מתחם תעסוקה נוסף בפתח תקווה: הופקדה תוכנית "מתחם קניאל" – עם חמישה מגדלים בני 40 קומות

התוכנית, על שטח מפעל קניאל לשעבר, כוללת 212,000 מ"ר שטחי תעסוקה, 200 חדרי מלון ו-70,000 מ"ר שטחי מסחר • המגישה והיוזמת של התוכנית: ביג מרכזי קניות

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת עבור מתחם קניאל בפתח תקווה, בדופן המזרחית של קריית אריה – מתחם שבו פעל מפעל קניאל, ונרכש על ידי חברת ביג מרכזי קניות ועל ידי איש העסקים אהוד בן ש"ך בשנת 2008, תמורת 204 מיליון שקל. בתוכנית: הקמת מתחם תעסוקה ומסחר, שבו חמישה מגדלים בני 40 קומות.

"התוכנית חלה על מתחם מפעל קניאל לשעבר, הממוקם בקטע שבין רחוב ז'בוטינסקי מדרום, רחוב משה דיין ממזרח ורחוב גיסין מצפון", נכתב בדברי ההסבר. "ייעוד הקרקע כיום הוא תעשייה, מסחר (חנויות מפעל),תרבות, בידור ופנאי כגון אולמות שמחה, מועדונים, מסעדות ועוד. בפועל השטח מתפקד כאזור תעשייה ותעסוקה.

מטרת התוכנית הינה הקמת מרכז תעסוקה, מסחר, קריית תקשורת, בילוי ופנאי. התוכנית תתאים את הבינוי והשימושים המותרים בתחומה לתוכנית המתאר קריית אריה של פתח תקווה. התוכנית מסדירה מעברי הולכי רגל ושטחים פתוחים, וכן פעילות מסחרית, תעסוקה ועוד. במסגרת התוכנית מוצעת הרחבת רחוב משה דיין כהפקעה לצורך מעבר תשתיות, וכן רצועה נוספת עם זיקת הנאה למעבר הציבור".

המתחם מתפרס על פני כ-62.5 דונם, ועל פי התוכניות הוא יכלול 200 חדרי מלון, 70,000 מ"ר שטחי מסחר ועוד 212,000 מ"ר שטחי תעסוקה, שייכללו בחמישה מגדלים בני 40 קומות, כאמור, לצד מבנים נמוכים, בני שלוש קומות.

היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת ביג מרכזי קניות , מרוכשי המפעל לפני כ-13 שנים, כאמור. העורך הראשי הוא אדריכל עמי שנער ממשרד אמיר מן עמי שנער, אדריכלים ומתכנני ערים; המתכנן הוא איתי זהבי ממשרד איתי זהבי אדריכלים; המודד הוא יאיר גרינוולד ממשרד טכנולוגיות מיפוי; והאגרונום הוא יורם ווגשל.

נזכיר כי השבוע פרסמנו כאן על מכרז מוצלח של רמ"י לשיווק 2,092 מ"ר של שטחי תעשייה ותעסוקה בקריית אריה, לחברת מ.ד. זלאיט אחזקות, תמורת כ-15 מיליון שקל; עוד נזכיר את קידומן של התוכניות להקמת שלושה מגדלי תעסוקה בעיר, בתוך כחודש אחד, בידי הוועדה המחוזית מרכז, לפני כשלושה חודשים לערך.

חברת קניאל הודיעה רשמית על סגירת המפעל בפתח תקווה בשנת 2008, זאת בעקבות מכירתו. המפעל עסק בייצור קופסאות פח. בזמנו הציעה החברה לעובדי המפעל לעבור למפעלהּ בכפר סבא – וב-2016 הודיעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר סבא על אישור תוכנית בנייה בשטח מפעל זה, שתאפשר הקמת 1,150 יחידות דיור במקום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכל עמי שנערביג מרכזי קניותעיריית פתח תקווהמסחר ותעסוקההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...