מסחר, תעסוקה ומגורים – בלב הרצליה פיתוח: הופקדה תוכנית בית קורקס עם 137 יח"ד קטנות

הפרויקט מתיר, בשטחי המגורים, בנייה של יחידות דיור קטנות בלבד – עד 50 מ"ר ושני חדרים • הוא יכלול גם 25,723 מ"ר שטחי תעסוקה, ומגדל בגובה של עד 30 קומות

שיתוף הכתבה
בית קורקס, הרצליה (Google Street View)בית קורקס, הרצליה (Google Street View)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה אתמול (ב') על הפקדת תוכנית מסקרנת בהרצליה – תוכנית בית קורקס, ברחוב משכית 27 שבהרצליה פיתוח, אזור התעסוקה והתעשייה של העיר. מדובר באחד הפרויקטים הראשונים באזור זה, אם לא הראשון שבהם, שמשלב בתוכניותיו גם הקמה של מגורים, ואף מלונאות.

על פי הגדרת מטרות התוכנית, היא מיועדת ל"פיתוח והתחדשות האזור על ידי הקמת מתחם לתעסוקה הכולל עירוב שימושים של תעסוקה, יחידות דיור קטנות מיוחדות, מסחר ומלונאות, בהתאם למדיניות העירייה לאזור".

הדמיית פרויקט בית קורקס (ישר אדריכלים)הדמיית פרויקט בית קורקס ( ישר אדריכלים )

התוכנית, בשטח של כ-9.5 דונמים, ממוקמת בין הרחובות ספיר מצפון, משכית ממערב, החרש מדרום וכביש 2 ממזרח. בתחום התוכנית קיים היום מבנה משרדים בגובה חמש קומות, הכולל חזית מסחרית וכן שטח המשמש כחניה עילית.

"פיתוח והתחדשות האזור יתאפשרו על ידי חיזוק ופיתוח השטחים הפתוחים ויצירת מתחם בעירוב שימושים", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "על פי תוכנית הבינוי תתאפשר הקמה של מגדל בגובה של 30 קומות, אשר ימוקם בחלקו המזרחי של המגרש. לאורך רחוב משכית מתוכננת בנייה מגדירת דופן לרחוב, בגובה שמונה קומות, הכוללת שימושים למגורים. קומת הקרקע הינה קומה מסחרית, ונוסף על כך יותרו שטחים למסחר בקומות המבנה השונות.

כמו כן כוללת התוכנית הוראות לשינוי ייעוד מ'חניון ציבורי' ל'שטח ציבורי פתוח', ופיתוחו כשטח פתוח כהמשך לציר הירוק המרכזי באזור התעסוקה, ומתן מענה למקומות החניה בתחום החניונים התת-קרקעיים של המגרש הסחיר". שטחי הבנייה בתוכנית – 48,091 מ"ר על קרקעי (עיקרי ושירות).

התוכנית כוללת, כאמור, גם שטחי מגורים, בהיקף כולל של 6,870 מ"ר. בשטחים אלו ייבנו רק דירות קטנות, 137 במספר, שבהגדרה יהיו בשטח של עד 50 מ"ר (עיקרי ושירות), ובנות שני חדרים לכל היותר. בפרויקט יהיו גם 25,723 מ"ר שטחי תעסוקה, ועוד 1,757 מ"ר שייועדו למבני ציבור

התוכנית כוללת, כאמור, גם שטחי מגורים, בהיקף כולל של 6,870 מ"ר. בשטחים אלו ייבנו רק דירות קטנות, 137 במספר, שבהגדרה יהיו בשטח של עד 50 מ"ר (עיקרי ושירות), ובנות שני חדרים לכל היותר. בפרויקט יהיו גם 25,723 מ"ר שטחי תעסוקה, ועוד 1,757 מ"ר שייועדו למבני ציבור.

המגישות והיזמיות של התוכנית, בצוותא, הן רשות מקרקעי ישראל וחברת מרצף תעשיות מלט. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אבנר ישר ממשרד ישר אדריכלים ; השמאי הוא ירון יוניצמן ממשרד ירון יוניצמן שמאי מקרקעין ; יועץ התחבורה הוא אבירם אגאי ממשרד ד.ג.ש הנדסה; ויועץ התשתיות הוא מהנדס ארז גלבוע ממשרד גלבוע מהנדסים ויועצים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרצליה פיתוחישר אדריכליםאדריכל אבנר ישרבית קורקסמרצף תעשיות מלט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...