חדשות הנדל"ן: עוד מכרזי מחיר מופחת ברמ"י – וגם מינויים חדשים; מע"ר מזרח בירושלים מתקדם

חדשות הנדל"ן: עוד מכרזי מחיר מופחת ברמ"י – וגם מינויים חדשים; מע"ר מזרח בירושלים מתקדם

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון (יח"צ)ראש עיריית ירושלים, משה ליאון (יח"צ)

רשות מקרקעי ישראל עדכנה אתמול (ה'),כי פרסמה מכרז ליזמים לבניית 652 יח"ד בבנייה רוויה באור עקיבא, בארבעה מתחמים, במסגרת מסלול "דיור במחיר מופחת". המכרז מתייחס לשכונת אור ים הנבנית בימים אלו. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 02.08.2021 בשעה 12:00 בצהריים.

• עוד עדכנה רמ"י השבוע כי חברת רם אדרת מגורים זכתה במכרז דיור במחיר מופחת באשקלון, לבניית 99 יח"ד -  69 מהן במחיר מופחת. מדובר במתחם בשכונת "כוכב הצפון". החברה זכתה לאחר שהציעה 6,789 שקל למ"ר, ותשלם 1,690,475 שקל על הקרקע (תמורה מופחתת) ועוד 15,204,656 שקל הוצאות פיתוח.

• רמ"י הודיעה השבוע גם על שורה של מינויים בשורותיה: עו"ד רות אפריאט מונתה למנהלת החטיבה העסקית; שי קרפ מונה לתפקיד מנהל מרחב דרום; עו"ד מלי וגנר מונתה לתפקיד סמנכ"לית הון אנושי ומנהל; עו"ד אילן דגני מונה לתפקיד מנהל מרחב חיפה; עו"ד נירה שוורץ מונתה לתפקיד מנהלת מרחב תל אביב; עו"ד ניסים אברהם מונה לתפקיד מנהל אגף שיווק ומכרזים; ועינת סלמון מונתה לתפקיד מודדת ארצית.

• עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, מקדמת תוכנית לחידוש פני המרחב הציבורי במע"ר מזרח שבשכונות המזרחיות של העיר, בהשקעה של כ-70 מיליון שקלים, תוך שיתוף פעולה עם תושבי האזור. "במסגרת התוכנית, אשר מבקשת לתת מקום של כבוד לערכיו ההיסטוריים של המרחב תוך מתן מענה לפעילות העירונית העכשווית המתרחשת בו, תשודרג כיכר חברת החשמל הסמוכה למבנה חברת חשמל מזרח ירושלים ברחוב צלאח א-דין, ותוקם שדרה חדשה לאורך ציר רחוב סולטאן סולימאן ורחוב הנביאים", נכתב בהודעת העירייה. "מטרת השדרוג היא שימוש בחללים העירוניים הקיימים, חידוש פניהם והפיכתם למרחבים מוטי הולכי רגל, מוצלים ונעימים לשהייה ולפעילות עירונית". נזכיר כי במאי 2020 אושרה להפקדה תוכנית מע"ר מזרח, הצפויה להוסיף 10,000 מקומות עבודה חדשים במזרח העיר.

 

• חברת בית וגג הודיעה השבוע כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן העניקה היתר לתחילת ביצוע פרויקט "הגפן 12". הפרויקט שמקדמת החברה בשכונת הגפן הוא פרויקט תמ"א 2/38, שבמסגרתו ייהרס הבניין הוותיק, בן שלוש קומות, ובו תשע דירות, ובמקומו תקים חברת בית וגג פרויקט בן שמונה קומות מעל קומת הקרקע, ובו 25 דירות חדשות. בתוך כך הודיעה חברת בית וגג כי קיבלה טופס 4 לאכלוס פרויקט "פני הגבעה" בשכונת הגפן, פרויקט שבמסגרתו פונו תשע דירות ישנות ונבנו במקומן 26 דירות, בבניין חדיש בן תשע קומות.

 

• חברת מדיפאואר מודיעה, בהמשך לעדכון על רכישת חמשת המרכזים המסחריים בפנסילבניה, ארה"ב, כי הושלמה בדיקת הנאותות של הנכסים, ולכן החברה הסירה את התנאים המתלים של העסקה. "למיטב ידיעת החברה, ה-NOI הכולל המעודכן של הנכסים הוא כ-7.7 מיליון דולר בשנה, ומחיר הרכישה העדכני הוא כ-114.25 מיליון דולר". עוד מעדכנת החברה כי מועד השלמת עסקת רכישת הנכסים צפוי בתחילת הרבעון השלישי של 2021.

• חברת אפי נכסים הודיעה השבוע כי השלימה את העסקה לרכישת מלוא ההחזקות בחברה זרה המאוגדת בצ'כיה, אשר מחזיקה במתחם משרדים בפראג, בשטח של כ-25,600 מ"ר להשכרה. החברה מעדכנת כי כל התנאים הושלמו, כולל תשלום התמורה – כ-67.7 מיליון אירו.

• בהמשך לעדכונה מהשבוע שעבר, מודיעה חברת ווי בוקס כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם לרכישת מלוא זכויות הבעלות והחזקה הבלעדית בנכס מקרקעין בשטח של כ-323 מ"ר בדרום תל אביב, שעל גביו בנוי מבנה לשימור מחמיר בשטח של כ-500 מ"ר, בתמורה לסך של 31 מיליון שקל. "היקף זכויות הבנייה המוערך ביחס למקרקעין, בהתבסס על תוכנית מתאר מקומית תא/5000 , הוא כ-3,200 מ"ר זכויות למסחר, משרדים ומגורים", מעדכנת החברה.

• חברת דורסל הודיעה אמש כי הגישה למנהלים המיוחדים של ב.ס.ר אירופה הצעה לרכישת השליטה בחברות המחזיקות בקניון My Mall בעיר לימסול שבקפריסין. "אם הצעת החברה תתקבל, יעמוד סכום ההשקעה הצפוי על סך של כ-81 מיליון שקל, שאותו יש בכוונת החברה למממן ממקורותיה העצמאיים", נכתב בהודעת החברה. "קבלת ההצעה בידי מנהלי ב.ס.ר. אירופה כפופה, בין היתר, לאישורה על ידי מחזיקי אגרות החוב של ב.ס.ר. אירופה, וכן לאישור בית המשפט המוסמך, ובשלב זה אין כל ודאות כי תתקבל".

• איגוד חברות עגורני הצריח הוקם השבוע באיגוד לשכות המסחר: בחמישי האחרון נפגש נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, עם חברי איגוד עגורני צריח. לין בירך על הקמת הארגון והדגיש שלהתארגנות ענף זה ישנה חשיבות עליונה לענף הבנייה. חברות האיגוד הן החברות המובילות במשק הישראלי בייבוא ובשירות לעגורני צריח, וביניהן קומסקו, רמא, סקייליין, ניו-פלדמן, גרופין 2000, אדר עגורנים, ניר עגורנים, אחים פרישמן ועוד. כיום רשומים בישראל כ-2,700 עגורנים, מתוכם כ-1,300 עגורנים המותקנים בפועל באתרי הבנייה השונים ברחבי הארץ. מדי שנה מיובאים לישראל כ-100 עגורנים נוספים, בהתאם לנוהל הייבוא שמתיר ייבוא עגורן חדש, או עגורן משומש שגילו עד עשר שנים. איגוד עגורני צריח שם בפניו כיעד מרכזי – "לצמצם בעשור הקרוב את תאונות העגורנים עד לרמה אפסית".

 

• חברת Vision and Beyond הקימה לאחרונה את "מועדון המ"פים 2141" של חברת השקעות הנדל"ן - מיזם ללא מטרות רווח "אשר מטרתו להוות מסגרת מעצימה של אחריות וערבות הדדית עבור מפקדי הפלוגות בצה"ל", כך מגדירה זאת החברה. "מתוך הכרה באיכותם הערכית ובאישיות של מפקדי הפלוגות העושים את צעדיהם הראשונים מחוץ לצבא הגנה לישראל, ומתוך רצון לסייע למפקדים אלו לעבור לשלב הבא של תרומתם למדינת ישראל, הוקם המועדון. מטרתו העיקרית היא להעצים, להכווין ולקדם את החברים בו לאיוש תפקידים בעלי משמעות והשפעה בעולם החינוך והעסקים בישראל, כדי לבסס את תשתיתה וחוסנה של מדינת ישראל במאה ועשרים השנים הקרובות". בהתאם לכך נבחר שמו של המועדון, עם השנה 2141 המסמלת 120 שנים מהיום. החברה מוסרת כי עד כה הצטרפו אל המועדון הצטרפו כ-40 מפקדי פלוגה בסדיר ובמילואים.

 

• אוניברסיטת בר-אילן הודיעה על שיתוף פעולה עם קרן ריאליטי בתוכנית "רום" ללימודי שמאות מקרקעין ונדל"ן. לאחרונה נערך באוניברסיטה מפגש היכרות של נציגי קרן ריאליטי עם תלמידי תוכנית "רום", הפועלת תחת המערך לתוכניות ייעודיות של אוניברסיטת בר-אילן. את המפגש הנחתה פרופ' רחל אלתרמן, מרכזת האקדמית של התוכנית, מתכננת ערים ומשפטנית, פרופסור אמריטה בטכניון. על פי ההסכם, השתלבות קרן ריאליטי בתוכנית הלימודים תהיה על ידי סיורי סטודנטים בנכסים של קרן ריאליטי, סדנאות ופרקטיקות, כנסים אקדמיים, הרצאות, ועוד.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםמשה ליאוןהרשות לניירות ערךבית וגגאפי נכסיםעדן החברה לפיתוח כלכלי בירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמע"ר מזרחדיור במחיר מופחתאוניברסיטת בר-אילןב.ס.רחברת מדיפאוארVision and Beyondדורסלויי בוקס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...