רשמית: אושרה התוכנית להקמת המרכז הרפואי החדש בדרום באר שבע, על שטח של כ-2,333 דונם

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית לאחר יישום התנאים לאישורה – אשר כללו בין היתר שינויים בנוגע לשטחי הבנייה ולתחבורה • סך כל זכויות הבנייה בשטח המתחם: 2.3 מיליון מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית בית החולים החדש בבאר שבע (עיריית באר שבע)הדמיית בית החולים החדש בבאר שבע (עיריית באר שבע)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה באופן רשמי את התוכנית להקמת בית החולים השני בבאר שבע – לאחר שבסוף ינואר היא הופקדה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ובמרץ 2021 ניתן לה תוקף על ידי המחוזית.

התוכנית אושרה לאחר שמולאו התנאים אשר נדרשו לאישורה – תנאים אשר נגזרו מכמה התנגדויות של גורמים שונים לתוכנית, ולאחר דיון בהערות מנהל התכנון . עיקר השינויים הם שינויים תחבורתיים, כדוגמת הקמת מעגל תנועה זמני בצומת המפגש עם הכביש לשגב שלום (מפגש שיהפוך בעתיד למחלף) – כחלק משינוי השלביות של התוכנית, ומתוך מטרה לאפשר גישה לתחנת התדלוק הקיימת במקום כיום, מכל הכיוונים.

שינוי נוסף נוגע להערת מנהל התכנון לגבי טבלת זכויות הבנייה, אשר לדברי אנשי המנהל אינה ערוכה בהתאם לתקנות התכנון והבנייה, בעיקר בחלוקה לשטחים (שירות ועיקרי), מעל למפלס הכניסה ומתחתיה. הוועדה המחוזית ציינה בהקשר זה כי "מדובר בתוכנית ייחודית, בשטח נרחב מאוד של כ-2,000 דונם, וזכויות בניה לכ-2.3 מיליון מ"ר, בייעודים מעורבי שימושים שהביצוע והיישום שלהם יהיה בשלבים, למשך שנים רבות. 

חשוב לשמור על גמישות מרבית בתוכנית, לצרכים שייתכן וישתנו בצורה משמעותית, ובהתאם לפרוגרמה שתתגבש לעת הביצוע. נוסף על כך התוכנית מחייבת אישור תוכניות בינוי למתחמים מוגדרים המסומנים בתשריט, ומגדירה את הנושאים שתוכניות אלה צריכות להתייחס אליהם"

לכן חשוב לשמור על גמישות מרבית בתוכנית, לצרכים שייתכן וישתנו בצורה משמעותית, ובהתאם לפרוגרמה שתתגבש לעת הביצוע. נוסף על כך התוכנית מחייבת אישור תוכניות בינוי למתחמים מוגדרים המסומנים בתשריט, ומגדירה את הנושאים שתוכניות אלה צריכות להתייחס אליהם.

בהמשך להערת מנהל התכנון , השינויים בטבלת זכויות הבנייה הם: שטחי השרות יהיו 20% מסה"כ שטחי הבנייה; תותר בנייה בתת-הקרקע כחלק מזכויות הבנייה במגרש, באישור הוועדה המקומית; בייעוד מבנים ומוסדות ציבור לבריאות תותר העברת עד 12% משטחי הבנייה לתת-הקרקע, לשימושים כלליים וטכניים, ועד 15% נוספים לצורכי חניה; בייעוד חניון תותר העברת עד 35% משטחי הבנייה לתת-הקרקע, ובשאר הייעודים תותר העברת עד 10% משטחי הבנייה לתת הקרקע". לאחר שיושמו תיקונים אלו, נסללה הדרך לאישור התוכנית.

המתחם מתוכנן לקום בשטח של כ-2,333 דונם, באזור שבו פועלת כיום "חוות רם", דרום-מזרחית לבאר שבע, על כביש 25, סמוך לכניסה ליישוב שגב שלום, כפי שכבר ניתן להבין מהדברים האמורים לעיל. הוא יציע מרכז רפואי עם חמישה מתחמים רפואיים שונים, בהיקף של כ-800,000 מ"ר בנויים

המתחם מתוכנן לקום בשטח של כ-2,333 דונם, באזור שבו פועלת כיום "חוות רם", דרום-מזרחית לבאר שבע, על כביש 25, סמוך לכניסה ליישוב שגב שלום, כפי שכבר ניתן להבין מהדברים האמורים לעיל. הוא יציע מרכז רפואי עם חמישה מתחמים רפואיים שונים, בהיקף של כ-800,000 מ"ר בנויים: בית חולים כללי עם מרכז לרפואה דחופה ומחלקות אשפוז, בית חולים לילדים, בית חולים שיקומי, בית חולים גריאטרי ובית חולים לבריאות הנפש. 

בצמוד למרכז הרפואי יוקצו שטחים שונים לתעסוקה, במקצועות הרפואה והמדע, וכן שטח לבית ספר לסיעוד, מלונות ליולדות, מגורי סגל רפואי ואקדמי, תיירות רפואית ועוד. בית החולים עצמו, אשר על פי התוכניות ייקרא על שמו של שמעון פרס ז"ל, יציע כ-2,000 מיטות אשפוז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהעיריית באר שבעבית החולים פרסהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...