התקיים באופן מקוון, ועסק באתגרי ההתחדשות העירונית ובסוגיות הרלוונטיות בתחום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתהכשרת הישובאשטרוםאזוריםיסקי-מור-סיון אדריכליםאפי נכסיםאלקטרההרשות לפיתוח ירושליםגיל גירוןרמי נוסבאוםMLP Group SAפארק נווה נאמן בהוד השרוןמתחם לוי אשכול בקריית אונוטמרסרום כנרת נכסים והשקעותבונה ריינהפרויקט BTOWERSפרויקט MOMENTבוני התיכון התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...