רשמית: אושרה תוכנית חוף הצוק של אשדר וקרן ריאליטי בצפון תל אביב; תכלול 263 חדרי מלון ו-212 יח"ד

התוכנית המאושרת מיישמת את השינויים האחרונים שנעשו בה – כולל הרחקת הבינוי מהחוף, ביטול התכנון לבניית קוטג'ים והקמת בניין מגורים במקומם, בצפון-מזרח המתחם

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק (דרור סיתהכל)יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק (דרור סיתהכל)

אחרי חבלי לידה רבים – אושרה תוכנית חוף הצוק בצפון תל אביב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה לאחרונה על אישורה הרשמי של תוכנית המתאר המקומית תא/4018 – היא "מתחם חוף הצוק", ממזרח לחוף הצוק בתל אביב, מדרום לרחוב שמעון סאמט, ממערב לרחוב הרצל רוזנבלום ומצפון למתחם "סי אנד סאן".

התוכנית "בילתה" בצנרת התכנון שנים רבות, ולאחרונה הודיעה חברת אשדר – אחת מהחברות המקדמות את המתחם לקראת מימוש – על שינויים שנערכו בה, רגע לפני אישורה. כעת התוכנית מאושרת, ויכולה לצאת לדרך סוף-סוף. לצד חברת אשדר מקדמת את המתחם קרן ריאליטי , שרכשה 50% מהזכויות בשנת 2015.

מטרת התוכנית הינה פיתוח מתחם לתיירות, למגורים ולמסחר, תוך הפרדת השימושים השונים, לצד הסגת הבינוי מזרחה ביחס למצב המאושר כיום, כך שלא יחצה את קו 100 המטרים מן הים, באמצעות הפקעת השטח בחלקו המערבי של המתחם והפיכתו לשצ''פ שיצטרף לפארק החופי בתל אביב"

"מטרת התוכנית הינה פיתוח מתחם לתיירות, למגורים ולמסחר, תוך הפרדת השימושים השונים (בניגוד למצב המאושר בתוכנית החלה, קרי המקורית)", כך בדברי ההסבר, "לצד הסגת הבינוי מזרחה ביחס למצב המאושר כיום, כך שלא יחצה את קו 100 המטרים מן הים, באמצעות הפקעת השטח בחלקו המערבי של המתחם והפיכתו לשצ''פ שיצטרף לפארק החופי בתל אביב". אלו כמה מהשינויים המרכזיים שחלו בתוכנית בהשוואה למקור. שינוי נוסף – הפחתת מספר חדרי המלון בכ-90, כך שיהיו במתחם 263 כאלו "בלבד".

"התוכנית מאפשרת יצירת דופן מלונאית אחידה בחזית הפונה אל הים על ידי הקמת בית מלון בחלקו המערבי של המגרש, וכן יוצרת חזית מסחרית פעילה בדופן לרחוב סאמט היורד אל הים, מבלי לפגוע בגבעת הכורכר הקיימת היום", ממשיכים דברי ההסבר, ומפרטים עוד על השינויים שיושמו בתוכנית המאושרת: "לצד זאת, התוכנית מבטלת את האפשרות לבניית קוטג'ים בחזית המערבית, הדרומית והצפונית (הקיימת במצב המאושר), ומאפשרת הקמת בניין למגורים בחלקו הצפון-מזרחי של המגרש. כמו כן, התוכנית קובעת כי הבניין הקיים בחלקו הדרום-מזרחי של המגרש ימשיך לשמש בהתאם לתוכנית החלה".

התוכנית מבטלת את האפשרות לבניית קוטג'ים בחזית המערבית, הדרומית והצפונית (הקיימת במצב המאושר), ומאפשרת הקמת בניין למגורים בחלקו הצפון-מזרחי של המגרש. כמו כן, התוכנית קובעת כי הבניין הקיים בחלקו הדרום-מזרחי של המגרש ימשיך לשמש בהתאם לתוכנית החלה"

דברי ההסבר אף חושפים את המסלול הארוך שעברה התוכנית בין מוסדות התכנון, במשך עשר שנים ואף יותר: "התוכנית נדונה ואושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הוולחו"ף) והועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע). הוועדות השונות אישרו את השימוש המאושר על פי תוכנית חלה בבניין A, וקבעו תמהיל שימושים למגורים, למסחר ולמלונאות ביתרת שטחי התוכנית".

דברי ההסבר אף חושפים את המסלול הארוך שעברה התוכנית בין מוסדות התכנון: "התוכנית נדונה ואושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הוולחו"ף) והועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע)"

התוכנית חולשת על שטח של כ-20 דונם, והיא תכלול – לצד שטחי המלונאות והמגורים – גם 1,200 מ"ר של שטחי מסחר. העורכת הראשית שלה היא אדריכלית רחל יונגמן ממשרד יסקי-מור-סיון אדריכלים, המודד הוא מאיר ליברמן ממשרד דיאמנט-ליברמן מדידות ויועץ התחבורה הוא עירד שרייבר ממשרד דגש הנדסה תכנון תנועה ודרכים.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית חוף הצוקאשדרקרן ריאליטיהוועדה המחוזית לתכנון ובניהיסקי-מור-סיון אדריכליםאדריכלית רחל יונגמןולנת"עולחו"ףהמועצה הארצית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...