התיירות בטבריה סוף-סוף מתעוררת? אושרה הקמת מלון נוסף בעיר, שיכלול עד 59 חדרים

מדובר במלון שייבנה כחלק משימור בניין קיים בעיר העתיקה, בסמוך לטיילת של העיר • בתקופה האחרונה, ודווקא לאורך שנת הקורונה, נפתחו בעיר במקביל כמה מלונות חדשים, לראשונה זה שנים רבות

שיתוף הכתבה
אזור המלונות בטבריה (שאטרסטוק)אזור המלונות בטבריה (שאטרסטוק)

זריקת עידוד לענף התיירות בטבריה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה לאחרונה את תוכנית "מתחם הדר" בעיר, אשר מאפשרת את הקמתו של מלון חדש, בסמוך לטיילת המפורסמת של טבריה, לחוף הכינרת. על פי התוכנית המלון ייבנה במבנה קיים המיועד לשימור, יהיה ברמת אירוח C ויכלול עד 59 חדרי אירוח. זוהי בשורה של ממש לעיר, שזכתה לאחרונה לפתיחתם של כמה מלונות חדשים, דווקא בתקופה רגישה כמו זו שזימנה מגפת הקורונה.

התוכנית הינה תוספת קומה למבנה קיים בלב העיר העתיקה, סמוך לרחוב הירדן ולטיילת של טבריה, ולצד מסגד א-זידאני ('אל עומאר') – המסגד המרכזי של טבריה, שהפך לסמל חזותי בזמן שלטון המנדט הבריטי"

"התוכנית הינה תוספת קומה למבנה קיים בלב העיר העתיקה, סמוך לרחוב הירדן ולטיילת של טבריה, ולצד מסגד א-זידאני ('אל עומאר') – המסגד המרכזי של טבריה, שהפך לסמל חזותי בזמן שלטון המנדט הבריטי. התוכנית מיועדת לאפשר ייעודים של מסחר ותיירות (מלונאות) בתחומה. 

המלון העירוני יכלול בשלב ראשוני 37 חדרי אירוח, עם אופציה להרחבה. המלון מיועד לתיירות עירונית ולצליינים, ללא מטבח וחדר אוכל ובהתבסס על מסעדות ובתי אוכל בסביבה המיידית, תוך הסדרת מעברים להולכי רגל ומקומות חניה".

תוספות הבנייה ישתלבו ברוח העיצובית של המבנה הקיים. יישמר אופי אחיד של החזיתות הקיימות והחדשות, וזאת על ידי חיפוי חזיתות התוספת באבן בזלת בשילוב אבן גיר וזכוכית. התוכנית תתאים למרקם הסביבה ההיסטורית הבנויה"

כאמור, המלון יוקם תוך בניית תוספת של קומה אחת מעל למבנה הקיים, כחלק מעבודות השימור שלו. בעניין זה מגדירה התוכנית כי "תוספות הבנייה ישתלבו ברוח העיצובית של המבנה הקיים. יישמר אופי אחיד של החזיתות הקיימות והחדשות, וזאת על ידי חיפוי חזיתות התוספת באבן בזלת בשילוב אבן גיר וזכוכית. התוכנית תתאים למרקם הסביבה ההיסטורית הבנויה".

"מתחם הדר", שקרוי גם "מתחם המסגד" על שם מסגד א-זידאני, חולש על שטח של כ-2.6 דונמים. היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת הלן רוז, לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה טבריה, אשר משמשת כיום כחוכרת של הקרקע. על פי התכנון, המתחם יכלול גם 1,130 מ"ר של שטחי מסחר. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל מיכאל ורדי; יועץ הנוף הוא הנדסאי הנוף בניהו טל ממשרד מידות ומעשי נוף; יועץ התחבורה הוא מהנדס ישראל רשטניק.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי לאחרונה מורגשת התעוררות בענף התיירות בטבריה – התעוררות שלא נראתה כמותה כבר כמה שנים. כך, בשנה וחצי האחרונות נפתחו שני מלונות: מלון סופיה, בן 120 חדרים, ומלון מגדלה, בן 150 חדרים. לאחרונה חלה התקדמות גם בתוכנית להקמת מלון סירונית, שיכיל גם כן 150 חדרים, ותוכנית נוספת שמתהווה היא הרחבת מלון חוף גיא ב-200 חדרים נוספים.

לאורך ארבע שנים נוספו לעיר כ-500 חדרים בלבד

טבריה ידעה זמנים קשים הרבה יותר בכל הנוגע לפיתוח ענף התיירות בתחומה: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנכונים לסוף שנת 2019, במשך ארבע שנים – משנת 2015 ועד לשנת 2019 נוספו רק חמישה מלונות לעיר, ו-508 חדרים חדשים, מספרים המשקפים את הקיפאון שחוותה העיר, וזאת, כמובן, עוד הרבה לפני שידענו מהי הקורונה.

לשם השוואה, לתל אביב נוספו 18 מלונות ו-1,351 חדרים בתקופה זו; לירושלים נוספו 14 מלונות ו-1,212 חדרים (וזאת עוד לפני התנופה שחוותה בשנת 2020). מן הצד השני, טבריה הייתה בשנים אלו, כך מתברר, פעילה הרבה יותר מאזורי תיירות מובהקים כמו אילת וים המלח, שם לא נוספו כלל מלונות חדשים בארבע השנים המדוברות, ונוספו שני חדרי מלון חדשים בלבד – בארבע שנים תמימות.

טבריה הייתה בשנים אלו, כך מתברר, פעילה הרבה יותר מאזורי תיירות מובהקים כמו אילת וים המלח, שם לא נוספו כלל מלונות חדשים בארבע השנים המדוברות, ונוספו שני חדרי מלון חדשים בלבד – בארבע שנים תמימות

כעת התחושה היא שדווקא על רקע המשבר הגדול ביותר של ענף התיירות, המלונאים הטבריינים מתחילים להרים ראש – אולי מתוך תקווה שהיציאה מהמגפה תביא לפריחה משמעותית בענף. בהקשר זה נזכיר את נתוני הלמ"ס האחרונים, מסוף החודש שעבר, שהצביעו על תפוסה של 12.1% במלונות טבריה במרץ האחרון – נתון מהנמוכים בארץ בתקופה זו, אך כזה שצפוי לעלות ככל שנתרחק ממגבלות הקורונה ונתקרב אל עונת הקיץ. לדוגמה, באוגוסט 2020 – תקופה שבה התחלואה במדינה הייתה גבוהה למדי – עמדה התפוסה במלונות העיר על 61.4%.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמלונאותהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמשבר הקורונההוועדה המחוזית לתכנון ובניהמתחם הדר בטבריהאדריכל מיכאל ורדיהלן רוזהנדסאי נוף בניהו טלמשרד מידות ומעשי נוףמהנדס ישראל רשטניק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...