בעקבות המחאה? לאחר מילוי התנאים - הופקדה תוכנית "סירקין מזרח" בפ"ת; תחנת רכבת סגולה תשודרג

יבוצע גם חיבור לתחנת הרכבת העתידית באלעד, ומחלף עמישב ישודרג ויחובר גם הוא לרובע סירקין • ההוראות קובעות עוד: "תנאי להיתר בנייה - הגשת תוכנית תפעולית לתחבורה ציבורית"

שיתוף הכתבה
DepositphotosDepositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הפקידה את התוכנית המפורטת למתחם "סירקין מזרח" במזרח פתח תקווה, על שטחו של הבסיס הצבאי המפונה סירקין. הוועדה המחוזית הודיעה אתמול (ג') על הפקדת התוכנית, לאחר התמלאות כל התנאים הנדרשים לכך – ולאחר שבאוגוסט 2020 היא אושרה להפקדה. התוכנית כוללת 4,224 יחידות דיור חדשות, ו"משלימה" את תוכנית "סירקין מערב" שבה 8,000 יחידות דיור חדשות, אשר הפקדתה בוצעה בפברואר 2019

כידוע, התוכנית עוררה התנגדות רבה ומחאות מצד תושבי האזור, בין היתר בטענה כי היא תגרום לבעיות תחבורתיות קשות באזור. על רקע זה, ובמסגרת החלטת הוועדה המחוזית מאוגוסט 2020, מולאו כמה וכמה תנאים שאפשרו את הפקדת התוכנית

כידוע, התוכנית עוררה התנגדות רבה ומחאות מצד תושבי האזור, בין היתר בטענה כי היא תגרום לבעיות תחבורתיות קשות באזור. על רקע זה, ובמסגרת החלטת הוועדה המחוזית מאוגוסט 2020, מולאו כמה וכמה תנאים שאפשרו את הפקדת התוכנית. בהחלטה זו נקבע בין היתר כי "בהוראות התוכנית תוטמע השלביות התחבורתית הנדרשת להשלמת הפיתוח שנקבעה בהסכם בין הותמ"ל ומשרד התחבורה". עוד הודגש כי "תנאי להיתר בנייה בתוכנית הוא הגשת תוכנית תפעולית לתחבורה ציבורית בתיאום עם משרד התחבורה".

השלביות שצוינה בהחלטה כוללת כמה סעיפים, ובהם: שדרוג תחנת רכבת סגולה, לרבות דרכי גישה, חניות ושטחים תפעוליים לתחבורה ציבורית לטובת נוסעי התחנה; נתיב העדפה לתח"צ על דרך 5, ממחלף קסם ועד למחלף גלילות; הקמת מסוף תח"צ בצפון תוכנית רובע סירקין; העדפה דו-כיוונית לתח"צ בציר צפון-דרום של התוכנית; הקמת מסוף קצה זמני בהיקף של דונם וחצי לפחות, שיכלול מבנה מנוחה ושירותים לנהגים בחלק הדרום-מזרחי של התוכנית. המסוף יופעל עד לחיבור התוכנית ממזרח לדרך 444 (כביש הרוחב) ומעבר הפעילות למסוף חלופי.

תנאים בולטים נוספים נוגעים לתמהיל יחידות הדיור: שטח עיקרי ממוצע לדירה 95 מ"ר (מתוך הדירות שאינן קטנות) לא כולל מרפסות וממ"ד; גודל יח"ד קטנה יהיה בשטח כולל של עד 80 מ"ר, לא כולל מרפסות; 20% לפחות מיחידות הדיור יהיו קטנות

עוד כוללים סעיפים אלו חיבור מזרחה לכביש 444; חיבור לתחנת הרכבת העתידית שתוקם באלעד הסמוכה; שדרוג מחלף עמישב על דרך 471 וחיבורו לדרום התוכנית; והעדפה לתח"צ מצפון התוכנית לדרך 5. תנאים בולטים נוספים נוגעים לתמהיל יחידות הדיור: שטח עיקרי ממוצע לדירה 95 מ"ר (מתוך הדירות שאינן קטנות) לא כולל מרפסות וממ"ד; גודל יח"ד קטנה יהיה בשטח כולל של עד 80 מ"ר, לא כולל מרפסות; 20% לפחות מיחידות הדיור יהיו קטנות.

כידוע, רובע סירקין מוקם על שטחו של בסיס סירקין המפונה. 4,224 יחידות הדיור שיוקמו בסירקין מזרח כוללות בתוכן גם 250 יחידות דיור מוגן, ולצד שטחי הדיור תכלול התוכנית גם 349,239 מ"ר שטחים למבני ציבור, 32,322 מ"ר שטחי תעסוקה ו-20,316 מ"ר שטחי מסחר. על פי דברי ההסבר לתוכנית, היקף ההפרשות לצורכי ציבור הינו כ-75% משטחה.

"התוכנית נותנת דגש לעירוב שימושים, הכולל למעשה את כל השימושים הנחוצים לאדם - ממעון וגן ילדים, דרך דירות בגדלים שונים לשלבי החיים השונים (משניים ועד שישה חדרים),מבני ציבור לכל הגילים (כולל מבני חינוך ומוסד אקדמי),פארקים מגוונים, מסחר, תעסוקה - ועד לדיור מוגן", נכתב בדברי ההסבר. 

במקביל להתבססות על תחבורה ציבורית, הכוונה היא לצמצם את הצורך בנסיעה אל מחוץ לשכונה.
התוכנית מציעה תכנון בר-קיימא, אשר מתכוון להתמודד עם איכות החיים בשכונת מגורים עתידית צפופה. ניתנו דגשים על תכנון בינוי המאפשר מקסימום נוף ואוורור לדירות וצמצום מצבים של 'חלון מול חלון'"

"במקביל להתבססות על תחבורה ציבורית, הכוונה היא לצמצם את הצורך בנסיעה אל מחוץ לשכונה.
התוכנית מציעה תכנון בר-קיימא, אשר מתכוון להתמודד עם איכות החיים בשכונת מגורים עתידית צפופה. ניתנו דגשים על תכנון בינוי המאפשר מקסימום נוף ואוורור לדירות, צמצום מצבים של 'חלון מול חלון', מדרג שטחים פתוחים המקושרים ביניהם, השהיית נגר, הוראות מחייבות לנטיעת עצים במרחב הציבורי והפרטי (לרבות תנאים שיאפשרו את שגשוג העצים),חניה תת-קרקעית בלבד (למעט במקומות ספורים),תכנון המותאם לאקלים, אפשרות לשילוב מערכות אשפה מתקדמות, שמירה על זכויות שמש וכמובן דגש על 'הליכתיות' ונסיעה באופניים בשכונה".

הבינוי בשכונה מגוון. הוא מתחיל מבניינים בני 3.5 קומות ברצועה הצמודה למושב כפר סירקין מדרום, ועד ל-23.5 קומות לאורך הרחוב הראשי של השכונה – הן בבניינים למסחר ותעסוקה והן בבניינים המשלבים מסחר, תעסוקה ומגורים – ומתאפיין בירידה בדירוג לכיוון מרחב הירקון.

הבינוי בשכונה מגוון. הוא מתחיל מבניינים בני 3.5 קומות ברצועה הצמודה למושב כפר סירקין מדרום, ועד ל-23.5 קומות לאורך הרחוב הראשי של השכונה – הן בבניינים למסחר ותעסוקה והן בבניינים המשלבים מסחר, תעסוקה ומגורים – ומתאפיין בירידה בדירוג לכיוון מרחב הירקון

התוכנית מתפרסת על פני כ-582 דונם. היא הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון, והיזמית היא רמ"י עצמה. העורך הראשי שלה הוא אדריכל עמוס ברנדייס ממשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי; יועץ התשתיות הוא מהנדס יורם לבל ממשרד י.לבל מהנדסים; יועץ הסביבה הוא דרור נחמיאס ממשרד אדםה; המודד הוא ברני גטניו ממשרד דטהמפ מערכות גאוגרפיות.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאדריכל עמוס ברנדייסמשרד הביטחוןמשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזוריסירקין מזרחסירקין מערברובע סירקין בפתח תקווהמהנדס יורם לבלמשרד י.לבל מהנדסיםדרור נחמיאסמשרד אדםהברני גטניומשרד דטהמפ מערכות גאוגרפיותהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...