צעד קטן לנדל"ן – צעד גדול לבאר שבע: אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה בבירת הנגב

מדובר בפרויקט שיכלול רק 23 יחידות דיור חדשות ו-51 מ"ר מסחר – אך מדובר בכל זאת בציון דרך חשוב • התוכנית – ברחוב גולומב בעיר, מדרום לבית החולים סורוקה ובקרבת אוניברסיטת בן גוריון

שיתוף הכתבה
עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות עודד פולס, עושה היסטוריה קטנה – אך משמעותית וחשובה: הוועדה העניקה, ככל הנראה, את האישור הראשון לתוכנית התחדשות עירונית בבאר שבע, בירת הנגב, ועל אף שמדובר בתוכנית לא גדולה ומשמעותית, זהו מהלך סמלי חשוב.

התוכנית המדוברת נמצאת ברחוב גולומב 47 שבשכונה ג' בבאר שבע. הרחוב נמצא מדרום למתחם בית החולים סורוקה, וממש בצמוד לו, ובמרחק הליכה מקמפוס אוניברסיטת בן גוריון. היא תאפשר את הקמתו של בניין מגורים חדש במקום כמה מבנים קיימים, שייהרסו.

"המגרש נמצא בחלקה הצפון-מערבי של שכונה ג'", נכתב בדברי ההסבר. "ייעוד הקרקע על פי התוכנית החלה במקום, שמספרה 33/108/03/5, הינו 'אזור מגורים קומה אחת', ובמגרש קיימים שני מבני מגורים חד-קומתיים.

התוכנית החדשה משנה את ייעוד הקרקע למגורים ד', ומציעה הריסה של המבנים הקיימים והקמה במקומם של מבנה מגורים בן שבע קומות, הכולל קומת קרקע עם חזית מסחרית וחניה, ומעליהן שש קומות מגורים. הקומות העליונות יהיו בנסיגה מהחזית הקדמית"

התוכנית החדשה משנה את ייעוד הקרקע למגורים ד', ומציעה הריסה של המבנים הקיימים והקמה במקומם של מבנה מגורים בן שבע קומות, הכולל קומת קרקע עם חזית מסחרית וחניה, ומעליהן שש קומות מגורים. הקומות העליונות יהיו בנסיגה מהחזית הקדמית. תוכנית זו תואמת את הנחיות תוכנית המתאר להתחדשות שכונה ג', תוכנית 605-0626424 הנמצאת בהליכי אישור".

הוראות התוכנית כוללות קביעת הוראות בדבר הריסת מבנים וגדרות; קביעת קווי בניין למגרש; קביעת מספר קומות בינוי וגובה מרבי; קביעת זכויות בנייה למגורים ולמסחר; קביעת השימושים והתכליות המותרות; קביעת תנאים למתן היתר בנייה.

התוכנית משתרעת על פני כחצי דונם בסך הכול, והבניין החדש מתוכנן לכלול 23 יחידות דיור – בשטח של עד 45 מ"ר. לצד זה תציע התוכנית גם 51 מ"ר של שטחי מסחר. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל רון פליישר ממשרד רון פליישר וגולן הדרי אדריכלים; המודד הוא קלים סלמאן.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית באר שבעבית החולים סורוקההוועדה המחוזית לתכנון ובניהעודד פלוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...