הפרקליטות מערערת על עונשו של אמיר ברמלי; "העבירות שביצע מצויות ברף החומרה העליון"

כזכור, נגזרו על ברמלי עשר שנות מעשר בפועל, בגין הונאת משקיעים בהיקף של 340 מיליון שקל – בין היתר בתחום הנדל"ן • "העונש שנגזר עליו מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה" • הערעור במלואו - בכתבה

שיתוף הכתבה
אמיר ברמלי (יח"צ)אמיר ברמלי (יח"צ)

פרשת אמיר ברמלי: המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (א') כי הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של ברמלי, זאת לאחר שעל הנאשם נגזרו עשר שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך 400,000 שקל.

בהודעת הערעור נכתב כי אכן על הנאשם נגזר עונש מאסר ממושך, אך "העבירות שביצע מצויות ברף החומרה העליון בסוג זה של עבריינות, והעונש שנגזר עליו מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה - אשר עניינו של הנאשם מתבלט לעומתם בחומרתו"

בהודעת הערעור שהוגשה על ידי עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נכתב כי אכן על הנאשם נגזר עונש מאסר ממושך, אך "העבירות שביצע מצויות ברף החומרה העליון בסוג זה של עבריינות, והעונש שנגזר עליו מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה - אשר עניינו של הנאשם מתבלט לעומתם בחומרתו".  הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר משמעותית בעונש שהוטל על הנאשם - הן ברכיב המאסר בפועל והן ברכיב הקנס.

כזכור, הורשע ברמלי בהונאת משקיעים שנתנו בו אמונם - בין היתר אנשי נדל"ן - ובגניבת כספם, בהיקף של 340 מיליון שקל. בכתב האישום צוין כי בניגוד להבטחתו להשקעה חסרת סיכון במתווה מסוים, שתשואה גבוהה לצידה, העביר הנאשם את כספי המשקיעים - ללא ידיעתם ובניגוד להרשאתם - להשקעות שונות בתכלית מאלו שעליהן סוכם, מרביתן ספקולטיביות, וחלק מן הכספים לקח לשימושו האישי. 

המעשים, אשר בוצעו לאורך כשלוש שנים, הביאו לאובדן חלק ניכר ביותר מכספי המשקיעים - כספים שבמקרים רבים היוו את עיקר חסכונותיהם. בפרשייה זו הורשע הנאשם, בין היתר, גם בעבירות של הלבנת הון. התיק נוהל בבית המשפט המחוזי על ידי עו"ד חנה קורין ועו"ד יוני לבני (לפני שמונה לשפיטה) ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה.
 
נוסף על כל אלו, הורשע ברמלי בכך שבניגוד לדין גייס משקיעים ללא תשקיף, ובהמשך פעל במרמה כלפי המאסדר (הרגולטור) - רשות ניירות ערך, וזאת במטרה להסתיר ולהסוות את מעשי ההונאה; בפרשייה נוספת הוא הורשע בין היתר בגניבת סכום של כ-2.7 מיליון שקל מחברה ציבורית שבה היה בעל שליטה, בכך שהעביר סכום זה מהחברה ללא האישורים הנדרשים ותוך הסתרת הדבר מן הגורמים הרלוונטיים בחברה.

לעיון בכתב הערעור במלואו לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט העליוןפרקליטות המדינהבית המשפט המחוזיאמיר ברמליעו"ד רחל מטרעו"ד חנה קוריןעו"ד יוני לבני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...