חדשות הנדל"ן: שכונה חדשה תוקם בשלומי; היתר בנייה למגדל הראשון בפרויקט BRIZZO בבת ים

השכונה שמקדמת רמ"י ביישוב הצפוני תכיל 100 יחידות דיור חדשות • פרויקט BRIZZO של שפונדר-פדלון יכלול 159 יח"ד בשכונת פארק הים • דורסל רוכשת בניין משרדים באנגליה תמורת 18 מיליון ליש"ט

שיתוף הכתבה
ארז שפונדר, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר-פדלון (ירון מינץ)ארז שפונדר, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר-פדלון (ירון מינץ)

רשות מקרקעי ישראל עדכנה השבוע כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז צפון החליטה להפקיד את תוכנית הרשות "מורד הנחל ב'" ביישוב שלומי. התוכנית כוללת כ-100 יחידות דיור במרכז היישוב שלומי, כך שבדופן המזרחית ייבנו צמודי קרקע ואילו בדופן המערבית אופי הבינוי הוא בנייה רוויה, שתרוכז בסמוך לכביש התוחם את השכונה. בין שתי דופנות השכונה משתרע שטח ציבורי פתוח, בשטח של כ-18 דונם, לטובת תושבי השכונה ולמען שמירה על מסדרון פתוח לנחל חניתה. השכונה כוללת גם דרכים ושבילים בהיקף של 11,000 מ"ר, וכ- 2,200 מ"ר המיועדים למבנים ולמוסדות ציבור. השכונה תשתרע על פני כ-14.9 דונם, בצפיפות נטו ממוצעת של 6.7 יח"ד לדונם.

• המועצה האזורית גליל עליון והחברה לפיתוח הגליל הודיעו על אישור מיזם תחנת כוח לאגירה שאובה בצוק מנרה, בהשקעה של כ- 470 מיליון דולר, אשר יציג הספק של 156 מגה-ואט. היזם, "אלומיי אגירה שאובה", חתם עם חברת אלקטרה בתחילת פברואר האחרון על הסכם להקמת הפרויקט. ההקמה צפויה להסתיים ב-2027. בהודעה נמסר כי הפרויקט, שהוכרז על ידי ממשלת ישראל כפרויקט לאומי, יביא לתרומה עסקית משמעותית לאזור. ההסכם הינו ל-20 שנה במכירת חשמל לחברת החשמל, שלפיו יקבל הפרויקט תשלום מחברת החשמל עבור עלות החשמל שתייצר תחנת הכוח, ומחיר קבוע עבור העמדת כושר הייצור שלה לרשות מנהל מערכת ייצור החשמל.

• חברת מגה אור עדכנה השבוע כי השלימה רכישה של עוד 5% ממניות חברת דסק"ש, כך שלאחר השלמת הרכישה הנוספת היא מחזיקה ב-29.9% ממניות דסק"ש. נזכיר כי החברה הובילה קבוצת משקיעים שחברו יחד לרכישת 82% ממניות דסק"ש. בהמשך לכך, דסק"ש הודיעה אתמול (ה') כי הגישה עם גב-ים הודעת מיזוג בין שתי החברות. הודעה זאת באה על רקע הרכישה שביצעה חברת נכסים ובנין, של 29.39% מהונה המונפק והנפרע של גב-ים , כך שהיא תחזיק בכ-44.54% ממניות גב-ים לאחר הרכישה. מהלך הרכישה של נכסים ובנין מסתכם בכ-936 מיליון שקל.

• קבוצת מנרב הודיעה השבוע כי קיבלה הודעה בדבר זכייתה במכרז לביצוע עבודות - לרבות ניהול ותיאום תכנון, עבודות עפר, שלד בטון, איטום, מעטפת אלומיניום, מערכות אלקטרומכניות, גמר בשטחים ציבוריים ופיתוח - להקמת מרכז מסחרי ומבנה משרדים, אשר יכללו חניון תת-קרקעי, שטחי מסחר ותעסוקה. תקופת הביצוע של הפרויקט היא כ-21 חודשים, והתמורה הכוללת לפרויקט היא כ-161 מיליון שקל. החברה לא מסרה היכן יוקם המרכז המסחרי.

רוטשטיין נדל"ן דיווחה השבוע כי התקשרה, לצד שותף שלה, בהסכם לרכישת מקרקעין בעיר נשר – קרקע בשטח של כ-28 דונם. החברה מוסרת כי בהתאם לתב"ע החלה על המקרקעין נכון להיום, קיימות בהם זכויות לבניית פארק תעשייה קלה ועסקים אשר מיועד לתעשיות עתירות ידע, מחקר ופיתוח ותעשיות קלות, בהיקף של כ-40,000 מ"ר. במקביל להסכם, חתמו החברה ושותפהּ על הסכם עסקה משותפת, לפיו כל צד יחזיק ב-50% מהפרויקט. עלות הרכישה של הקרקע מסתכמת בכ-61 מיליון שקל. בהתאם להערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט, בהנחת מכירת הפרויקט, הוא כ-350 מיליון שקל (חלק החברה - 175 מיליון שקל), והיקף העלויות הצפוי בפרויקט הוא כ-290 מיליון שקל (חלק החברה – 145 מיליון שקל).

• קבוצת שפונדר-פדלון הודיעה השבוע כי קיבלה היתר בנייה למגדל הראשון בפרויקט שלה בחוף בת ים – 159 דירות בשני מגדלים בשכונת פארק הים, בפרויקט שנקרא BRIZZO. החברה מוסרת כי עד כה נמכרו בפרויקט דירות בשווי 80 מיליון שקל. המגדל הראשון, שבנייתו תחל בימים הקרובים, צפוי להתנשא לגובה 20 קומות ויכלול 76 דירות. עלות ההשקעה בפרויקט מוערכת ב-192 מיליון שקלים, והוא מתוכנן על ידי משרד כנען-שנהב אדריכלים. לפני כחודשיים ניתן היתר בניה בתנאים למגדל השני, שבו יהיו 83 דירות ב-23 קומות.

• קבוצת מבנה מעדכנת, בהמשך לדיווח שמסרה עוד בנובמבר 2020, כי השלימה את העסקה למכירת החברות בבעלותה בסרביה – חברות המחזיקות במרכז מסחרי בבלגרד – וכי מלוא התמורה, כ-43.9 מיליון שקל, התקבלה אצל המוכרת, חברה בבעלות מלאה שלה. מבנה מציינת כי התזרים הפנוי הצפוי לה מהמכירה (לפני מס ולפני הוצאות עסקה) עומד על כ-42 מיליון שקל.

• חברת דה לסר הודיעה השבוע כי הושלם המימון הנדרש במסגרת ההסכם שחתמה עם עיריית ניו יורק, ובכך הושלמו התנאים להשתכללות הסכם השכירות. כזכור, החברה הודיעה לאחרונה כי תקים בניין משרדים שיושכר לעירייה, ברובע ברוקלין, לתקופה של 21 שנים, ובתמורה תשלם העירייה לחברה 13.6 מיליון דולר בשנה בשלוש השנים הראשונות (לאחר תשעה חודשי שימוש ראשונים ללא עלות), ולאחר מכן יעלו דמי השכירות בהדרגה, עד 19.9 מיליון דולר בשנה לאורך שלוש השנים האחרונות. על פי הודעת החברה. העלות הכוללת המוערכת של בניית הנכס עומדת על כ-100 מיליון דולר.

• חברת דורסל הודיעה השבוע כי חברה נכדה שלה התקשרה לאחרונה בהסכם לרכישת בניין משרדים בעיר אגהאם (Egham) באנגליה, סמוך לנמל התעופה הית'רו, תמורת 18 מיליון ליש"ט, לצד הוצאות נוספות של כ-1.2 מיליון ליש"ט. החברה מעדכנת כי הבניין, שנבנה בשנת 1998, שופץ לאחרונה, והוא מורכב מקומת קרקע בתוספת שתי קומות משרדים, בשטח בנוי כולל של 3,700 מ"ר, על מגרש בשטח של כעשרה דונמים, שעליו גם 191 מקומות חניה. הבניין מושכר כולו לדייר יחיד, חברת השכרת רכב, ודמי השכירות השנתיים המשולמים בגינו עומדים על כ-1.25 מיליון ליש"ט. הסכם השכירות מסתיים בדצמבר 2032. השלמת העסקה צפויה בתוך שישה שבועות ממועד החתימה.

• קבוצת הראל ביטוח ופיננסים הודיעה אתמול כי היא חוברת לחברות Tishman Speyer ו-Bellco Capital, לטובת הקמת מיזם שיבצע השקעות בפרויקטי נדל"ן בתחום מדעי החיים (Life Science).
התחייבות ההשקעה של הראל נאמדת בכ-150 מיליון דולר. ההשקעות יתבצעו בעיקר בארה"ב, תוך התמקדות בשווקים בעלי נתוני מאקרו חזקים, בסמוך למוסדות מחקר מובילים ובעלי נגישות תחבורתית טובה. המהלך כולל השקעה בקרן הנדל"ן Breakthrough Properties, וכן הצטרפות להשקעה משותפת עם הקרן לפרויקט עירוב שימושים שצפוי לקום על שטחה של אוניברסיטת הרווארד, באחד מהאזורים המבוקשים בתעשיית מדעי החיים בעיר בוסטון. השלב הראשון של הפרויקט צפוי לכלול שני מבני מעבדות חדשניים, בניין מגורים להשכרה ומלון. חלק הראל בעסקה יעמוד על כ-50 מיליון דולר בהשקעה ישירה, ובנוסף הראל תיחשף לפרויקט באמצעות השקעתה בקרן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לניירות ערךמגה אורקבוצת מבנהעיריית ניו יורקאלקטרהדה לסרמנרבאגירה שאובההראל ביטוחדסק"שקבוצת שפונדר-פדלוןגב-ים קרקעות בע"מנכסים ובנייןשכונת מורד הנחל ב' בשלומיהמועצה האזורית גליל עליוןהחברה לפיתוח הגלילאלומיי אגירה שאובהרוטשטיין נדל"ןארז שפונדרפרויקט BRIZZOמשרד כנען שנהב אדריכליםדורסלהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...