ראשל"צ: אושרה תוכנית "משופרת" להתחדשות עירונית במתחם דגניה – עם תוספת שטחי מסחר ותעסוקה

מספר יחידות הדיור בתוכנית – 245 בסך הכול, מהן 51 דירות קטנות – לא שונה • עם זאת, לצד הוספת שטחי המסחר והתעסוקה הוגדל גם שטח המגורים הכולל, והשטח עבור מבני ציבור • בסה"כ תכלול התוכנית 31,833 מ"ר בנויים

שיתוף הכתבה
ראשון לציון (שאטרסטוק)ראשון לציון (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה לאחרונה תוכנית מתאר מקומית למתחם דגניה, תוכנית רצ/1/52/8/1, אשר מטרתה "שדרוג" המתחם, המיועד להתחדשות עירונית, על ידי הוספת שטחי בנייה ושימושים. התוכנית מאפשרת הקמת 245 יחידות דיור חדשות במתחם, בהן 51 דירות קטנות, לצד שטחי תעסוקה, מסחר ושטחים עבור מבני ציבור.

המתחם נמצא סביב רחוב דגניה במזרח העיר, עם חזית לכיוון רחוב צבי פרנק שבצפון המתחם; התוכנית החדשה מאפשרת את הגדלת שטחי הבנייה ואת הוספת השימושים למסחר ולמשרדים על רחוב צבי פרנק עצמו – וזאת ללא שינוי במספר יחידות הדיור שניתן יהיה להקים במתחם

המתחם נמצא סביב רחוב דגניה במזרח העיר, עם חזית לכיוון רחוב צבי פרנק שבצפון המתחם; התוכנית החדשה מאפשרת את הגדלת שטחי הבנייה ואת הוספת השימושים למסחר ולמשרדים על רחוב צבי פרנק עצמו – וזאת ללא שינוי במספר יחידות הדיור שניתן יהיה להקים במתחם.

"התוכנית מבקשת לשפר תוכנית קיימת", נכתב בדברי ההסבר. "בחזית הפונה לרחוב צבי פרנק התוכנית תאפשר בניית מסד הכולל קומה כפולה מסחרית ושלוש קומות משרדים, ומעליהן שני מגדלי מגורים בני 23 קומות כל אחד, בתוספת קומת גג וקומה טכנית.

על מנת לאפשר קומת מסד מסחרית רצופה על רחוב צבי פרנק, התוכנית מציעה חלוקה של השטח הציבורי הפתוח הצפוני שנקבע בתוכנית המאושרת, והקובעת זיקת הנאה למעבר הולכי רגל בין רחוב צבי פרנק למתחם המגורים שעל רחוב דגניה ודרומה. התוכנית גם מרחיבה את הדרך בפינת הרחובות צבי פרנק והגדוד העברי".

על מנת לאפשר קומת מסד מסחרית רצופה על רחוב צבי פרנק, התוכנית מציעה חלוקה של השטח הציבורי הפתוח הצפוני שנקבע בתוכנית המאושרת, והקובעת זיקת הנאה למעבר הולכי רגל בין רחוב צבי פרנק למתחם המגורים שעל רחוב דגניה ודרומה"

מדובר במתחם המשתרע על פני כעשרה דונמים. הוא יכלול, כאמור, 254 יח"ד, מהן 51 דירות קטנות בשטח כולל של עד 80 מ"ר, וכן 742 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 800 מ"ר שטחי מסחר
ו-3,450 מ"ר שטחי תעסוקה.

נציין כי בתוכנית המקורית, רצ/52/8/1, לא היו כלל שטחי מסחר ותעסוקה, אלא רק שטחי מגורים (בהיקף מעט קטן יותר – 25,400 מ"ר בתוכנית המקורית, לעומת 26,859 מ"ר בתוכנית העדכנית) ושטחים עבור מבני ציבור – שלהם התווספו בתוכנית הקיימת עוד שישה מ"ר. התוכנית הקודמת אושרה בפברואר 2012.

בתוכנית המקורית, רצ/52/8/1, לא היו כלל שטחי מסחר ותעסוקה, אלא רק שטחי מגורים (בהיקף מעט קטן יותר – 25,400 מ"ר בתוכנית המקורית, לעומת 26,859 מ"ר בתוכנית העדכנית) ושטחים עבור מבני ציבור – שלהם התווספו בתוכנית הקיימת עוד שישה מ"ר

היזמית והמגישה של התוכנית היא רסקו חברה להתיישבות חקלאית ועירונית; העורכת הראשית היא אדריכלית לאה רובננקו ממשרד לאה רובננקו אדריכלים; המודד הוא ברנרד גטניו ממשרד דטהמפ; שמאי המקרקעין של התוכנית הוא רביב קונפורטי; האגרונום הוא שבתאי גונן ממשרד גונן עצים וסביבה.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית ראשון לציוןאדריכלית לאה רובננקומשרד לאה רובננקו אדריכליםעירוב שימושיםדירות קטנות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...