עוד תוכנית התחדשות עירונית אושרה בדרום תל אביב: 315 יח"ד במקום 96 קיימות בשכונת נווה אליעזר

חמישה מבני מגורים חדשים ייבנו במתחם שברחוב תקוע, בשיטת פינוי-בינוי או בינוי-פינוי • ארבעה מבנים יהיו בני תשע קומות, והמבנה החמישי – מגדל מגורים בן 24 קומות

שיתוף הכתבה
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. עוד תנופת התחדשות בדרום העיר (עיריית תל אביב)ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. עוד תנופת התחדשות בדרום העיר (עיריית תל אביב)

אחרי ההתקדמות בתוכניות ההתחדשות בנווה שאנן ובשכונת הארגזים – התחדשות עירונית גם בשכונת נווה אליעזר: השכונה שבדרום תל אביב, המהווה חלק משכונת כפר שלם, תזכה להתחדשות עירונית ברחוב תקוע, שם ייבנו על פי התכנון 315 יחידות דיור חדשות בחמישה מבני מגורים חדשים – ארבעה מהם בני תשע קומות, והחמישי בן 24 קומות.

התוכנית המדוברת מתייחסת למתחם ברוב תקוע 33-11, שם קיימים כיום מבני שיכון ישנים בני ארבע קומות (מעל קומת עמודים) ובהם 96 יחידות דיור. על פי התכנון, יבוצע במקום פרויקט במתכונת פינוי-בינוי או בינוי-פינוי, המקודם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, המשמשת כמגישת התוכנית, ועל ידי חברת עזרה ובצרון, החברה הבת של עיריית תל אביב-יפו, המשמשת כיזמית לצד הוועדה המקומית.

התוכנית קובעת שימוש מגורים בחמישה מבנים, מתוכם ארבעה בבנייה מרקמית לאורך רחוב תקוע ומגדל (בפינת הרחובות ששת הימים ותקוע), היוצר רצף עם הבנייה הגבוהה הקיימת והמתוכננת בשדרות ששת הימים. כמו כן התוכנית מוסיפה שטחי מסחר ושטחים ציבוריים בנויים לרווחת תושבי השכונה"

"מטרת התוכנית הינה התחדשות עירונית בשכונת נווה אליעזר, הכוללת הריסת מבני שיכון קיימים והקמת מבני מגורים חדשים תוך מתן פתרונות מיגון, נגישות וחניה", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית קובעת שימוש מגורים בחמישה מבנים, מתוכם ארבעה בבנייה מרקמית לאורך רחוב תקוע ומגדל (בפינת הרחובות ששת הימים ותקוע), היוצר רצף עם הבנייה הגבוהה הקיימת והמתוכננת בשדרות ששת הימים. 

כמו כן התוכנית מוסיפה שטחי מסחר ושטחים ציבוריים בנויים לרווחת תושבי השכונה, וקובעת התראה לזיקת הנאה לטובת מעבר ושהיית הציבור באופן שיחבר את המערך הקיים של שטחים פתוחים בשכונה, וכן יאפשר ויעודד הליכתיות וחיבוריות. לאורך רחוב תקוע ורחוב ששת הימים מתוכננת דופן רחוב רציפה ופעילה המלווה בקולונדה, ובה שימושים מסחריים וציבוריים שישרתו את כלל השכונה. 

שטחי המסחר מוקמו בזיקה ובגישה קרובה ונוחה לרחובות, לשטח ציבורי פתוח ולמרכז המסחרי הפעיל הקיים מדרום. התוכנית מקודמת על ידי בעלי הדירות, באמצעות חברת עזרה ובצרון המשמשת כמנהלת להתחדשות עירונית בתל-אביב-יפו. התוכנית תואמת את תוכנית המתאר העירונית תא/5000 ".

המתחם משתרע על פני כשישה דונמים. בהוראות התוכנית נקבע כי 20% מיחידות הדיור בפרויקט יהיו דירות קטנות, בשטח כולל של עד 65 מ"ר, ו-20% מהדירות יהיו דירות גדולות, בשטח כולל של יותר מ-100 מ"ר. הפרויקט מציע, לצד שטחי המגורים, גם 700 מ"ר שטחים למבני ציבור ו-350 מ"ר שטחי מסחר. העורכת הראשית של התוכנית היא אדריכלית מיכל יוקלה מסטודיו מיא; שמאי המקרקעין הוא איל טדי הראל, ממשרד טדי שמאות וניהול; והמודד הוא דרור בן נתן.

בהוראות התוכנית נקבע כי 20% מיחידות הדיור בפרויקט יהיו דירות קטנות, בשטח כולל של עד 65 מ"ר, ו-20% מהדירות יהיו דירות גדולות, בשטח כולל של יותר מ-100 מ"ר. הפרויקט מציע, לצד שטחי המגורים, גם 700 מ"ר שטחים למבני ציבור ו-350 מ"ר שטחי מסחר

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

נזכיר, כאמור, כי לאחרונה קודמו עוד כמה תוכניות להתחדשות עירונית בדרום תל אביב, אשר צפוי להפוך בשנים הקרובות לאחד ממוקדי העניין הגדולים ביותר בעיר בכל הנוגע להתחדשות עירונית. כך, בין היתר, בשבוע שעבר אושרה להפקדה תוכנית התחדשות בין השכונות נווה שאנן לשפירא, והופקדה התוכנית להתחדשות עירונית של המתחם הצפוני בשכונת הארגזים, לא רחוק מנווה אליעזר ומדרום לה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהתא/5000עזרה ובצרוןעיריית תל אביב-יפופינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...