מתקרבים לרף עשרת המיליארדים: היקף המשכנתאות החדשות במאי 2021 – 9.473 מיליארד שקל

זוהי הפעם הראשונה מאז בנק ישראל משתף בנתוני המשכנתאות החודשיים, שבה היקף המשכנתאות החדשות חוצה את רף תשעת המיליארדים

שיתוף הכתבה
עליות שלא עוצרות (שאטרסטוק)עליות שלא עוצרות (שאטרסטוק)

בעבר המספרים הללו היו נחשבים חלומיים, בלתי הגיוניים – אך לאחר השנה המטלטלת שעברנו, הם הופכים למציאות ברורה: היקף המשכנתאות החדשות ממשיך לעלות מדי חודש, ובקצב הזה כדאי שנתחיל להתכונן אל הרף החדש, הוא רף עשרת מיליארדי השקלים.

אם במרץ 2020 נרשמו כאן נתונים היסטוריים, עם היקף משכנתאות של 8.6 מיליארד שקל, ובמרץ האחרון נרשמה רמה דומה – 8.64 מיליארד שקל, המשכנו לאפריל 2021 ובו נרשם המספר הגבוה ביותר מבחינת היקף המשכנתאות החדשות, מנוכה עונתיות: 9.8 מיליארד שקל. כבר כאן אפשר לחוש ברף עשרת המיליארדים מתקרב.

וכעת, עם פרסום חלק מנתוני מאי 2021 על ידי בנק ישראל היום (ג'),אנחנו ניצבים שוב בפני שיא חדש: היקף המשכנתאות החדשות שניטלו לאורך החודש שעבר הסתכם בסכום שיא של 9.473 מיליארד שקל. זוהי הפעם הראשונה שבה היקף המשכנתאות החדשות, במספרים מוחלטים, חוצה את רף תשעת מיליארד השקלים, ונראה כי מדובר במגמה בכיוון אחד בלבד: למעלה.

אנשים לוקחים משכנתה כי הם צריכים קורת גג. הם קונים עכשיו דירה כי הם מפחדים שיקרה התרחיש שדובר עליו בפאנל, לגבי עליות המחירים הצפויות. מדינת ישראל שמרנית מאוד לגבי הרגולציה של המשכנתאות, ואולי זה צריך להשתנות"

דפנה לנדאו, ראש מערך בנייה ונדל"ן בבנק לאומי, דיברה על כך ביום חמישי האחרון, בוועידת פסגת הנדל"I 2021 של מרכז הנדל"ן , ולמעשה חזתה את המשך גדילת המספרים בשוק המשכנתאות לדיור: "מדברים על 16 מיליון אנשים שיגורו כאן בשנת 2050 – איפה בדיוק הם יגורו?" אמרה לנדאו בפאנל "עתיד הנדל"ן" שהתקיים במהלך הוועידה. "אנשים רואים שאין היצע ואין פתרונות, הם מבינים שהם צריכים לקנות עכשיו, כי אחר כך יהיה קשה יותר. יש עלייה בביקוש לדירות ועלייה בביקוש למשכנתאות, ובמחירים.

סוף מעשה במחשבה תחילה: צריך לשבת ולתכנן תוכנית כוללנית שמתחשבת במכלול האינטרסים. אנשים לוקחים משכנתה כי הם צריכים קורת גג. הם קונים עכשיו דירה כי הם מפחדים שיקרה התרחיש שדובר עליו בפאנל, לגבי עליות המחירים הצפויות. מדינת ישראל שמרנית מאוד לגבי הרגולציה של המשכנתאות, ואולי זה צריך להשתנות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משבר הדיורמחירי הדירותמשכנתאותדפנה לנדאו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...