לאחר שאושרה להפקדה בינואר: הופקדה תוכנית ההתחדשות למתחם הצפוני בשכונת הארגזים בת"א

התוכנית מציעה 1,838 יחידות דיור חדשות, לאחר פינוי בנייה לא מוסדרת מהמתחם • הפרויקט מקודם על ידי שלוש יזמיות: אלעד ישראל מגורים החדשה, פרידמן חכשורי ואביוד נכסים

שיתוף הכתבה
רונן יפו, מנכ"ל אלעד ישראל מגורים החדשה (סיוון פרג')רונן יפו, מנכ"ל אלעד ישראל מגורים החדשה (סיוון פרג')

נדמה כי גם אחד האגוזים הקשים במרחב תל אביב מתחיל להתפצח: ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת למתחם "שכונת הארגזים – צפון", זאת לאחר שבינואר האחרון היא אושרה להפקדה על ידי הוועדה המקומית. מהות התוכנית – התחדשות של אזור הלא מפותח והלא מוסדר בדרום תל אביב, והפיכתו למתחם עירוני מודרני.

"מטרת התוכנית היא התחדשות עירונית של המרחב הצפוני בתחום שכונת 'הארגזים', בהתאם לתוכנית המתאר העירונית תא/5000 , זאת על ידי פינוי הבנייה הבלתי מוסדרת במרחב כיום, הריסתה, והקמתה של שכונת מגורים חדשה", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "השכונה תהווה חלק משכונות דופן פארק תל אביב, וכוללת בתחומה מגוון סוגי מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן, דיור להשכרה, תשתית תומכת לתחבורה ציבורית, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים לרווחת התושבים והסביבה".

מדובר בבשורה של ממש לתושבי האזור, אולי אף לתושבי תל אביב כולה, שכן מהלך התחדשות השכונה "נסחב" כבר שנים אינספור, ללא בשורה של ממש, כפי שמעיד המשך דברי ההסבר: "בשנת 1996 אושרה תכנית 2620/במ/55 שנועדה, בין היתר, לקדם פינויים של שטחים תפוסים בתחומה. בחלקה הדרומי של התוכנית פונו המגרשים, ונבנו מבני מגורים בני כ-20 קומות אשר אוכלסו ברובם. יתרת שטח התוכנית נותר עתיר בבנייה לא מוסדרת, המתאפיינת בהיעדר תשתיות.

תוכנית זו נועדה להסדיר את המרחב, לאפשר את פינוי הבנייה הבלתי מוסדרת ולהביא לפיתוחו של האזור. לצורך כך, מסומן בתוכנית המתאר ( תא/5000 ) חלקה הצפוני של השכונה כמרחב להתחדשות עירונית. התוכנית מאפשרת מרחב שכונתי המהווה חלק מהתחדשות השכונות הסמוכות לפארק ויוצרת מארג רחובות עירוני ושכונתי המקושר לסביבתו, לרבות שבילי הליכה ורכיבה על אופניים".

הבנייה במתחם הצפוני של שכונת הארגזים תהיה מגוונת. היא תכלול מגדלים בני 33 קומות, מגדלים בני 22 קומות, מבנים בני 10-9 קומות ועוד. "התוכנית כוללת בנייה מרקמית משולבת מגדלים, וכוללת הנחיות לשלביות פינוי המבנים הקיימים ושלביות מימוש, וכן מנגנוני סיוע לדיירים הממשיכים. תשתית לתוכנית יהיה סקר מחזיקים מקיף אשר בוצע במרחב".

הוראות התוכנית מפרטות כי זכויות הבנייה כוללות כ-1,800 יחידות דיור, 70 יח"ד להשכרה ועוד 300 יח"ד לדיור מוגן. המתחם כולו משתרע על כ-126.5 דונם, וייבנו בו גם 65,775 מ"ר שטחים למבני ציבור, 5,250 מ"ר שטחי מסחר ו-3,040 מ"ר שטחי תעסוקה.

כאמור, בפרויקט מעורבות שלוש חברות יזמיות: אלעד ישראל מגורים החדשה, פרידמן חכשורי ואביוד נכסים, אשר גם מחזיקות בבעלות על קרקעות במקום. הן משמשות גם כמגישות התוכנית, לצד רשות מקרקעי ישראל והוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו. העורך הראשי הוא אדריכל דורון צפריר ממשרד פרחי צפריר אדריכלים; שמאית המקרקעין היא עדינה גרינברג; יועץ הנוף הוא אדריכל נוף שחר צור מסטודיו צורא.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המקומית לתכנון ובנייהאדריכל דורון צפרירמשרד פרחי-צפריר אדריכליםשכונת הארגזים בתל אביבפרידמן חכשוריעיריית תל אביבאלעד ישראל מגורים החדשהשמאית עדינה גרינברג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...