מתחם הסיטי בת"א: אקרו נדל"ן, יובלים והפניקס רכשו קרקע נוספת ב-73 מיליון שקל

בכוונתן לאחד את המגרש עם מגרשים סמוכים – לטובת הקמת פרויקט בן 80,000 מ"ר בנויים של מגורים, מלונאות, משרדים ומסחר • משנת 2018 השקיעה אקרו נדל"ן עם שותפיה יותר ממיליארד שקל במתחם

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם הסיטי בתל אביב (3Dvision)הדמיית מתחם הסיטי בתל אביב (3Dvision)

עוד רכישה מסקרנת במתחם יצחק שדה בתל אביב, הוא מתחם הסיטי (או מתחם חסן ערפה): אקרו נדל"ן, יובלים והפניקס הודיעו היום (ג') על רכישת קרקע בשטח של דונם, בתמורה ל-73 מיליון שקל, על רחוב מנחם בגין – בצלע המערבית של המתחם. הקרקע נרכשה מרשות מקרקעי ישראל ומבעלים פרטיים. 

בהודעה הרשמית על הרכישה נכתב כי בכוונת החברות לאחד מגרש זה עם מגרשים אחרים שנרכשו על ידיהן בשנים האחרונות במתחם: אחד הוא מגרש בשטח של 2,626 מ"ר (B4) שאותו רכשה אקרו עם הפניקס באוגוסט 2019, בתמורה לכ-211.2 מיליון שקל; שני מגרשים נוספים נמצאים בבעלות חברת יובלים .

השטח הכולל של ארבעת המגרשים עומד על כשבעה דונמים. המגרשים ממוקמים בצמוד לתחנת הרכבת הקלה העתידית, הממוקמת על ציר תנועה משולב קרליבך-החשמונאים ומנחם בגין. בכוונת החברות לקדם תב"ע לפי תוכנית תא/5000 , שתאפשר הקמת כ-80,000 מ"ר של מגורים, מלונאות, משרדים ומסחר, בשני מגדלים. 

הדמיית מתחם הסיטי בתל אביב (3Dvision)הדמיית מתחם הסיטי בתל אביב (3Dvision)

לאקרו נדל"ן פעילות ענפה במתחם יצחק שדה החדש: לפני כשבועיים רכשה החברה קרקע בשטח של שבעה דונמים נוספים בפינת הרחובות מנחם בגין ומאז"ה, בתמורה לכ-340 מיליון שקל, ובכוונתה להקים על שטח זה בניין מגורים בן 42 קומות. כיום, מאפשרת התב"ע הקמה של כ-270 יחידות דיור, אך החברה בוחנת אפשרות להגדיל את זכויותיה במתחם באופן משמעותי. היקף המכירות המוערך בפרויקט זה עומד על יותר ממיליארד שקל. 

בשנת 2018 זכתה אקרו , גם במקרה זה בשיתוף הפניקס ויובלים, במכרז ענק לרכישת שלושה מגרשים צמודים נוספים במתחם. המגרשים, המתפרסים על שטח כולל של כ-10,400 מ"ר, ממוקמים בצומת הרחובות המסגר ו-1185 (רחוב חדש המחבר בין המסגר ודרך מנחם בגין, ומהווה המשך ישיר לרחוב מאז"ה). השותפוּת מקדמת בימים אלה תב"ע על פי תוכנית תא/5000 , עבור כ-133,000 מ"ר בשימושים מעורבים, 75% מהם בייעוד לתעסוקה ומסחר והיתרה למגורים. בכוונת החברות להקים במתחם שלושה מגדלים בני 40 קומות כל אחד. 

למעשה, מאז שנת 2018 השקיעה אקרו , עם שותפיה, יותר ממיליארד שקל ברכישת קרקעות במתחם הסיטי החדש. נוסף על רכישות אלה, החברה מקימה במתחם את מגדל "אלפא" שיכלול כ-120 דירות וכ-200 חדרי מלון עסקים, ואת מגדל המשרדים " אקרו נדל"ן" בהיקף של 37,000 מ"ר, אשר צפוי להתאכלס בתחילת הרבעון השני של השנה. 

מתחם הסיטי החדש כולו יכלול 14 מגדלים, שביניהם יחבר פארק פנימי שיתפרש על פני שטח של כ-21 דונם. בשולי הפארק תוקם שדרת בתי קפה, מסעדות, חנויות בוטיק, מרכזי קניות, ספורט ובילוי. דיירי המתחם ואורחיו ייהנו מנגישות תחבורתית קלה ונוחה, הן ברכב והן בתחבורה ציבורית. למתחם תוכננו יציאות וכניסות חכמות ונוחות לכל הכיוונים, לכלי רכב ולאופניים. נוסף על כך, במתחם החלו בהקמת תחנות הקו האדום והירוק של הרכבת הקלה. לאחרונה אף פורסם כי הסתיים שלב חפירת המנהרות בתוואי הקו האדום, וכי העבודה מתקדמת לפי התוכניות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפניקסתא/5000עיריית תל אביבהרכבת הקלהמתחם הסיטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...