עסקה גדולה בקריית מלאכי: רוטשטיין תמכור לגינדי קרקע בפרויקט "כרמי הנדיב" תמורת כ-320 מיליון שקל

העסקה נחלקת לשני שלבים, כך שגינדי תרכוש בתחילה זכויות ל-336 יח"ד, ובהמשך תוכל "להשלים" את הרכישה ל-984 יח"ד בסך הכול • רוטשטיין צופה רווח של כ-118 מיליון שקל עם מימוש העסקה כולה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן, אבישי בן חיים (יח"צ)מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן, אבישי בן חיים (יח"צ)

עסקת נדל"ן גדולה סביב פרויקט "כרמי הנדיב" בקריית מלאכי: חברת רוטשטיין נדל"ן מעדכנת היום (א') כי השותפות נחלת אש"ר, שבה מחזיקה רוטשטיין ב-53%, תמכור לחברת גינדי החזקות קרקע בקריית מלאכי עם זכויות להקמת 984 יחידות דיור, בתמורה לכ-320 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם נקבע כי השותפות תמכור לגינדי החזקות מקרקעין עם זכויות להקמת 336 יחידות דיור בתמורה לתשלום במזומן של כ-105 מיליון שקל, ולצד זה נחתם הסכם אופציה לרכישת מקרקעין הכוללים זכויות להקמת 648 יחידות דיור נוספות - בתמורה לכ-214 מיליון שקל נוספים

במסגרת ההסכם נקבע כי השותפות תמכור לגינדי החזקות מקרקעין עם זכויות להקמת 336 יחידות דיור בתמורה לתשלום במזומן של כ-105 מיליון שקל, ולצד זה נחתם הסכם אופציה (תמורת תשלום דמי אופציה בסך של כשני מיליון שקל) המעניק לגינדי החזקות אופציה למשך 24 חודשים מחתימת ההסכם, לרכישת מקרקעין הכוללים זכויות להקמת 648 יחידות דיור נוספות - בתמורה לכ-214 מיליון שקל נוספים. 

ההסכם קובע כי השותפות תישא בעלויות היטל ההשבחה, וכי על גינדי החזקות יחולו תשלומי עלויות פיתוח ואגרות בנייה. רוטשטיין מציינת כי ההסכם זה לתנאי מתלה שהשלמתו צפויה להתבצע בתוך כחודש ימים. להערכתה, תכיר רוטשטיין ברווח לפני מס בגין מכירת הקרקע בסך של כ-36 מיליון שקל. מימוש האופציה במלואו צפוי להניב לחברה רווח נוסף לפני מס, בהיקף של כ-82 מיליון שקל, ובסך כולל של כ-118 מיליון שקל. את רוטשטיין ייצגו בעסקה עורכי הדין צורי פיקאר, דן מנדלבאום ודנה לוי ממשרד הרצוג פוקס נאמן ; את גינדי ייצגו עורכי הדין עופר זוזבסקי, מירי אליה קוש וליטל דניאל ממשרד שיבולת.

פרויקט "כרמי הנדיב" בקריית מלאכי מוגדר על ידי רוטשטיין כאחד מפרויקטי הדגל שלה. הוא מונה כ-3,100 יח"ד, כולל כ-100 יח"ד צמודות קרקע, וכן שטחי מסחר ומשרדים בהיקף כולל של כ-27,000 מ"ר עיקרי. עד למועד זה, בנתה ואכלסה השותפות בשלבים א'-ד' כ-600 יח"ד, והחלה לבנות את שלב ה' בפרויקט. החברה מציינת כי גם לאחר השלמת הסכם המכר ומימוש האופציה, יוותר בידי השותפות מלאי של כ-1,500 יחידות דיור בפרויקט (כ-800 יחידות דיור חלק החברה). 

גינדי החזקות רואה בכרמי הנדיב פוטנציאל גדול מאוד והזדמנות לעוד אלפי משפחות להקים בית באזור עם תנופת בניה משמעותית, בתי ספר, גנים, מרכז מסחרי, תשתיות נרחבות ולהנות גם מעליית ערך"

מגינדי החזקות נמסר כי יחידות הדיור שתוכל לבנות על המקרקעין ייבנו ב-19 בניינים בסך הכול, בני 12 ו-18 קומות. החברה צופה כי מחזור המכירות מהפרויקט יעמוד על כ-1.4 מיליארד שקל. "מאז ההצלחה המטאורית בשיווק פרויקט 'כרמי גת' שבקריית גת, חיפשה החברה את ההזדמנות הבאה בהקמת שכונה בסדר גודל כזה בפריפריה. החברה רואה בכרמי הנדיב פוטנציאל גדול מאוד והזדמנות לעוד אלפי משפחות להקים בית באזור עם תנופת בניה משמעותית, בתי ספר, גנים, מרכז מסחרי, תשתיות נרחבות ולהנות גם מעליית ערך".

234411234411

נציין כי בחצי השנה האחרונה רכשה החברה זכויות ל-2,100 יחידות דיור ולשטחי מסחר רבים, אם במסגרת עסקאות נדל"ן ואם דרך מכרזים שונים. בין היתר, וכפי שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, היא זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל בפארק איילון, השכונה החדשה בשטח שכונת רמת פנקס באור יהודה. הפרויקט ייבנה על גבי מגרש בשטח כולל של כ-20 דונם, ויכלול כ-420 יחידות דיור וכ-4500 מ"ר מסחר. בעקבות כלל רכישות אלו החברה צופה מחזור מכירות של 4.5 מיליארד שקל, בהיקף השקעה של 3.6 מיליארד שקל.

חתמנו על עסקה עם חברת נדל"ן מובילה בישראל. אין ספק שגינדי היא כוח משמעותי, וביחד נוכל להאיץ את הקמת כלל השכונה אשר הינה אבן שואבת לאוכלוסייה איכותית ומהווה נדבך חשוב בפיתוחה של קריית מלאכי"

אבישי בן-חיים, מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן : "חתמנו על הסכם מכר ואופציה עם חברת נדל"ן מובילה בישראל. אין ספק שגינדי היא כוח משמעותי, וביחד נוכל להאיץ את הקמת כלל השכונה אשר הינה אבן שואבת לאוכלוסייה איכותית ומהווה נדבך חשוב בפיתוחה של קריית מלאכי. 

לאורך השנים האחרונות היינו עדים לגידול עקבי בביקושים לרכישת דירות ב'כרמי הנדיב', עניין שמביא לידי ביטוי את ערך המלאי המוחזק על ידי השותפות, ואנו מאמינים שמגמה זו תימשך גם בעתיד. התמורה מהעסקה תאפשר לנו להתרחב בפעילות העסקית שכבר כיום כוללת הקמת עשרות פרויקטים ברחבי הארץ ובהיקף של כ-6,000 יחידות דיור, לצד זכויות להקמת כ-135,000 מ"ר של שטחי מסחר, משרדים ולוגיסטיקה". 

עו״ד אסף אדלר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגינדי החזקות: "גינדי ממשיכה בחזון שלה לפתח שכונות ענק, ואנחנו שמחים ומברכים על העסקאות החדשות, המאפשרות לנו להמשיך ליזום, לבנות ולהיות חלק משמעותי בבניית הארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גינדי החזקותרוטשטיין נדל"ןפרויקט כרמי הנדיב בקריית מלאכיפרויקט כרמי גת בקריית גתעו"ד אסף אדלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...