אלקטרה נדל"ן: שתי רכישות בתוך שבוע לקרן השלישית למקבצי דיור בארה"ב – בסכום של כ-107 מיליון דולר

על פי הדיווח, סך ההתחייבויות שנחתמו במסגרת פעילות הקרן מסתכמות כעת בכ-838 מיליון דולר • החברה מציינת כי ההשקעה הכוללת בשוק מקבצי הדיור בארה"ב צפויה לצמוח ל-148 מיליארד דולר ב-2021

שיתוף הכתבה
גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן (אורן קהן)גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן (אורן קהן)

חברת אלקטרה נדל"ן מדווחת כי הקרן השלישית להשקעה במקבצי דיור בארה"ב ביצעה שתי רכישות השבוע – בסכום של 107.75 מיליון דולר. מדובר ברכישה של 523 יחידות דיור בסך הכול, במקבצים במיאמי ובאורלנדו שבפלורידה, בדרום ארה"ב.

היום (ג') הודיעה החברה כי הקרן השלישית רכשה מקבץ דיור במיאמי, הכולל 223 יחידות דיור, בתמורה לסך של כ-58 מיליון דולר. ההון העצמי שהושקע ברכישה הסתכם בכ-21.35 מיליון דולר, ושיעור ההחזקה של הקרן בזכויות בנכס הוא 100%. בתחילת השבוע הודיעה הקרן כי רכשה מקבץ דיור בן 300 יחידות דיור באורלנדו, תמורת כ-49.75 מיליון דולר. בעסקה זו הושקע הון עצמי של 20.5 מיליון דולר, וגם כאן שיעור ההחזקה של החברה הוא 100%. 

החברה מעדכנת כי לאחר עסקות אלו מחזיקה הקרן השלישית בכ-7,427 יחידות דיור, ב-25 מקבצי דיור בדרום-מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ-444 מיליון דולר

החברה מעדכנת כי לאחר עסקות אלו מחזיקה הקרן השלישית בכ-7,427 יחידות דיור, ב-25 מקבצי דיור בדרום-מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ-444 מיליון דולר. "סך ההתחייבויות שנחתמו בקשר לקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב עד למועד דיווח זה מסתכמות לסך של כ-838 מיליון דולר", ציינה החברה בעדכון.

בדו"ח המסכם לשנת 2020 פירטה אלקטרה נדל"ן את כוונותיה ואת האסטרטגיה העתידית שלה בכל הנוגע לפעילות בתחום מקבצי הדיור (ה-Multifamily) בארה"ב וציינה: "בשנת 2021 תמשיך החברה לפעול לגיוס משקיעים לקרן ההון השלישית, וכן לקרן החוב הראשונה, וזאת עד לסגירה סופית של הקרנות ועד להיקף כולל של כ-800 מיליון דולר וכ-250-200 מיליון דולר בהתאמה, וכן תפעל להמשך רכישת מקבצי דיור ומתן הלוואות ליזמים בתחום זה. 

נוסף על כך תפעל החברה להקמת קרן הון רביעית וקרן חוב שנייה. כמו כן, החברה פועלת, ועשויה להמשיך לפעול, למימוש מקבצי דיור אשר מיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, והכול בהתאם לתנאי השוק שישררו בעת הרלוונטית"

נוסף על כך תפעל החברה להקמת קרן הון רביעית וקרן חוב שנייה, מייד עם השלמת השקעת מלוא ההון שגויס בקרנות שקדמו להן. כמו כן, החברה פועלת, ועשויה להמשיך לפעול, למימוש מקבצי דיור אשר מיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, והכול בהתאם לתנאי השוק שישררו בעת הרלוונטית;  במקביל, תמשיך החברה גם בשנת 2021 לממש את כלל נכסי הנדל"ן המניב והיזמי שלה העונים על הגדרת 'נכסי אסטרטגיית המימוש', וזאת לאחר מיצוי הפוטנציאל בנכסים אלה ובמחיר המקסימלי שיתקבל בשוק".

החברה הוסיפה וציינה כי חברת הברוקרים והייעוץ CBRE צופה שהיקף ההשקעות במקבצי דיור יגיע ל-148 מיליארד דולר בשנת 2021, עלייה של 33% בהשוואה לאומדן שנת 2020.

האזור מאופיין בשיעורי מס נמוכים יחסית למדינות המרכז והצפון, במזג אוויר נוח ואטרקטיבי ובחברות ותאגידים גדולים אשר ממשיכים לפתוח מרכזי פעילות ענפים בו. כמו כן, אזור דרום-מזרח ארה"ב נחשב 'ידידותי' מאוד לטובת בעלי הנכסים מבחינת רגולציה בכל הקשור לפינוי דיירים וגביית שכר דירה"

באשר לאזור שבו היא מתמקדת בהקשר זה כתבה החברה כי "אזור דרום-מזרח ארה"ב, אשר מכונה גם 'רצועת השמש', מושך אליו משקיעים רבים בגלל ההגירה המאסיבית בשנים האחרונות, אשר צפויה להימשך גם בשנים הבאות. האזור מאופיין בשיעורי מס נמוכים יחסית למדינות המרכז והצפון, במזג אוויר נוח ואטרקטיבי ובחברות ותאגידים גדולים אשר ממשיכים לפתוח מרכזי פעילות ענפים בו. כמו כן, אזור דרום-מזרח ארה"ב נחשב 'ידידותי' מאוד לטובת בעלי הנכסים מבחינת רגולציה בכל הקשור לפינוי דיירים וגביית שכר דירה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאלקטרהMulty familyהשקעה בנדל"ן בחו"לגיל רושינקהקרן השלישית להשקעות במקבצי דיורנדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...