אושרה הרחבת היישוב קריית עקרון: 3,900 יחידות דיור חדשות ועוד 500 יחידות לדיור מוגן

במסגרת הליך ההתנגדויות החליטה הוועדה על צמצום שטח התוכנית ב-160 דונם, "במטרה ליצור שכונה המעודדת שימוש בתחבורה ציבורית והליכה ברגל" • השכונה תציע בינוי עד גובה 14 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה החדשה בקריית עקרון (ארמון אדריכלים)הדמיית השכונה החדשה בקריית עקרון (ארמון אדריכלים)

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, הוותמ"ל, אישרה היום (ד') את הרחבת היישוב קריית עקרון הסמוך לרחובות - ב-3,900 יחידות דיור חדשות וכן ב-500 יחידות לדיור מוגן. התוכנית קודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , נערכה על ידי אדריכל אלי ארמון וממוקמת בחלקו המזרחי של היישוב, בשטח הנמצא בין כביש 411, המושבים כפר ביל"ו וגני יוחנן ומזכרת בתיה.

במסגרת התוכנית תוקם שכונה עירונית המאופיינת בבנייה רוויה בצפיפות גבוהה, משולבת באזורים ירוקים פתוחים נרחבים ומתאימה להולכי רגל ולרוכבי אופניים. כמו כן, השכונה תכלול מוסדות ציבור, תעסוקה ומסחר, בהתאם לפרוגמה לצורכי ציבור. השכונה נשענת על תחבורה ציבורית באמצעות קווי אוטובוס וקווי מתע"ן.

יחידות הדיור למגורים ייפרסו בבינוי בגובה של בין 6 ל-14 קומות. התוכנית כוללת שטחים למבני ציבור ושטחים פתוחים לרווחת תושבי השכונה והיישוב הקיים, הסובל כיום ממחסור בשטחי ציבור מבונים ופתוחים"

"יחידות הדיור למגורים ייפרסו בבינוי בגובה של בין 6 ל-14 קומות, הכולל יחידות דיור קטנות, דירות להשכרה וכן 500 יחידות דיור מוגן", נכתב בהודעת משרד הפנים. "עוד כוללת התוכנית שטחים למבני ציבור ושטחים פתוחים לרווחת תושבי השכונה והיישוב הקיים, הסובל כיום ממחסור בשטחי ציבור מבונים ופתוחים. נוסף על כך, כוללת התוכנית שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בהיקף של כ-40,000 מ"ר". 

הדמיית השכונה החדשה בקריית עקרון (ארמון אדריכלים)הדמיית השכונה החדשה בקריית עקרון (ארמון אדריכלים)

עוד מוסרים ממשרד הפנים כי "תוכנית המגורים בקריית עקרון עתידה להוות נדבך משמעותי בהתפתחות היישוב, הגובל בתשתיות לאומיות ובסיס צבאי, היא מהווה למעשה עתודת קרקע משמעותית בהרחבתו הצפויה. 

במהלך בחינת ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית הצליחה הוועדה לגרוע כ-160 דונם משטח התוכנית, תוך שימת דגש על כושר הנשיאה של השטח, יִיעלה את השימוש במשאב הקרקע ואפשרה אף הוספת יחידות דיור, תוך הגדלת איכות תכנון השכונה"

במהלך בחינת ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית הצליחה הוועדה לגרוע כ-160 דונם משטח התוכנית, תוך שימת דגש על כושר הנשיאה של השטח, יִיעלה את השימוש במשאב הקרקע ואפשרה אף הוספת יחידות דיור, תוך הגדלת איכות תכנון השכונה באמצעות הוספת דפנות לפארק המקשר בין המרקם הקיים והשכונה החדשה, עיבוי הבינוי, ביטול חניה עילית ועוד - כל זאת במטרה ליצור שכונה המעודדת שימוש בתחבורה ציבורית והליכה ברגל, וחיזוק החיבור למרקם הקיים, בין היתר באמצעות רשת רחובות צפופה ומערכת שבילים. שינוי זה התאפשר הודות לעדכון שנערך על ידי משרד הבטחון לתחומי הרעש משדה התעופה הצבאי הסמוך".

התוכנית תאפשר את התפתחות היישוב ותיתן מענה למצוקת הדיור בלב אזורי הביקוש, ועל הצמצום שבוצע בשטח המוצע לפיתוח לשכונה החדשה. הוועדה סברה כי צמצום זה וציפוף השכונה יתרום לאיכויות האורבניות שלה"

אדית בר, ראש מנהל הפיתוח במשרד הפנים ויו"ר הוותמ"ל: "אני מברכת על ההחלטה לאשר את התוכנית, שתאפשר את התפתחות היישוב ותיתן מענה למצוקת הדיור בלב אזורי הביקוש, ועל הצמצום שבוצע בשטח המוצע לפיתוח לשכונה החדשה. הוועדה סברה כי צמצום זה וציפוף השכונה יתרום לאיכויות האורבניות שלה".

רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י: "מדובר בתוכנית חשובה אשר מייצרת כמות משמעותית של יחידות דיור במטרה לענות על הביקושים לדיור באזור. התוכנית ממוקמת ממזרח ליישוב קריית עקרון, ומוקפת באזורים ירוקים פתוחים ומורחבים לשימוש הולכי רגל ורוכבי אופניים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הפניםאדית בררפי אלמליחאדריכל אלי ארמוןארמון אדריכליםשכונה חדשה בקריית עקרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...