שלב נוסף בדרך לחלופה לתמ"א 38? המועצה הארצית תדון מחר (ב') בתזכיר החדש לחוק התכנון והבנייה

בעקבות פניית אנשי לשכת עורכי הדין ציינה מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר: "אין כל מקום לבחון מחדש את החלטת המועצה הארצית בדבר סיומה של תמ"א 38" • מכתבה של זילבר - בכתבה

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר. "אין כל מקום לבחון מחדש את ההחלטה בדבר סיומה של תמ"א 38" (דרור סיתהכל)מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר. "אין כל מקום לבחון מחדש את ההחלטה בדבר סיומה של תמ"א 38" (דרור סיתהכל)

שאלת בחינת ההחלטה על ביטולה של תמ"א 38 אינה עומדת על הפרק – והמועצה הארצית אף מתקדמת ביישום תזכיר החוק החדש: כך השיבה לאחרונה מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, לפניית אנשי לשכת עורכי הדין, סביב גיבוש החלופה לתמ"א 38 שנעשה בימים אלו.

אנשי לשכת עורכי הדין – עו"ד אבי חימי, ראש הלשכה, עו"ד אברהם ללום, יו"ר מנהל של פורום קניין ומקרקעין בלשכה, ועו"ד ציפי רוזנברג, יו"ר משותפת בפורום קניין ומקרקעין בלשכה, שלחו אל זילבר מכתב ובו העלו את האפשרות להארכת תוקפה של תמ"א 38 – ההחלטה שקבעה כי התוכנית תסתיים באוקטובר 2022, כלומר בעוד כשנה וחצי.

יש להמשיך ולבחון את ההערות שהוגשו לתזכיר ולפעול בהקדם האפשרי לקידום החקיקה שבמסגרתה ייקבעו חלופות טובות בהרבה לתמ"א 38, חלופות אשר יתנו פתרונות לקשיים שעליהם הצביעה המועצה הארצית בהחלטתה""

במכתב התשובה כתבה זילבר, בין היתר, כך: "עמדתי הינה כי אין כל מקום לבחון מחדש את החלטת המועצה הארצית בדבר סיומה של תמ"א 38 כאמור, אלא יש להמשיך ולבחון את ההערות שהוגשו לתזכיר ולפעול בהקדם האפשרי לקידום החקיקה שבמסגרתה ייקבעו חלופות טובות בהרבה לתמ"א 38, חלופות אשר יתנו פתרונות לקשיים שעליהם הצביעה המועצה הארצית בהחלטתה".

עוד ציינה זילבר במכתבה את תזכיר החוק שהופץ לפני כשלושה חודשים על ידי שר הפנים, אריה דרעי, הכולל בין היתר הצעות לתוכנית חלופית לתמ"א 38, וציינה כי "בימים אלה בוחנים אנשי המקצוע במנהל התכנון, את מכלול ההערות שהתקבלו לתזכיר ושוקדים על חלופה תכנונית טובה יותר, מתוך מטרה להמשיך בקידום הליכי החקיקה בהקדם האפשרי".

חשוב לא פחות מזה, ציינה מנכ"לית מנהל התכנון במכתבה כי מחר (ב') תדון המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתזכיר שהופץ על ידי שר הפנים – צעד נוסף, כך נראה, בדרך לאישורו וליישומו בפועל. זילבר הדגישה עוד כי תמ"א 38 תישאר בתוקפה עד לתאריך הסיום שנקבע וכי "כל בקשה להיתר שתוגש לוועדה המקומית לפני מועד זה תמשיך ותידון בהתאם להוראות התמ"א, לצד הוראות מעבר נוספות שנקבעו בהחלטת המועצה הארצית בנוגע לאפשרות להארכת התמ"א עד חודש מאי 2025, בכפוף למכלול התנאים שפורטו בהחלטה".

לעיון במכתב במלואו לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתמ"א 38לשכת עורכי הדיןאברהם ללוםעו"ד אבי חימיהמועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברעו"ד ציפי רוזנברג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...