יבנה: הופקדה תוכנית מתחם "השחף"; פינוי-בינוי שמציע 273 יחידות דיור חדשות

המתחם החדש יכלול שלושה מגדלים בני 24 קומות כל אחד (במקום בניינים בני ארבע קומות מעל קומת עמודים) ויציע גם שני גני ילדים ו-1,000 מ"ר שטחי מסחר בקומות הקרקע

שיתוף הכתבה
יבנה (שאטרסטוק)יבנה (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יבנה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית הפינוי-בינוי במתחם "השחף" בעיר – תוכנית שבמסגרתה יפונו 64 יח"ד קיימות, וייבנו במקומן 273 יח"ד חדשות, בשטח עיקרי של 28,665 מ"ר, בסמוך למרכזה של יבנה.

התוכנית חלה במתחם 1 לפי תוכנית המתאר הכוללנית של יבנה, ומהווה המשך ישיר למדיניות התכנון העירונית, הרואה בציר דואני הסמוך ציר מרכזי וחשוב בהתחדשות מרכז העיר"

"מדובר בהתחדשות עירונית במסלול פינוי-בינוי, על ידי הריסת ארבעה מבנים ברחוב השחף ביבנה והקמת מתחם מגורים חדש הכולל שלושה רבי-קומות המיועדים למגורים על גבי מסד הכולל שטחי מסחר ושטח למבני ציבור", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית חלה במתחם 1 לפי תוכנית המתאר הכוללנית של יבנה, ומהווה המשך ישיר למדיניות התכנון העירונית, הרואה בציר דואני הסמוך ציר מרכזי וחשוב בהתחדשות מרכז העיר.

התוכנית מוצעת במסגרת פרויקט התחדשות עירונית , ועיקרה חידוש פני העיר, חיזוק מרכז העיר, הגדלת מלאי הדירות למגורים ויצירת מוקד מסחר מקומי. התכנון כולל הריסת מבנים קיימים והקמת שלושה בניינים חדשים, בני 24 קומות כל אחד, המשלבים חזיתות מסחריות ושטחים בנויים לשימוש ציבורי בקומת הקרקע".

המתחם, שמקודם על ידי  אלמוגים ו-WGROUP, משתרע על פני כחמישה דונמים, ויכלול לצד שטחי המגורים גם שני גני ילדים בשטח כולל של 260 מ"ר, וכן קומת קרקע עם מסחר מלווה רחוב, בשטח עיקרי של 1,000 מ"ר. הוראות הבנייה באשר למספר הקומות במתחם "משדרגות" את המתחם מבניינים בני ארבע קומות על עמודים, למגדלים בני 24 קומות, כאמור, מעל קומת עמודים כפולה ובתוספת גג טכני.

היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת מי אבן; העורך הראשי הוא אדריכל שחף זית ממשרד זית לב אדריכלים; שמאי המקרקעין הוא יאיר תורג'מן; המודד הוא רמזי קעואר; יועץ התחבורה הוא זאב גורן ממשרד גורן הנדסת תנועה

היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת מי אבן; העורך הראשי הוא אדריכל שחף זית ממשרד זית לב אדריכלים; שמאי המקרקעין הוא יאיר תורג'מן; המודד הוא רמזי קעואר; יועץ התחבורה הוא זאב גורן ממשרד גורן הנדסת תנועה.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי במאי האחרון הכריזה הוועדה המקומית יבנה על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי נוספת בעיר, גם כן בסמוך לציר דואני – במתחם העצמאות, צמוד לכביש 42. התוכנית מאפשרת הקמת 892 יחידות דיור חדשות במתחם, זאת בעיקר בזכות הגדלת שטחיה ביחס לתכנון המקורי, כדי להפוך את הפרויקט לכלכלי עבור מקימיו, חברת חן את ברון יזמות ובנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמתחם העצמאות יבנהWGROUPפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...