התוכנית החדשה למתחם הטחנה בשכונת רחביה בירושלים: מלון עירוני משולב מסחר, עם 34 חדרים

המלון יהיה בן שלוש קומות, וישולב במרכז המסחרי הפועל במקום כבר כמה עשרות שנים • בתוכנית המופקדת מודגש המלון ייבנה "תוך שימור קפדני על המבנה המקורי והתוספות לו"

שיתוף הכתבה
מתחם הטחנה ברחביה, ירושלים (Google Street View)מתחם הטחנה ברחביה, ירושלים (Google Street View)

תוכנית חדשה לשדרוג מתחם הטחנה המפורסם בשכונת רחביה שבירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית ברמה מפורטת "רמב"ן 8 - טחנת הרוח", שמטרתה "שינוי ייעוד השטח ממסחר מיוחד למסחר ותיירות, והרחבת מבנה טחנת הרוח ההיסטורית והסבתה למלון עירוני משולב במסחר" – כך בהגדרות התוכנית.

בשנות ה-90 של המאה שעברה שופצה הטחנה ונוספו לה אגפים חדשים, תוך הפיכתה למרכז מסחרי. למרכז אושרה בתוכנית המקורית תוספת קומה, ועתה מבוקש להרחיב את הייעודים שבה על מנת לאפשר הקמת מלון עירוני, תוך שימור קפדני על המבנה המקורי והתוספות לו"

"התוכנית המוצעת עוסקת במבנה טחנת הרוח ההיסטורית ברחוב רמב"ן בירושלים", נכתב בדברי ההסבר. "בשנות ה-90 של המאה שעברה שופצה הטחנה ונוספו לה אגפים חדשים, תוך הפיכתה למרכז מסחרי. למרכז אושרה בתוכנית המקורית תוספת קומה, ועתה מבוקש להרחיב את הייעודים שבה על מנת לאפשר הקמת מלון עירוני, תוך שימור קפדני על המבנה המקורי והתוספות לו".

בהתאם לכך, כוללות הוראות התוכנית סעיפים רבים: שינוי ייעוד ממסחר מיוחד למסחר ותיירות; קביעת בינוי מנחה, לתוספת בינוי לבניין הקיים; קביעת תוספת זכויות בנייה; קביעת גובה בינוי ומספר קומות; קביעת הוראות שימור בנוגע לשימור מבנה הטחנה המקורי; קביעת תנאים למתן היתר בנייה; קביעת תנאים למתן היתר אכלוס; קביעת התכליות המותרות בייעודי הקרקע; קביעת שטחי בנייה בתחום התוכנית; קביעת מספר חדרי מלון; קביעת קווי בניין; קביעת תוכנית בינוי; קביעת הוראות לבינוי ולעיצוב אדריכלי; קביעת הוראות לפיתוח השטח; קביעת הוראות לזיקת הנאה; קביעת הוראות לטיפול בעצים בוגרים; קביעת הנחיות סביבתיות והנחיות למניעת מטרדים סביבתיים.

שטחי המלונאות ישתרעו על פני 1,414 מ"ר, ולהם יתווספו גם 176 מ"ר של שטחי מסחר. המגישה של התוכנית היא חברת "טחנת הרוח רחביה"; העורך הראשי הוא אדריכל אמציה אהרונסון ממשרד אמציה אהרונסון – אדריכל ומתכנן ערים

התוכנית משתרעת על פני כדונם אחד, ומאפשרת כאמור בנייה של מלון עירוני ובו 34 חדרים, בשלוש קומות. שטחי המלונאות ישתרעו על פני 1,414 מ"ר, ולהם יתווספו גם 176 מ"ר של שטחי מסחר. המגישה של התוכנית היא חברת "טחנת הרוח רחביה"; העורך הראשי הוא אדריכל אמציה אהרונסון ממשרד אמציה אהרונסון – אדריכל ומתכנן ערים; המודד הוא קובי זייד ממשרד zaid geomap; ואחראי תיעוד ושימור מבנים הוא אדריכל משה שפירא.

לחצו כאן לעיון במסמכי התוכנית.

טחנת הרוח ברחביה היא מבנה בן כ-150 שנה, שנבנה בשנות ה-70 של המאה ה-19. היא שימשה את הכנסייה היוונית-אורתודוקסית שפעלה ופועלת בירושלים עד היום, אך פעלה רק עשורים אחדים, עד לסביבות סוף המאה. בראשית שנות המדינה המבנה שימש כמבנה מגורים עבור משפחות הקונסולים של הולנד שפעלו בישראל, ובשנות ה-80 כבר נוסחה תוכנית להריסת המבנה.

בסופו של דבר היא שוקמה ושומרה, והפכה למרכז מסחרי, כפי שמצוין בדברי ההסבר של התוכנית. כך, מסוף שנות ה-80 ועד היום, זהו השימוש העיקרי שלה. התוכנית החדשה שומרת, כמובן, על המתחם המסחרי, ומאפשרת "לרענן" את המתחם בזכות שימושי התיירות המתווספים למקום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותמבנה לשימורמלון עירוניהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...