כל הדרכים מובילות לאוקטובר 2022: האם תמ"א 38 תוארך על ידי הממשלה החדשה?

על פי הפרסומים, מתכנן שר האוצר אביגדור ליברמן לכלול את הארכת התמ"א בחוק ההסדרים – כך שזו תמשיך עד דצמבר 2021 • גם שרת הפנים שקד חותרת לכיוון, ובהתאחדות הקבלנים תומכים

שיתוף הכתבה
שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן (רומן ינושבסקי; שאטרסטוק)שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן (רומן ינושבסקי; שאטרסטוק)

ראשי מוסדות התכנון מדברים על כך כבר שנה שלמה ויותר מזה; בכירים בממשלה הקודמת התבטאו גם הם לא מעט בנושא; והחלופות מתגבשות – אם כי בקצב איטי למדי; כל אלו, כך נראה בימים האחרונים, לא ימנעו את ההחלטה מהחשובות ביותר שתקבל הממשלה החדשה בנושא הדיור וענף הנדל"I בכללותו: הארכת תמ"א 38 .

על פי פרסומים בכלי התקשורת השונים, זה בדיוק מה שמכוון אליו שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן. כפי שנטען ב־YNET הבוקר (א'), שר האוצר החליט כי תמ"א 38 תוארך בשנתיים – כלומר לא תסתיים באוקטובר 2022 כפי שהוחלט במועצה הארצית לתכנון ובנייה, אלא רק בדצמבר 2023. להחלטה הזו ישנן משמעויות רבות על הענף, כמובן.

הפרסומים השונים מדברים על כך שגם שרת הפנים החדשה, איילת שקד, מכוונת להחלטה הזו בדיוק – דבר אשר מחזק את ההערכות כי התמ"א אכן תוארך. יש לציין כי ההחלטה על הארכת התמ"א אמורה להיכלל בחוק ההסדרים, זאת במסגרת תקציב המדינה החדש, וזה חייב לעבור עד 4.11.2021 – קצת יותר מארבעה חודשים מהיום.

עוד נציין כי להחלטה על הארכת תוקפה של תמ"א 38 ישנה רוח גבית מצד הקבלנים עצמם – וזאת, כנראה בניגוד לכמה מבעלי התפקידים הבכירים ביותר במוסדות התכנון, כדוגמת מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר. בפרסומים שהוציאה לאחרונה ההתאחדות היא קוראת לממשלה "לקחת אחריות ולפעול לקידום ענף הבנייה", וזאת בין היתר על ידי הארכה של תמ"א 38.

כאמור, אחד הקולות המביעים את ההתנגדות החריפה ביותר להארכת תמ"א 38 היא מנכ"לית מנהל התכנון , אשר אמרה בוועידת פסגת הנדל"ן של מרכז הנדל"ן שנערכה בתחילת החודש כי "התוכנית הזו רעה; אי-אפשר לתכנן את הבניין הבודד בלי לתת מענה לתשתיות. אנחנו דואגים לטווח הארוך, וצריכים להכפיל את ההיצע בגוש דן, וזה לא יקרה דרך תמ"א 38 . ההכפלה הנדרשת של הזכויות היא פי כמה וכמה ממה שיש בתמ"א".

אם תהיה תמ"א 38 , אין מה לעשות מטרו בתל אביב. צריך במקומות שבהם יעבור המטרו התחדשות הכי אינטנסיבית שיש, ותמ"א 38 לא נותנת לזה מענה"

לאחר מכן קשרה זילבר בין התמ"א לבין אחד מפרויקטי התשתית הגדולים ביותר בישראל כיום, והצהירה: "אם תהיה תמ"א 38 , אין מה לעשות מטרו בתל אביב. צריך במקומות שבהם יעבור המטרו התחדשות הכי אינטנסיבית שיש, ותמ"א 38 לא נותנת לזה מענה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתמ"א 38איילת שקדהמועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברמשרד האוצרהתאחדות בוני הארץמשרד הפניםאביגדור ליברמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...