שפיר מגורים זכתה במכרז מחיר מופחת ב"תלמים מזרח" בבאר יעקב – תמורת 382 מיליון שקל

שפיר הציעה 12,100 שקל למ"ר – ותוספת לתמורה המופחתת, בסך 92 מיליון שקל • על המתחם שבו זכתה החבר ההיא תוכל להקים 486 יח"ד, שיהוו את רוב רובה של השכונה החדשה

שיתוף הכתבה
באר יעקב (שאטרסטוק)באר יעקב (שאטרסטוק)

הזוכה במכרז במסלול דיור במחיר מופחת של רשות מקרקעי ישראל , בתוכנית תלמים מזרח בבאר יעקב – מכרז שעליו הרחבנו כאן בשבוע שעבר – היא שפיר מגורים ובניין מקבוצת שפיר. החברה זכתה במתחם אחד שהוצע לחכירה במסגרת המכרז, בשטח 22,860 מ"ר, שעליו היא תוכל לבנות 486 יחידות דיור לבנייה רוויה, עם חזית מסחרית.

על פי תנאי המכרז, 243 מיחידות הדיור ייכללו במסלול דיור במחיר מופחת, ו-243 ייועדו לשוק החופשי. המחיר המרבי למ"ר שנקבע במכרז הוא 13,500 שקל – והחברה הציעה סכום של 12,100 שקל למ"ר, שהוא גם המחיר המזערי שנקבע למ"ר בתנאי המכרז.

בסך הכול הוגשו תשע הצעות במכרז, והצעתה של שפיר מגורים אף לא הייתה הגבוהה שבהן: אחת החברות, ששמה כמובן לא נחשף, הציעה 13,255 שקל למ"ר – אך ככל הנראה לא נבחרה משום שלא הציעה תוספת לתמורה המופחתת. שפיר הייתה זו שהציעה את התוספת הגבוהה ביותר: 92 מיליון שקל.

התמורה המופחתת עבור הקרקע, כפי שנקבע במכרז, היא 260,679,555 מיליון שקל, והוצאות הפיתוח מסתכמות ב-29,386,237 מיליון שקל, כך ששפיר תשלם בסך הכול עבור הקרקע כ-382 מיליון שקל. יש לזכור שמדובר באחד האזורים המבוקשים והמתפתחים ביותר כיום בישראל, שעליו כתבנו כאן בהרחבה לפני כחודשיים.

הקרקע שבה זכתה חברת שפיר מגורים היא חלק מתוכנית "תלמים מזרח" שאושרה בסוף אוגוסט 2020. התוכנית מציעה הקמה של 519 יחידות דיור חדשות, במזרח העיר, כך שכמות יחידות הדיור שתבנה שפיר במתחם שבו זכתה תהווה את מרבית יחידות הדיור בשכונה החדשה.

נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמנו גם על מהלך שמבצעת חברת שפיר הנדסה – לרכישת חברת השילוח הבינלאומית פריץ לפי שווי של 300 מיליון שקל. החברה ציינה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי היא בוחנת אם לרכוש חלק ממניות חברת השילוח, או את כולן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלתלמים מזרחדיור במחיר מופחתשפיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...