תמורת 32.5 מיליון שקל: בנייני העיר הלבנה מוכרת זכויות בנייה בת"א שנובעות מפרויקטי שימור שביצעה

בעסקה עם קבוצת עזריאלי תמכור החברה זכויות בנייה 7.5 מיליון שקל, שישמשו לתוספות בנייה במגדל שרונה • בעסקה מוקדמת עם קרן ריאליטי והפניקס מוכרת החברה זכויות בנייה לבית העיתונאים, תמורת 25 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
איציק בן שוהם, מייסד ויו"ר בנייני העיר הלבנה (יח"צ)איציק בן שוהם, מייסד ויו"ר בנייני העיר הלבנה (יח"צ)

חברת בנייני העיר הלבנה מוכרת לקבוצת עזריאלי זכויות בנייה ב-7.5 מיליון שקל – שישמשו את הרוכשת להוספת שטחים במגדל עזריאלי שרונה שבתל אביב. כך בהודעת המוכרת היום (ג'). עזריאלי תשתמש בזכויות הבנייה כדי להוסיף שטחי משרדים או מסחר במגדל, על חשבון שטחי שירות קיימים – זאת ללא פריצת מעטפת המבנה.

לבנייני העיר הלבנה צבר זכויות בנייה, תוצר של שימור בניינים בדרגת שימור מחמירה: אלו בניינים שבהם זכויות בנייה היסטוריות שלא מומשו בעת השימור, בגלל דרישת העירייה להיצמד לתכנון האדריכלי המקורי של המבנה ולא להגדיל אותו. כדי לפצות את בעלי הבניינים ואת היזמית על חוסר האפשרות לנצל את הזכויות, מאפשרת העירייה במקום זאת לנייד את הזכויות הלא מנוצלות, נוסף על תמריצים לפרויקטים אחרים. 

כך, בין היתר, יכלה החברה למכור מזכויות הבנייה שלה לקבוצת עזריאלי, שלמעשה תשתמש במסגרת העסקה שנחתמה בין הצדדים בזכויות בנייה שינוידו מבניין לשימור מחמיר ברחוב רוטשילד 117, אשר עבודות השימור בו הושלמו.

נציין כי לאחרונה זכתה חברת בנייני העיר הלבנה בזכויות בנייה תמורת 25 מיליון שקל, שנוידו אל פרויקט בית העיתונאים ברחוב קפלן בעיר מבניין לשימור ברחוב רמב"ם 15 בתל אביב – זאת על רקע אישור התב"ע לבית העיתונאים בחודש שעבר, על ידי הוועדה המקומית ת"א. הזכויות הללו נמכרו לקרן ריאליטי והפניקס, שמחזיקות בבית העיתונאים, ויוכלו כעת לבנות בעזרתן מגדל בן 19 קומות, במקום בניין בן 17 קומות כפי שתוכנן במקור.

איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה : "בנייני העיר הלבנה היא אחת החברות הראשונות שפעלו בתחום הבניינים לשימור בתל אביב, והיא גאה לקחת חלק בשימור העיר. החברה מחזיקה בזכויות לניוד בהיקף של אלפי מ"ר לבנייה, שנצברו מהבניינים לשימור, וניתן לנייד אותן לבנייה בפרויקטים אחרים".

נזכיר כי לאחרונה נרשם ציון דרך בפרויקט חשוב של החברה – פרויקט מתחם מד"א בזל בתל אביב, זאת כאשר הבניין המקורי, שעמד על תילו כ-50 שנה, נהרס. במקום המבנה ההרוס יוקם במקום פרויקט משותף לבנייני העיר, לישרוטל ולקרן JTLV2.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת עזריאליזכויות בנייההפניקסשימור מבניםבנייני העיר הלבנהקרן ריאליטיעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...