עוד אישור לתוכנית התחדשות עירונית של קבוצת אלמוג – הפעם בבת ים: פינוי-בינוי נרחב עם 964 יח"ד

מדובר בתוכנית שהופקדה על ידי המחוזית בפברואר 2020, וכעת אושרה למתן תוקף • במתחם, הסמוך לנתיבי איילון, קיימות היום 224 יח"ד • בחמישי האחרון אושרה תוכנית התחדשות של החברה בפ"ת

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם כ"ט בנובמבר בבת ים (אילן פיבקו אדריכלים)הדמיית מתחם כ"ט בנובמבר בבת ים (אילן פיבקו אדריכלים)

בתוך ימים ספורים – אישור שני לפרויקט התחדשות עירונית של קבוצת אלמוג : הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה לאחרונה לאשר למתן תוקף את התוכנית הגדולה להתחדשות עירונית בשכונת רמת הנשיא בבת ים, אשר כוללת פינוי של שמונה מבנים בני ארבע קומות כל אחד, עם 224 יחידות דיור, ובניית 964 יחידות דיור במקומן. כך מעדכן היום (א') מנהל התכנון. זאת לאחר אישורה של תוכנית התחדשות אחרת של החברה, בחמישי האחרון, בפתח תקווה.

התוכנית, שהופקדה על ידי הוועדה המחוזית בפברואר 2020, משתרעת על שטח של כ-21 דונם, וממוקמת בין רחוב כ"ט בנובמבר בצפון, נתיבי איילון ממזרח ורחוב הרב ניסים יצחק מדרום, וממשיכה את הבינוי הקיים ממערב. על פי התוכנית, 964 יחידות הדיור יוקמו בארבעה מגדלים בני 37-25 קומות לאורך רחוב כ"ט בנובמבר, ובשישה מבני מגורים בני עשר קומות לאורך רחוב הרב ניסים יצחק. מתוך כלל יחידות הדיור, 337 יוקצו עבור דירות קטנות, וביניהן 194 דירות קטנות במיוחד, בשטח של 55 מ"ר.

שני מהמגדלים המזרחיים במתחם (הצמודים לנתיבי איילון), בגובה 37 קומות, כוללים קומת מסחר עם חזית כלפי רחוב כ"ט בנובמבר, ומעליה מגורים. זוג המגדלים הנוסף, בחלק המערבי של המתחם (מערבית לרחוב אסירי ציון), ישלבו קומת מסחר ועוד ארבע קומות תעסוקה ומעליהם מגורים

במנהל התכנון מציינים כי שני מהמגדלים המזרחיים במתחם (הצמודים לנתיבי איילון), בגובה 37 קומות, כוללים קומת מסחר עם חזית כלפי רחוב כ"ט בנובמבר, ומעליה מגורים. זוג המגדלים הנוסף, בחלק המערבי של המתחם (מערבית לרחוב אסירי ציון), ישלבו קומת מסחר ועוד ארבע קומות תעסוקה ומעליהם מגורים. בסך הכול התוכנית כוללת 5,550 מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה. 

כמו כן, התוכנית מקצה שטח משמעותי במרכז המתחם עבור מבנה ציבור בהיקף של חמישה דונמים, שישמש לטובת בית ספר יסודי ולצורכי חינוך, דת, תרבות, ספורט, קהילה ורווחה ומוסדות עירייה. בהיבט התחבורתי, המתחם סמוך לתחנות אוטובוס על ציר נת"צ ברחוב כ"ט בנובמבר, ונמצא במרחק של כ-700 מטר מתחנה של הקו האדום, על רחוב ניסנבאום, ומתחנות רכבת ישראל. 

מדובר בתוכנית התחדשות עירונית רחבת היקף אשר הותאמה למדיניות הועדה המחוזית וכוללת בנייה מעורבת של מגדלים ובנייה מרקמית, מסחר ותעסוקה, ומגורים מסוגים שונים: למשפחות, לזוגות צעירים וליחידים"

עוד מציינים במנהל התכנון כי התוכנית כוללת תקן חנייה נמוך, כך שהדירות הקטנות הן ללא תקן חנייה כלל, מה שצפוי להפוך אותן לזולות יחסית. התוכנית יוצאת לפועל, כאמור, ביוזמת קבוצת אלמוג , ונערכה על ידי אדריכל אילן פיבקו.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בתוכנית התחדשות עירונית רחבת היקף אשר הותאמה למדיניות הועדה המחוזית וכוללת בנייה מעורבת של מגדלים ובנייה מרקמית, מסחר ותעסוקה, ומגורים מסוגים שונים: למשפחות, לזוגות צעירים וליחידים. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לבית ספר, ושטחי ציבור נוספים אשר ישולבו בבניינים, כך שמירב השירותים הנדרשים לתושבים העתידיים יינתנו בתחום התוכנית".

זוהי ללא ספק בשורה מרגשת עבור הדיירים, שעשו איתנו דרך ארוכה ורבת מכשולים. הפרויקט הזה הוא התגשמות של תכנון הוליסטי שהתחדשות עירונית אמורה לספק, הכולל עירוב שימושים ומענה למגורים מודרניים במרכזי הערים"

אמיר הלר, המשנה למנכ"ל בקבוצת אלמוג: "אנו שמחים ונרגשים לנוכח ההחלטה לאשר את התוכנית רבת ההיקפים הזאת, שעליה אנו עמלים זה שנים. זוהי ללא ספק בשורה מרגשת עבור הדיירים, שעשו איתנו דרך ארוכה ורבת מכשולים. הפרויקט הזה הוא התגשמות של תכנון הוליסטי שהתחדשות עירונית אמורה לספק, הכולל עירוב שימושים ומענה למגורים מודרניים במרכזי הערים. בהזדמנות זאת חשוב לציין את יפה לוי מזוהר הדר ניהול דיירים, את מיכאל גבע, עו"ד הדיירים, את זיו כספי, עו"ד החברה, ואת אילן פיבקו אדריכל התוכנית". 

 

כאמור, בסוף השבוע האחרון הודיעה הוועדה המקומית פתח תקווה על אישור תוכנית נוספת של החברה - תוכנית לפינוי-בינוי בשכונת אחדות בעיר, שבמסגרתה ייהרסו מבנים בני 56 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו 227 יחידות דיור חדשות. הוועדה המקומית המליצה להעביר את התוכנית אל הוועדה המחוזית מרכז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעו"ד זיו כספיקבוצת אלמוגדניאלה פוסקאילן פיבקו אדריכליםאמיר הלרמתחם כ"ט בנובמבר בבת יםיפה לויזוהר הדר ניהול דייריםמיכאל גבעהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...