תוכנית מלונאות נוספת בטבריה: עירוב שימושים במתחם מלון גינוסר הוותיק – עם בינוי בגובה 20 קומות

המתחם יכלול 80 חדרי מלון ועוד 144 יחידות דיור • מדובר בקרקע בשטח כ-5,220 דונם, והמבנה החדש שיוקם עליה ישמור הן על מבנה המלון והן על מבנה בית הקולנוע ההיסטוריים

שיתוף הכתבה
טבריה (שאטרסטוק)טבריה (שאטרסטוק)

תוכנית מלונאות מעניינת בטבריה הופקדה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון: מדובר בתוכנית להקמת מבנה מלון ומגורים בפינת רחובות אחד העם וביאליק, במתחם מלון גינוסר ההיסטורי, ובשילוב המבנה הקיים, המיועד לשימור. המתחם יכלול 80 חדרי מלון ועוד 144 יחידות דיור למגורים, בבינוי שיגיע עד ל-20 קומות.

"התוכנית מוצעת בתחום שני מגרשים סמוכים, בייעוד מלונאות ומגורים, אשר על שניהם בנוי מבנה מלון גינוסר וקולנוע אלישבע ההיסטוריים", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית מגדירה ייעודי מלונאות, מגורים ופונקציות נלוות לשני השימושים. במגרש קיים מבנה היסטורי אשר בחלקו מיועד לשימור.

התוכנית מציעה המרה של חלק מנפח המלונאות המאושר כיום למגורים, תוך כדי הפחתת שטחי הבנייה הכוללים. כמו כן מוצע מרתף חניה תת-קרקעי המשרת את כל הפונקציות והתפעול עבורם. התוכנית מסדירה את מערך הגישה והחניה בכלי רכב לפרויקט, ואת הגישה להולכי רגל, כולל הפרדה בין פונקציות פרטיות ומלונאיות

בתוך כך התוכנית מציעה המרה של חלק מנפח המלונאות המאושר כיום למגורים, תוך כדי הפחתת שטחי הבנייה הכוללים. כמו כן מוצע מרתף חניה תת-קרקעי המשרת את כל הפונקציות והתפעול עבורם. התוכנית מסדירה את מערך הגישה והחניה בכלי רכב לפרויקט, ואת הגישה להולכי רגל, כולל הפרדה בין פונקציות פרטיות ומלונאיות. במסגרת הפרויקט מתוכנן פיתוח וטיפול מחודש בגן שבחזית המלון, ובחצר הפנימית המתוכננת לו".

כאמור, המבנה יגיע עד ל-20 קומות, ויכלול גם ארבע קומות תת-קרקעיות. הקרקע משתרעת על פני כ-5,220 דונם. המגישה והיזמית של התוכנית היא חברת גינוסר טאוורס טבריה; העורך הראשי הוא אדריכל דני אוחנה ממשרד משה צור אדריכלים ובוני ערים; יועץ הנוף הוא אדריכל נוף אמיר בלום, ממשרד מילר בלום תכנון סביבתי; המודד הוא שאדי חאג' ממשרד גיאוטופ הנדסה.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

מלון גינוסר ההיסטורי הוא למעשה "גלגולו" של מלון אליזבת בטבריה, שהוקם ב-1929 וכלל, לבד מהמלון, גם אולמות תיאטרון ואולם קולנוע. 20 שנים לאחר מכן הוא הפך למלון גינוסר, שבצמוד אליו פעל בית הקולנוע אלישבע. בשנות ה-60 הוא נסגר, ובמהלך השנים אף נשרף, וחלק מהמבנה קרס. התוכנית החדשה מיועדת לשחזר ולשמר אותו, כמו גם להוסיף לו שימושים.

נציין כי לאחרונה נדמה שישנה התעוררות בתחום המלונאות והתיירות בטבריה. בתחילת החודש שעבר דיווחנו כאן על אישור הקמתו של מלון חדש בסמוך לטיילת של העיר, שבו יהיו 59 חדרים; שני מלונות חדשים כבר נפתחו בעיר, ועוד שתי תוכניות עתידיות אמורות להוסיף לה 350 חדרי מלון חדשים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותמבנה לשימורמשה צור אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...