כשרעשי המהומות בעיר עוד מהדהדים: מכרז למגרש תעסוקה ומסחר ברובע המערבי בלוד נסגר ללא הצעות

מדובר במגרש בתוכנית תמל/1087 בעיר, כחלק מכ-105,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה ברובע החדש • מסוף 2019 פורסמו שש הודעות לדחיית מועדים במכרז, ובכל זאת הוא נסגר מבלי שהוגשו בו הצעות

שיתוף הכתבה
הדמיית הרובע המערבי בלוד (ש. קרני תכנון ויעוץ בהנדסה אזרחית)הדמיית הרובע המערבי בלוד (ש. קרני תכנון ויעוץ בהנדסה אזרחית)

הדי המהומות עדיין לא שככו – אך העיר מנסה לשוב למציאות: מכרז של רשות מקרקעי ישראל עבור מגרש בייעוד תעסוקה ומסחר באחת התוכניות החדשות לפיתוח העיר לוד נסגר לאחרונה ללא זוכים, זאת לאחר שעבר את דיון ועדת המכרזים אתמול (א'). 

המדובר הוא בשטח הכלול בתוכנית תמל/1087, היא תוכנית הרובע המערבי של לוד, או תוכנית מתחם ניר צבי, בשכונת גני אביב. המכרז עצמו נסגר כבר לפני כשבועיים, אך כעת פורסמו התוצאות הרשמיות על ידי ועדת המכרזים – אשר מודיעות כי לא הוגשה ולו הצעה אחת למכרז.

מחיר המינימום למגרש – שאגב, שטחו לא צוין בפרטי המכרז באתר רמ"י – נקבע על סכום של 1,319,500 שקל, והזוכה הפוטנציאלי היה נדרש לשלם לצד סכום הזכייה, אם היה כזה, 17,884,285 שקל כהוצאות פיתוח.

מועד סגירת המכרז נדחה לא פחות משש פעמים לאורך הדרך, שכן הפרסום הראשון שלו היה אי שם בסוף דצמבר 2019. ייתכן, כאמור, שהמצב המתוח בתחילת החודש תרם להתרחקותם של יזמים מהמכרז – אך המקור לכך, כנראה, עמוק יותר

האם המצב הרגיש בעיר, והמהומות במהלך מבצע "שומר החומות" הם שהביאו לסגירת המכרז ללא זוכים? ייתכן, שכן אלו פרצו ימים ספורים לפני סגירת המכרז, אך חשוב לציין גם את העובדות הללו: מועד סגירת המכרז נדחה לא פחות משש פעמים לאורך הדרך, שכן הפרסום הראשון שלו היה אי שם בסוף דצמבר 2019. ייתכן, כאמור, שהמצב המתוח בתחילת החודש תרם להתרחקותם של יזמים מהמכרז – אך המקור לכך, כנראה, עמוק יותר.

תוכנית תמל/1087 היא אחת מהתוכניות הגרנדיוזיות ביותר באזור המרכז, ובטח בתחומי העיר לוד. היא מיועדת להקמת כ-15,000 יחידות דיור חדשות, מהן 3,411 דירות לדיור בר-השגה, למטרות השכרה. התוכנית כוללת גם 30,065 מ"ר שטחי מסחר, ועוד 75,000 מ"ר שטחי תעסוקה – שבתוכם נכלל גם המגרש המדובר כאן, שנסגר ללא זוכים.

"תכנון הרובע שם דגש מיוחד ביצירת מרחב ציבורי איכותי", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "לצד שני הפארקים הגדולים מתוכננים רחובות מוצללים בעצים רחבי נוף, שדרות, גינות שכונתיות וכיכרות העירוניות - כולם יצרו מגוון של חללים עירוניים בקני מידה שונים וייצרו תחושת מקום". על רקע המהומות, ובתוספת העובדה שהמכרז נסגר ללא הצלחה, השאלה בדבר האפשרות לשוב לחיים נורמליים ושקטים בלוד נותרת מרחפת, עודנה תלויה ועומדת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלתמל/1087הרובע המערבי בלודשכונת גני אביב בלוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...