חדשות הנדל"ן: קבלנים ישיבו כספים לרוכשים ב"מחיר למשתכן"; אפריקה התחדשות עירונית נכנסת לפרויקט הצבר בקריית אונו

ההחזר הכספי – בעקבות פסק דין של בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים • אפריקה התחדשות רכשה 50% מחברת הפרויקט בקריית אונו • היתר בנייה לקבוצת גבאי בנתניה

שיתוף הכתבה
אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

משרד הבינוי והשיכון הודיע השבוע כי בפסק דין שניתן לאחרונה קבע בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים כי קבלנים ישיבו כספים לרוכשים שמהם נגבו תשלומים על חיבורי תשתיות בניגוד לתנאי מכרזי תוכנית מחיר למשתכן . המשרד דרש להשיב לרוכשים את הכספים "שנגבו שלא כדין", ובית המשפט קיבל את עמדתו. על פי הודעת המשרד, מדובר באלפי רוכשים בפרויקטים רבים במסגרת התוכנית, אשר נדרשו לשלם על חיבורי חשמל, גז ומים - גבייה שהגיעה במקרים מסוימים עד לגובה של 6,000 שקל לדירה - זאת על אף שמשרד הבינוי והשיכון קבע כי תשלומים אלו כלולים במחיר הדירה, כמפורט במכרז. "לאחר מאבק משפטי למען הרוכשים, קבע בית הדין כי על היזמים להשיב את כלל הכספים לרוכשים בפרויקט", נכתב בהודעת המשרד. "קביעה זו משמעותית עבור כל הפרויקטים ששווקו וישווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ודיור במחיר מופחת. רוכשים ששילמו עבור הוצאות כאמור, מלבד בגין פיקדון מונה, רשאים לפנות לקבלן בבקשה להשבת הכספים".

• עיריית ירושלים אישרה להפקדה תוכנית להריסת מלון רייך בבית הכרם, והקמת מבני מגורים במקומו. על פי התוכנית, שנמצאת ברחוב שער הגיא וגודלה כשלושה דונמים, ייהרס המבנה הקיים, שעומד על תילו כבר עשרות שנים ונותר נטוש בשנים האחרונות, ובמקומו ייבנו 43 יחידות דיור וכן גני ילדים. לדרישת משרד התיירות, אישור התוכנית מותנה באישור תוכנית להקמת מלון חדש ברחוב הלני המלכה. מגישת התוכנית היא חברת "הבית בלב העיר", ועורך התכנית הינו משרד אדריכלים דלה פרגולה.

 

• חברת אפריקה מגורים דיווחה אתמול (ה') כי חברת הבת שלה, אפריקה התחדשות עירונית , התקשרה בהסכם לרכישת מניות המהוות 50% מהזכויות בהון ובהצבעה של חברת פרויקט הפועלת לקידום פרויקט מגורים מסוג פינוי-בינוי, במתחם הצבר בקריית אונו. "המניות הנרכשות מהוות מחצית מהמניות המוחזקות על ידי צד שלישי אשר אינו קשור לחברה או למי מטעמה", נכתב בהודעה. "לאחר רכישת המניות הנרכשות, יחזיקו אפריקה התחדשות עירונית ובעל המניות המוכר ב-50% כל אחד מהזכויות בהון ובהצבעה של חברת הפרויקט". על המקרקעין, המחולקים למתחם צפוני ומתחם מזרחי, קיימות כיום 168 יחידות דיור, ותחתן יוקמו 504 יחידות דיור. מתוכן, חלק חברת הפרויקט הוא 336 יחידות דיור לשיווק. "בתמורה למניות הנרכשות תשלם אפריקה התחדשות עירונית סכום שאינו מהותי לחברה", כך בהודעה.

• חברת אזורים ביצעה השבוע את מהלך ההריסה של תשעה בניינים ברחוב השבטים שבשכונת רמת הנשיא בבת ים, בדרך להקמת פרויקט MOMENT. הטקס התקיים בנוכחות ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של חברת אזורים, הרשי פרידמן, מנכ"ל אזורים, רון אבידן ודיירי הבניינים.

 

קבוצת גבאי הודיעה השבוע כי קיבלה היתר בנייה לפרויקט SIA שנמצא ברחוב הלפרין, בסמוך לקו החוף של נתניה. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שבמסגרתו נהרסו שני מבנים ישנים בני 16 דירות, ובמקומם בונה הקבוצה מגדל חדש בן 18 קומות, שבו 66 דירות בסך הכול. הפרויקט תוכנן על ידי משרד חמי שניידר אדריכלים. הפרויקט קודם במסגרת מסלול רשויות של משרד הבינוי והשיכון , המאפשר לרשויות מקומיות שרוצות לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בתחומיהן, לקבל מימון לתכנון מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

 

• חברת אלמוגים החזקות הודיעה השבוע כי חברה בת בבעלותה המלאה התקשרה לאחרונה בהסכם לפיו תמכור את מלוא זכויותיה והתחייבויותיה במקרקעין ברחוב לבונטין 14 בחיפה, שעליו ניצב בניין מגורים, שדירותיו מושכרות. הנכס יימכר תמורת 8.5 מיליון שקל.

• קבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה אתמול (ה') כי החברה העירונית מוריה חברה לפיתוח ירושלים הודיעה לה על זכיית חברה בת שלה במכרז לביצוע עבודות להקמת חניון "חנה וסע" נחל שורק, ירושלים. בהתאם לתנאי המכרז, התמורה בגין העבודות מוערכת בכ-124 מיליון שקל, ותשולם על פי כתב כמויות ומחירים בפועל וצמודה למדד תשומות הסלילה והגישור כמקובל בעבודות מסוג זה. תקופת העבודות על פי ההסכמות היא כ-44.5 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות.

• חברת בוני התיכון הודיעה השבוע, על רקע התקשרות בהסכם ליווי בנקאי למתחם C בפרויקט קריית אונו, כי מכרה עד כה 92 יח"ד בפרויקט, בהיקף כספי של 222 מליון שקל, ועוד 640 מ"ר שטחים מסחריים המיועדים למכירה. בפרויקט ייבנו 1,077 יחידות דיור חדשות, במקום 328 יחידות דיור קיימות, בפרויקט פינוי בינוי שיכלול גם הקמת 3,300 מ"ר מסחר. במתחם C ייבנו שני מגדלי מגורים בני 21 קומות, במקום ארבעה בניינים קיימים, ובהם 244 יחידות דיור (64 עבור דיירי הבניינים הקיימים במקום כיום).


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןעיריית ירושליםמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתקבוצת גבאיאזוריםקבוצת אורון אחזקות והשקעותאסף סימוןאפריקה ישראלפרויקט MOMENTבית המשפט לעניינים מנהלייםאפריקה התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...