חדשות הנדל"ן: מכרז חדש של "דירה להשכיר" באשדוד; חברת גלעד מאי פתחה את יום המסחר בבורסה

המכרז באשדוד הוא במתחם פארק לכיש, ויכלול 179 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך • חברי הנהלת גלעד מאי התכבדו בפתיחת המסחר לרגל הנפקת החברה • קרדן ישראל נכנסת לתחום הלוגיסטיקה

שיתוף הכתבה
חברי הנהלת גלעד מאי בפתיחת יום המסחר בבורסה (פוטומאגמא)חברי הנהלת גלעד מאי בפתיחת יום המסחר בבורסה (פוטומאגמא)

רשות מקרקעי ישראל וחברת דירה להשכיר פרסמו לאחרונה מכרז חדש ליזמים, לבניית 179 יח"ד להשכרה לטווח ארוך בשכונה בצפון אשדוד. מדובר בפרויקט במתחם פארק לכיש בעיר, שמזמין את היזמים לבנות יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך בבנייה רוויה, ולנהל ולהפעיל את הפרויקט למשך 20 שנה לפחות. המכרז הוא חלק מהשכונה המוקמת בצפון העיר אשדוד, שבה מתוכנות כ-3,000 יח"ד. עד כה שווקה קרקע לבניית 1,880 יח"ד.

• עיריית ירושלים אישרה תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב טשרניחובסקי בשכונת רסקו: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה להמליץ על הפקדת התוכנית, הממוקמת ברחוב טשרניחובסקי 51 ו-53, בשטח של 2.8 דונמים. היא מציעה הריסה ופינוי של מבני מגורים קיימים, שבהם 37 יח"ד, והקמה של שני מבנים מגורים בני עשר קומות ו-120 יח"ד בתמהיל מגוון, עם שימושים מעורבים למסחר ומבני ציבור. נוסף על כך התוכנית מציעה שטחי מסחר מצומצמים שיפנו כלפי הרחוב, טיפול בטופוגרפיה המשופעת הקיימת במגרש, שיפור והסדרה סטטוטורית של המרחב הציבורי הקיים, בין היתר על ידי מיקום מבני המגורים במפלס רחוב טשרניחובסקי, והרחבת הרחוב תוך יצירת מדרכות ונטיעות חדשות. מגישת התוכנית היא חברת לביא טשרניחובסקי ועורך התוכנית הוא משרד אדריכלים בועז ביטמן.

 

קבוצת עזריאלי עדכנה השבוע, בעקבות פרסומים בכלי התקשורת, כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת הבעלות (במישרין או בעקיפין) בקניון "מול הים" בעיר אילת, בתמורה המשקפת שווי כולל של כ-1.3 מיליארד שקל. "יובהר כי המגעים בין הצדדים עדיין מתנהלים ורק אם יסתיימו בהצלחה, ייחתם הסכם מחייב ומפורט בין הצדדים", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך.

• חברת ישרס מדווחת, בהמשך להודעתה בפברואר 2021 על מכירת קרקע בטבעון תמורת 53 מיליון שקל – 50 מגרשים שהחזיקה בבעלותה – כי היא והרוכש של אותם מגרשים התקשרו בהסכם שבמסגרתו ירכוש אותו גורם את 16 המגרים הנותרים באותו מתחם, תמורת כ-27.8 מיליון שקל נוספים. "מסירת החזקה במגרשים הנותרים תיעשה עם תשלום מלוא התמורה בגינם, וזאת עד ל-15 בדצמבר 2021", מסרה החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך. "מכירת המגרשים הנותרים צפויה להניב לחברה רווח לפני מס בסך של כ-15 מיליון שקל".

• חברת אשדר הודיעה לאחרונה כי הרסה בניין מגורים ובו 18 דירות ברחוב איינשטיין בצפון תל אביב, כשלב ראשון בדרך להקמת בניין חדש ובו 45 דירות - כחלק מפרויקט "אשדר איינשטיין" שבמסגרתו ייבנו שלושה בניינים בני שמונה קומות כל אחד, שיכללו 45 דירות כל אחד. הפרויקט צפוי להתאכלס בעוד שלוש שנים.

 

• חברת רני צים מרכזי קניות עדכנה השבוע כי קיבלה היתר בנייה להקמת שלב א' במרכז המסחרי בטייבה, הכולל את מרבית השטח המתוכנן של הפרויקט, בהיקף של כ-8,400 מ"ר. הנכס בטייבה, אשר מוחזק בבעלות מלאה של החברה, לאחר השלמת מהלך החזקה לשיעור של 100% בספטמבר 2020, הינו מרכז קניות פתוח הצפוי לכלול רשתות מובילות מתחום המזון, הפארמה, האופנה וה"סטוק". כבר כעת מנהלת החברה מו"מ בהיקף שטח של כ-3,000 מ"ר. הפרויקט צפוי להיפתח לקהל בתוך כשנה וחצי תחת המותג "SEVEN". בהתאם למצגת החברה, צפי ה-NOI השנתי של הנכס החל ברבעון הרביעי של 2023 הינו כשמונה מיליון שקל, וצפי ה-FFO השנתי מרבעון זה צפוי לעמוד על כ-5.6 מיליון שקל.

 

• חברת אמריקה ישראל הודיעה השבוע כי נבחרה להקים פרויקט פינוי-בינוי בהיקף של כ-750 יח"ד בעיר נשר. הפרויקט חולש על שטח של 25 דונם, כולל גם שטחי מסחר וכיום נמצאות בו 130 דירות. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך בכמיליארד שקל, והצפי להכנסות ממכירת הדירות בפרויקט - כ-1.4 מיליארד שקל. 

• חברת קרדן ישראל הודיעה כי היא נכנסת לתחום הלוגיסטיקה, במסגרת שותפות עם גבע נדל"ן, להקמת פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. החברה תמקד את פעילותה בתחומי הלוגיסטיקה השונים, ביניהם מבנים לוגיסטיים, בנייני רמפה, מחסנים אוטומטיים וחוות שרתים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. קרדן ישראל תהיה אחראית למימון הפעילות, ותחזיק בפרויקטים השונים בשיעורים שנעים בין 58% ל-67%. גבע נדל"ן תהיה אחראית לאיתור, להשבחה ולניהול הפרויקטים.

• חברי הנהלת חברת הנדל"ן גלעד מאי פתחו השבוע את אחד מימי המסחר בבורסה בתל אביב - לרגל ההנפקה בבורסה לניירות ערך. גלעד מאי היא אחת מארבע החברות החדשות שהצטרפו מתחילת 2021 לשוק איגרות החוב בבורסה, כולן חברות נדל"ן ובנייה. לאחרונה הנפיקה גלעד מאי לציבור, בדרך של הצעה אחידה, סדרת איגרות חוב לא צמודות תמורת 40 מיליון שקל, בריבית של קרוב ל-5% לשנה, אשר עומדות לפירעון בין השנים 2022 עד 2025.

• עיריית תל אביב-יפו הודיעה השבוע כי תשקיע בעשור הקרוב 100 מיליון שקל לטובת שיפוץ 1,000 בתים משותפים מדי שנה. התמריצים כוללים מענק של עד 5,000 שקל לכל דירה, וכן מענק של 10,000 שקל במסגרת פרויקטים קהילתיים בבתים משותפים. המהלך אושר במועצת העיר, ומטרתו "יצירת מהפך בחזות מבני העיר בתוך עשור". על ביצוע התוכנית אמונה חברת "עזרה ובצרון", המובילה את ההתחדשות העירונית בעיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתקבוצת עזריאליSEVENדירה להשכיררני צים מרכזי קניותהוועדה המקומית לתכנון ובנייההבורסה בתל אביבישרסעיריית תל אביב-יפואשדרתמ"א 38אמריקה ישראלגלעד מאיקרדן נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...