משפחת אנעמי קיבלה מרמ"י שטחי קבע באבו קרינאת – ותקים עליהם מתן פוטו-וולטאי בשטח 198 דונם

הוועדה המחוזית דרום אישרה את התוכנית המפורטת להקמת מתקן פוטו-וולטאי בשטחי היישוב, דרומית לבאר שבע • יציע הספק של 16-10 מגה-ואט חשמל

שיתוף הכתבה
מתקן פוטו-וולטאי (שאטרסטוק)מתקן פוטו-וולטאי (שאטרסטוק)

המשפחה הבדואית ענאמי מהיישוב אבו קרינאת, דרומית לבאר שבע, תקים מתקן פוטו-וולטאי על שטחי קבע שקיבלה במסגרת הסדר עם רשות מקרקעי ישראל : התוכנית המפורטת להקמת המתקן אושרה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום, ותאפשר הקמה ותפעול של מתקן שיוכל לספק 16-10 מגה-ואט חשמל.

"משפחת ענאמי קיבלה במסגרת הסדר עם רמ"י שטחי תמורה לבעלותה, אשר נרשמו כחוק על שמם והוכרו כשטחי קבע", כך בדברי ההסבר לתוכנית. "המשפחה, בשיתוף חברתRES , יוזמת הקמת מתקן פוטו-וולטאי להפקת אנרגיה חשמלית מקרינת השמש בתחום קרקעות אלה, על ידי שינוי ייעוד מ'קרקע חקלאית' לייעוד מעורב 'קרקע חקלאית ומתקנים הנדסיים' למטרה זו. 

תכנית זו מהווה מסגרת תכנונית להקמת מתקן פוטו-וולטאי בקו מתח גבוה עילי, בהספק מוצע של 10 מגה-ואט לפחות, ולא יותר מ-16 מגה-ואט, ובשטח נטו של 198 דונם. קו החשמל להוצאת האנרגיה יתוכנן, יוקם ויופעל על ידי חברת החשמל, ואינו נכלל בתוכנית זו"

תכנית זו מהווה מסגרת תכנונית להקמת מתקן פוטו-וולטאי בקו מתח גבוה עילי, בהספק מוצע של 10 מגה-ואט לפחות, ולא יותר מ-16 מגה-ואט, ובשטח נטו של 198 דונם. קו החשמל להוצאת האנרגיה יתוכנן, יוקם ויופעל על ידי חברת החשמל, ואינו נכלל בתוכנית זו.

לאור העובדה כי בשטח התוכנית מצויים שטחי עתיקות רבים, נערך תיאום עם רשות העתיקות ובמסגרתו הוסכם על סימון פוליגוני העתיקות כנדרש, ועל התייחסות מפורטת לעתיקות בהוראות התוכנית, אשר כפופה לתוכנית מתאר ארצית תמ"א 1 וכפופה אליה". נציין כי תמ"א 1, אשר מאחדת 300 תוכניות מתאר ארציות לתוכנית אחת, אושרה ביוני 2019.

עוד נציין כי במסגרת הוראות התוכנית נקבעו גם תנאים להחזרת השטח לעיבוד חקלאי או לייעוד קודם, עם תום פעילותו כמתקן פוטו-וולטאי. המגישה של התוכנית היא משפחת ענאמי, והיזמית היא RES פתרונות אנרגיה מתחדשת – חברה אשר פועלת כעשור בתחום, בהובלת יואב מעוז ויניב מלחי, ומתמחה בהתקנת מערכות סולאריות ובמיזמים שונים בתחום, למגזר העסקי, לתעשייה ולחקלאות.

המגישה של התוכנית היא משפחת ענאמי, והיזמית היא RES פתרונות אנרגיה מתחדשת – חברה אשר פועלת כעשור בתחום, בהובלת יואב מעוז ויניב מלחי, ומתמחה בהתקנת מערכות סולאריות ובמיזמים שונים בתחום, למגזר העסקי, לתעשייה ולחקלאות

נזכיר כי לאחרונה, כפי שפרסמנו השבוע, אושרה הקמתה של שכונת מגורי קבע ביישוב אבו קרינאת, עם 186 יחידות דיור חדשות. מאז הספיקה הוועדה המחוזית לאשר מתחם מגורי קבע נוסף ביישוב, "שכונה 7", עם 198 יחידות דיור נוספות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמתקן פוטו-וולטאיתמ"א 1הוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...