עוד שני מיזמי פינוי-בינוי הוכרזו על ידי הרשות הממשלתית – בראשון לציון ובאור יהודה

מיזם אחד, שהוכרז במסגרת מסלול הרשויות המקומיות, כולל שלושה מתחמים בתוכנית ההתחדשות העירונית לרמת אליהו בראשל"צ • מיזם שני הוא מתחם "הסביון" באור יהודה

שיתוף הכתבה
מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עו"ד אלעזר במברגר (יח"צ)מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עו"ד אלעזר במברגר (יח"צ)

עוד שני פרויקטים לפינוי-בינוי הוכרזו לאחרונה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: האחד – פרויקט ההתחדשות העירונית הענק לשכונת רמת אליהו בראשון לציון; השני – פרויקט מתחם "הסביון" באור יהודה.

ההכרזה המתייחסת לשכונת רמת אליהו מתמקדת בשלושה מתחמים בשכונה – מתחמים 6, 35 ו-39, וכן למתחמי תשתיות הכלולים בתוכנית. פרויקט זה הוכרז במסגרת מסלול הרשויות המקומיות, וההכרזה עליו תקפה, כנהוג, לשש שנים מיום פרסומה.

התוכנית להתחדשות שכונת רמת אליהו כוללת יותר מ-2,500 יחידות דיור חדשות, אשר יגדילו את נפחה של השכונה ל-7,200 יחידות דיור בסך הכול. נזכיר כי מדובר בפרויקט ייחודי, שבו חלק מהתושבים בשכונה יזכו לדירה חדשה בשכונות החדשות של העיר, ולא בשכונה עצמה ובמקום שבו הם מתגוררים כיום. תוכנית ההתחדשות לשכונה הופקדה באופן רשמי באפריל האחרון.

הכרזה שנייה של הרשות היא, כאמור, למתחם "הסביון" באור יהודה, שהוכרז כמתחם לפינוי-בינוי במסלול מיסוי. מדובר בתוכנית להקמת 808 יחידות דיור חדשות, במקום 184 קיימות, וכן 1,000 מ"ר שטחי מסחר, 12,000 מ"ר שטחים למבני ציבור ועוד. בספטמבר 2019 הופקדה התוכנית על ידי הוותמ"ל, ובאפריל 2020 אושרה על ידה.

נזכיר כי הרשות הממשלתית הכריזה רק לאחרונה על ארבעה מתחמים נוספים במסלול מיסוי – אשר מציעים יחד כ-4,500 יחידות דיור חדשות. במקביל להכרזות אלו היא האריכה את תוקפן של שתי תוכניות נוספות, שתיהן בחיפה, ועל הרחבת גבולותיו של מתחם נוסף, ברמלה. כל ההכרזות, כאמור, תקפות לשש שנים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעו"ד אלעזר במברגרמתחם הסביוןהתחדשות שכונת רמת אליהופינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...