בעקבות פסיקת העליון: הוותמ"ל הודיעה רשמית על ביטול תוקפה של תוכנית אפולוניה בהרצליה

כזכור, קבע בית המשפט העליון בתחילת מאי כי התוכנית תוחזר לדיון נוסף במוסדות התכנון, וכי הפקדתה תבוטל • כעת הוותמ"ל, בראשות היו"ר החדש, עו"ד שלומי הייזלר, מודיעה על הביטול

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמ"ל (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמ"ל (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

כחודשיים לאחר שהחליט בית המשפט העליון על החזרת תוכנית אפולוניה בהרצליה לשולחן התכנון, מודיעה הוותמ"ל – הוועדה למתחמים מועדפים לדיור – בראשות יושב הראש החדש, עו"ד שלומי הייזלר המשמש גם כיו"ר מטה התכנון הלאומי, על ביטול תקופה של התוכנית. בכך מיישמת הוועדה את פסק הדין של בית המשפט העליון, שהתקבל בהרכב של שבעה שופטים, ומאפשרת את החזרתה של התוכנית לשולחן התכנון כדי לדון בה מחדש.

המדובר הוא בתוכנית תמל/1004/א, המיועדת להקמת שכונת מגורים חדשה ולהגדרה מדויקת ומסודרת של הגן הלאומי אפולוניה הסמוך, בצפון-מערב העיר. המטרה שלה היא "הסדרת הבינוי והפיתוח של שכונת מגורים חדשה בת כ-2,700 יחידות דיור, הכוללת מבני ציבור, חינוך, מלונאות, מסחר, תעסוקה ושטחים ציבוריים פתוחים; הסדרת ייעוד השטח של הגן הלאומי אפולוניה; הסדרת  ביקורי הקהל בגן הלאומי, ושימור ופיתוח המבצר והאתרים הארכיאולוגיים הקדומים שסביבו; הקמת מחלף המחבר את השכונה, הגן הלאומי ושכונות הרצליה שמדרום להם, אל כביש 2 (כביש החוף)".

עיריית הרצליה ביקשה כבר ביולי 2019 לערוך דיון נוסף סביב התוכנית, זאת בעקבות אישורו של העליון את התוכנית בהחלטה קודמת, בהרכב מצומצם יותר. הבקשה לדיון נוסף הייתה סביב שאלת הפקדתה ואישורה של התוכנית הכוללת קרקעות ומי תהום מזוהמים, זאת בטרם ביצוע סקר סיכונים סביבתי. יותר מ-250 התנגדויות הוגשו לתוכנית

עיריית הרצליה ביקשה כבר ביולי 2019 לערוך דיון נוסף סביב התוכנית, זאת בעקבות אישורו של העליון את התוכנית בהחלטה קודמת, בהרכב מצומצם יותר. הבקשה לדיון נוסף הייתה סביב שאלת הפקדתה ואישורה של התוכנית הכוללת קרקעות ומי תהום מזוהמים, זאת בטרם ביצוע סקר סיכונים סביבתי. יותר מ-250 התנגדויות הוגשו לתוכנית.

בפסק הדין האחרון, שאת עיקרו ניסח השופט עוזי פוגלמן, נכתב כי "בהינתן הזיהומים החמורים שקיימים במתחם, כמו גם היעדר מניעה לאסוף את הנתונים, הפגם האמור בהליך קבלת החלטות הוועדה יורד לשורש המעשה המנהלי. דחיית קבלת הנתונים לשלב הביצוע של התוכנית, והותרת הדיון בהשלכותיהם לצוות המלווה לא מרפאת את הפגם האמור, והיא מוסיפה ופוגעת בשיתוף הציבור, העומד בלב ההליך התכנוני.

אני מציע כי נורה על ביטול ההחלטות להפקיד ולאשר את תמ"ל 1004/א, ועל החזרת הדיון בשאלת ההפקדה למוסד התכנון המוסמך. אין באמור כדי לפתוח מחדש את הדיון בתוכנית על כל היבטיה, אלא רק בשינויים הנובעים מהנתונים שיתקבלו לגבי זיהומי הקרקע ומי התהום"

אני מציע כי נורה על ביטול ההחלטות להפקיד ולאשר את תמ"ל 1004/א, ועל החזרת הדיון בשאלת ההפקדה למוסד התכנון המוסמך. אין באמור כדי לפתוח מחדש את הדיון בתוכנית על כל היבטיה, אלא רק בשינויים הנובעים מהנתונים שיתקבלו לגבי זיהומי הקרקע ומי התהום".

בוותמ"ל מבהירים כי "בהתאם לפסק הדין שקבע כי תוכנית אפולוניה תוחזר לדיון במוסדות התכנון, יש צורך בעדכון ובתיקון של מסמכי התוכנית לעניין זיהום הקרקע והמים. נציין כי כדי שניתן יהיה לשוב ולדון בתוכנית, פורסמה היום (ד') הודעה ברשומות שעיניינה החזרת תוכנית אפולוניה לדיון במוסדות התכנון מתוך תקווה להביא לדיון מוקדם ככל הניתן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהעו"ד שלומי הייזלרתוכנית אפולוניהמטה התכנון הלאומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...