ירושלים: המחוזית אישרה את תוכנית הפינוי-בינוי הראשונה בשכונה החרדית שמואל הנביא

מדובר בפרויקט ברחוב ארץ חפץ, שבמסגרתו יפונו שלושה מבנים עם 46 יחידות דיור קיימות, ובמקומו ייבנו ארבעה בניינים בני 12 קומות, עם 198 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, עו"ד עמיר שקד (יח"צ)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, עו"ד עמיר שקד (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים הודיעה לאחרונה על אישור תכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת למתחם הפינוי-בינוי ברחוב ארץ חפץ שבשכונה החרדית שמואל הנביא בעיר. למעשה, זהו המתחם הראשון מסוגו בשכונה, וכמובן הראשון שמקבל את אישור הוועדה המחוזית. בנובמבר 2019 אישרה אותו להפקדה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים.

התוכנית, ברחוב ארץ חפץ 105-103, כוללת הריסת שלושה מבני שיכון ובניית ארבעה מבנים חדשים במקומם. כפי שמצוין בדברי ההסבר שלה, התוכנית מוגשת "כחלק ממגמת הציפוף בעיר, ומתבססת בחלקה על מדיניות הרשות המקומית, הוועדה המחוזית ומשרד הבינוי והשיכון, לקידום תוכנית פינוי-בינוי כוללת בשכונה תוך בינוי אינטנסיבי למגורים ותוספות משמעותיות של שטחי מסחר, מוסדות ציבור ושטחים ירוקים.

שכונת שמואל הנביא מאופיינת רובה ככולה במבני שיכון משנות ה-60 וה-70, וניתן לראות מכל עבר את מצבם הפיזי הקשה של המבנים וכן את ההזנחה של הסביבה. בשנים האחרונות ניתן לראות התחדשות משמעותית בשכונות הסמוכות לשמואל הנביא, וכן בניינים חדשים המגיעים לגובה של 12 קומות"

שכונת שמואל הנביא מאופיינת רובה ככולה במבני שיכון משנות ה-60 וה-70, וניתן לראות מכל עבר את מצבם הפיזי הקשה של המבנים וכן את ההזנחה של הסביבה. בשנים האחרונות ניתן לראות התחדשות משמעותית בשכונות הסמוכות לשמואל הנביא, וכן בניינים חדשים המגיעים לגובה של 12 קומות".

כאמור, התוכנית מציעה פינוי של שלושה מבנים קיימים ובנייה של ארבעה חדשים במקומם. במבנים הקיימים ישנן כיום 46 יחידות דיור, ובמבנים החדשים המתוכננים יהיו 198 יחידות דיור חדשות. הם יכללו גם שטחי מסחר, מבני ציבור (בית כנסת, ספרייה ועוד) וכן שטחים ציבוריים. לבד מ-12 הקומות מעל לקרקע, יכללו המבנים גם ארבע קומות תת-קרקעיות כל אחד.

"השצ"פ ישמש גם כשטח ירוק שבחלקו גן משחקים לרווחת התושבים", כך בדברי ההסבר. כמו כן תוקם שדרה מסחרית לאורך רחוב ארץ חפץ, אשר תהווה עם השצ"פ מתחם שוקק בלב השכונה. שטחי המסחר במתחם החדש יסתכמו ב-900 מ"ר, והשטחים למבני ציבור ב-974 מ"ר

כך, יוקם שצ"פ משמעותי בלב הפרויקט, שישמש כציר מרכזי המחבר את השכונה לפרויקט וכן כמעבר בין חלקי השכונה ממזרח למערב. "השצ"פ ישמש גם כשטח ירוק שבחלקו גן משחקים לרווחת התושבים", כך בדברי ההסבר. כמו כן תוקם שדרה מסחרית לאורך רחוב ארץ חפץ, אשר תהווה עם השצ"פ מתחם שוקק בלב השכונה. שטחי המסחר במתחם החדש יסתכמו ב-900 מ"ר, והשטחים למבני ציבור ב-974 מ"ר.

התוכנית כולה משתרעת על שטח של קצת יותר מארבעה דונמים. המגישה והיזמית היא חברת קשת הצלחה נדל"ן; העורך הראשי הוא אדריכל אילן אפרת; אדריכלי התוכנית הם אליעזר פרנקוס ממשרד פרנקוס אדריכלים ותמר קרל ממשרד תמר קרל אדריכלים; שמאי התוכנית הוא יוני צ'רניאבסקי ממשרד צ'רניאבסקי שמאות מקרקעין; מהנדס הבניין הוא אליהו בן-ואליד ממשרד אלי בן-ואליד מהנדס בניין .

לעיון במסמכי התוכנית המלאים לחצו כאן

בהודעת ההפקדה של התוכנית על ידי הוועדה המקומית, בנובמבר 2019 כאמור, ציינה העירייה כי "הוועדה רואה חשיבות רבה באישור התוכנית בשכונה זו, ורואה בכך תחילת מהלך שיוביל לתוכניות נוספות בשכונה ויסייע לה לעבור תהליך התחדשות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתעו"ד עמיר שקדהוועדה המקומית לתכנון ובנייהקשת הצלחה נדל"ןאדריכל אילן אפרתאדריכל אליעזר פרנקוסאדריכלית תמר קרלשמאי יוני צ'רניאבסקימהנדס אליהו בן-ואלידהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...