עיר של מגדלים: הופקדה תוכנית "מתחם בגין" בבת ים – עירוב שימושים באזור התעסוקה עם מגדלים בני 42 קומות

המתחם, שיכלול שטחי תעסוקה, מגורים, מסחר ושטחי ציבור, מציע בינוי מגוון – עם ארבעה מגדלים, ולצידם מבנים בני שש ועשר קומות • מתוך 362 יחידות הדיור במתחם, 185 יהיו דירות קטנות

שיתוף הכתבה
בת ים (שאטרסטוק)בת ים (שאטרסטוק)

תוכנית מעניינת באזור התעסוקה של בת ים, בדרומה של העיר, מציעה עירוב שימושים מגוון, יותר מ-350 יחידות דיור – ומגדלים בני 42 קומות. מדובר בתוכנית שמטרתה "הקמת מתחם המשלב תעסוקה, מסחר, מגורים, מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים בדרום אזור התעסוקה של בת ים". התוכנית הופקדה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב.

"התוכנית ממוקמת בקצה הדרומי של רובע העסקים המתחדש בבת ים, בפינת הרחובות דרך בגין ורחוב הקוממיות", כך בדברי ההסבר. "מתחם זה יקשר בין מתחם המגורים מדרום, המאושר במסגרת תוכנית בי/מק/1/410 (התוכנית לרובע החדש בדרום העיר),לבין הפיתוח המקודם בימים אלו של אזור התעשייה הקיים – פיתוחו לאזור מעורב של תעסוקה, מגורים ומסחר בהיקפי בנייה גבוהים.

מקומו של המתחם, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת בדרך בגין, מהווה הזדמנות ליצירת מתחם שוקק שיהווה שער כניסה לאזור התעסוקה החדש. לשם כך הושם דגש מיוחד על יצירת מרחב ידידותי להולכי רגל, מקושר לסביבתו, המעודד הליכה, שימוש באופניים ותחבורה ציבורית"

מקומו, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת בדרך בגין, מהווה הזדמנות ליצירת מתחם שוקק שיהווה שער כניסה לאזור התעסוקה החדש. לשם כך הושם דגש מיוחד על יצירת מרחב ידידותי להולכי רגל, מקושר לסביבתו, המעודד הליכה, שימוש באופניים ותחבורה ציבורית. מרחב זה מושג על ידי הגדרת רשת צפופה של סמטאות, כיכרות ורחובות מוצלים המקושרת לצירים ולמוקדים הראשיים, ובראשם הציר הירוק לאורך רחוב הקוממיות ותחנת הרכבת הקלה אשר על דרך בגין. רשת זו נתמכת על ידי רקמה בנויה בקנה מידה אנושי".

התוכנית, המתפרסת על פני כ-45 דונם, כוללת שטחי בינוי נרחבים: 11,718 מ"ר שטחי מסחר, 23,400 מ"ר שטחי ציבור ועוד 100,000 מ"ר שטחי תעסוקה. עוד היא מורה על הקמת 362 יחידות דיור – בשטח כולל של 32,580 מ"ר - מהן 185 דירות קטנות, ששטחן הכולל (עיקרי וממ"ד) הוא עד 80 מ"ר. נציין כי שיעורן של הדירות הקטנות מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, כ-51%, גדול משמעותית מהשיעור המינימלי הקבוע בחוק, שעומד על כ-20% כיום.

כאמור, התוכנית מציעה בין היתר מגדלים בני 42 קומות, אך הבינוי בה מגוון מאוד: מרבית הבניינים הגבוהים הם מבני מסחר ותעסוקה, בני 42-32 קומות, אם כי ישנו גם מגדל מגורים אחד, ובו 40 קומות. לצד אלו, יהיו במתחם גם מבנים בני שש ועשר קומות "בלבד".

התוכנית מציעה בין היתר מגדלים בני 42 קומות, אך הבינוי בה מגוון מאוד: מרבית הבניינים הגבוהים הם מבני מסחר ותעסוקה, בני 42-32 קומות, אם כי ישנו גם מגדל מגורים אחד, ובו 40 קומות. לצד אלו, יהיו במתחם גם מבנים בני שש ועשר קומות "בלבד"

המגישה והיזמית של התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל ; העורכת הראשית – אדריכלית נעמה מליס ממשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים; המודד הוא גיא שרייבר ממשרד חץ הצפון מיפוי והנדסה; יועץ התשתיות הוא יורם לבל ממשרד י.לבל מהנדסים ויועצים.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי לאחרונה חלה התקדמות בכמה וכמה פרויקטים בבת ים המציעים גם הם מגדלים וגורדי שחקים. כך למשל מציעה תוכנית ברחוב הקוממיות, לא רחוק ממתחם בגין, שני מגדלים בני 40 קומות; תוכנית אחרת, לפינוי-בינוי נרחב בשכונת רמת הנשיא, מציעה בינוי בן 37-25 קומות. אלו, כמובן, רק שתי דוגמאות מהעת האחרונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעירוב שימושיםאדריכלית נעמה מליסמשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי עריםמתחם בגין בת ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...