כשנה לאחר שאושרה להפקדה: תוכנית "חוף התכלת" בהרצליה הופקדה

הוועדה המחוזית תל אביב הודיעה על הפקדת התוכנית – שידעה תלאות רבות • רובע המגורים החדש יציע 12,500 יחידות דיור וכן כ-2,000 חדרי מלון, פארק חופי ועוד

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית חוף התכלת (קייזר אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיית תוכנית חוף התכלת (קייזר אדריכלים ומתכנני ערים)

אחרי תלאות רבות, הגיע שלב נוסף בהתקדמותה של תוכנית "חוף התכלת" בהרצליה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה כי הפקידה את התוכנית להקמת רובע עירוני חדש בדרום-מערב הרצליה – זאת כשנה לאחר שהתוכנית אושרה להפקדה על ידה.

נזכיר כי הפרסום להכנת התוכנית יצא כבר בשנת 2007, אך מאז ידעה התוכנית לא מעט מכשולים, כולל התנגדויות רבות. באוגוסט 2020 היא אושרה להפקדה, ולקראת סוף השנה החולפת, בדצמבר 2020, אישרה אותה גם הוולחו"ף, אך בתנאים: שמירה על נגישות אל החוף, בין היתר, זאת לצד התנאי כי רק לאחר פיצוח פארק החוף הכלול בתוכנית ניתן יהיה לאשר היתרי בנייה למגורים בהיקף של יותר מ-75% מיחידות הדיור במתחם מס' 1 בתוכנית ושל יותר 60% מיח"ד במתחמים 2 ו-3.

הרובע יכלול לא פחות מ-12,500 יחידות דיור חדשות, וכן כ-2,000 חדרי מלון, 690 דונם של פארק חופי וכ-130 דונם של שטחים פתוחים. הוא ישלב בין בנייה נמוכה ומדורגת של 8-6 קומות מכיוון מערב (חוף הים), לבין בנייה גבוהה יותר, מדורגת גם כן, משמונה קומות ועד ל-30 קומות באזור התעסוקה שבחלקה המזרחי

כעת, הופקדה התוכנית אשר מציעה, למעשה, רובע עירוני חדש, הכולל מגורים, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר. הרובע יכלול לא פחות מ-12,500 יחידות דיור חדשות, וכן כ-2,000 חדרי מלון, 690 דונם של פארק חופי וכ-130 דונם של שטחים פתוחים. הוא ישלב בין בנייה נמוכה ומדורגת של 8-6 קומות מכיוון מערב (חוף הים), לבין בנייה גבוהה יותר, מדורגת גם כן, משמונה קומות ועד ל-30 קומות באזור התעסוקה שבחלקה המזרחי, לכיוון מזרח (כביש 2).

בנוסף ליחידות הדיור, הרובע כולל כ-640,000 מ"ר עבור מבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ-680,000 מ"ר שטחי תעסוקה וכ-30,000 מ"ר שטחי מסחר. "כמו כן, הרובע כולל מגוון שטחים ציבוריים ובהם פארק משמעותי בחלקה המערבי - הפארק החופי הכולל את הפארק הארכאולוגי 'תל מיכל' ומשתרע על שטח כולל של 690 דונם, זאת נוסף לכ-130 דונם של שטחים ירוקים", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "שטחים פתוחים אלו יוצרים חיבור של חלקי השכונה, דרך הפארקים המשמעותיים בחלקה המערבי ועד לחוף הים. עוד בהיבט הסביבתי הושם דגש על ניהול מי נגר (גשמים) באמצעות שטחים ייעודיים לאיגום ולהשהיית מים אלו".

בהיבט התחבורתי מוצע תקן חנייה מופחת ופרוגרסיבי, במטרה להפחית משמעותית את השימוש ברכב פרטי, מאחר שהתוכנית נשענת על קו הרכבת הקלה (הקו הירוק) ועל שירות תחבורה ציבורית משלים. נציין עוד כי התוכנית, ביוזמת עיריית הרצליה, גובלת בדרום בתוכנית תא/3700 – הרובע החדש בצפון תל אביב, בצפון - בכביש 2 ובדרך ישעיהו לייבוביץ', במזרח ברחוב אבא אבן ובמערב במרינה ובקו המצוק הכורכרי לאורך חוף הים. התוכנית נערכה על ידי קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.

עו"ד נעמה שיף, שותפה במשרד שוב ושות' המייצג בעלי קרקעות רבים במתחם: "אנו מברכים על הפקדת התוכנית, שהמתנו לה שנים רבות. המשמעות היא שמעתה בעלי הקרקעות יכולים להגיש התנגדויות על מנת לנסות לשפר או לשנות את פרטי התוכנית. 

אחת הבעיות שאנחנו זיהינו בתוכנית היא קביעת צפיפות נמוכה, ובין היתר אנחנו מתארגנים להגשת התנגדויות על מנת לנסות ולהגדיל את הצפיפות במתחם. נוסף על כך אנחנו ממליצים לבעלי הקרקעות להתאחד יחד ולעבור את הליך ההתנגדויות ואת הקצאת הזכויות יחד, על מנת לזרז את הליכי הבנייה בעתיד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית הרצליההוועדה המחוזית לתכנון ובניהרובע חוף התכלתמשרד קייזר אדריכליםנעמה שיףמשרד שוב ושות' עורכי דין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...