הרשות להתחדשות עירונית הכריזה על ארבעה מתחמים חדשים לפינוי-בינוי – עם כ-4,500 יח"ד

המתחם הבולט – "שבטי ישראל" בקריית גת, שיציע כמעט 3,000 יחידות דיור חדשות • עוד החליטה הרשות על הארכת תוקף הכרזה של המתחמים "חיל הים" ו"העלייה השנייה" בחיפה, ועל הרחבת גבולות מתחם הרצל ברמלה

שיתוף הכתבה
עו"ד אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית (יח"צ)עו"ד אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית (יח"צ)

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה לאחרונה על ארבעה מתחמים חדשים המיועדים לפינוי-בינוי במסלול מיסוי: מתחם "שבטי ישראל" בקריית גת, מתחם "קהילת קנדה" ביפו, מתחם "הכלנית" באור יהודה ומתחם "יצחק שדה" בפתח תקווה. המתחמים הללו מתוכננים להוסיף כ-4,500 יחידות דיור חדשות. כנהוג, תוקף ההצהרה הוא לשש שנים.

המתחם הגדול ביותר הוא "שבטי ישראל" בקריית גת, שנקרא גם תמל/2010. במרץ 2019 הוא אושר להפקדה על ידי הוותמ"ל. מדובר במתחם אשר יציע 36 מבנים חדשים ובהם 2,728 יחידות דיור חדשות, במקום 372 יחידות דיור קיימות. המתחם יכלול גם מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי מסחר ותעסוקה.

מדובר במתחם אשר יציע 36 מבנים חדשים ובהם 2,728 יחידות דיור חדשות, במקום 372 יחידות דיור קיימות. המתחם יכלול גם מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי מסחר ותעסוקה

מתחם "קהילת קנדה" שביפו מציע 800 יחידות דיור חדשות, במקום 208 יח"ד הקיימות בו כיום. התוכנית אושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, והיא משתרעת על פני שטח של 26 דונם, סמוך לקבול עם בת ים.

באור יהודה הוכרז מתחם "הכלנית", שכבר במאי 2019 אושר על ידי הוותמ"ל. מדובר במתחם בן 656 יחידות דיור חדשות, בייבנו בשמונה מבנים חדשים, זאת במקום 114 יחידות דיור בתשעה מבנים ישנים הקיימים כיום במקום. התוכנית נמצאת מדרום לצומת סביון, ושטחה כ-17 דונם. המתחם הרביעי שהוכרז הוא מתחם "יצחק שדה" בפתח תקווה, שיכלול 225 יחידות דיור ושטחי מסחר, זאת במקום 174 יחידות דיור הקיימות כיום במקום.

מדובר במתחם בן 656 יחידות דיור חדשות, בייבנו בשמונה מבנים חדשים, זאת במקום 114 יחידות דיור בתשעה מבנים ישנים הקיימים כיום במקום. התוכנית נמצאת מדרום לצומת סביון, ושטחה כ-17 דונם

במקביל לזה, הודיעה הרשות על "חידוש תוקף הכרזה על מתחמים לפינוי לשם בינוי לתקופה שנייה במסלול רשויות מקומיות". מדובר בשני מתחמים: האחד – מתחם "העלייה השנייה" בחיפה, אשר הופקד בינואר השנה ומציע 660 יחידות דיור חדשות; השני – מתחם "חיל הים", גם כן בחיפה, שיכלול 419 יחידות דיור חדשות. במאי 2019 הודיעה חברת צמח המרמן כי נבחרה לבצע את הפרויקט על ידי הדיירים בו. 

לצד אלו החליטה הרשות על הרחבת גבולותיו של מתחם נוסף, מתחם הרצל ברמלה, שבו ייבנו 500 יח"ד חדשות בחמישה מגדלי מגורים, במקום חמישה מבנים ישנים שקיימים במקום כיום. כל ההחלטות המובאות כאן תקפות לשש שנים – אלא אם כן הוחלט לבטל את ההכרזה בשלב כלשהו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעו"ד אלעזר במברגרמתחם העלייה השנייהמתחם חיל היםפרויקט הכלנית באור יהודהמתחם שטבי ישראל בקריית גתמתחם קהילת קנדה ביפומתחם הרצל ברמלהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...