המירוץ למתחם: אלו הצעדים הנכונים להחתמת דיירים במסלול פינוי-בינוי

לפני שיוצאים לדרך במסלול פינוי בינוי ומתחילים בבניית הבניין החדש, צריך קודם כל לבנות מערכת יחסים חיובית בין הדיירים לבין היזמים • ראובן חי-שלם, מנכ"ל קבוצת 'קדימה' – חושף עבור היזמים את הנתיב המהיר להחתמת דיירים

שיתוף הכתבה
פינוי-בינוי (יח"צ)פינוי-בינוי (יח"צ)

רבים הם היזמים בישראל שנתקלים תוך כדי תנועה בקשיים שמונעים מהם לקדם פרויקטים במסלול פינוי בינוי . אמנם בתחילת הדרך הכול נראה טוב ויפה, מפלס הציפיות עולה וכך גם ההתרגשות להקים מאפס פרויקט חדש לגמרי. ובכל זאת, ההיסטוריה מלמדת שיש הפרש גדול בין הרצוי למצוי במסלולים של פינוי בינוי עבור היזמים.

לא תמיד נוצר שיתוף פעולה פורה אל מול הדיירים שבמתחם. ישנם דיירים שתוקעים מקלות בגלגלי הפרויקט כשמסרבים לחתום על החוזה מול היזמים. מכאן והלאה, פרויקט הפינוי בינוי המיוחל נגדע באיבו, והיזמים מפסידים גם את הכספים וגם את המוניטין שלהם. 

ישנם דיירים שתוקעים מקלות בגלגלי הפרויקט כשמסרבים לחתום על החוזה מול היזמים. מכאן והלאה, פרויקט הפינוי בינוי המיוחל נגדע באיבו, והיזמים מפסידים גם את הכספים וגם את המוניטין שלהם.  אבל הנה החדשות הטובות: ליזמים בישראל יש אפשרות למנוע מצבים שכאלו ולהקים את הפרויקט על רגליו

אבל הנה החדשות הטובות: ליזמים בישראל יש אפשרות למנוע מצבים שכאלו ולהקים את הפרויקט על רגליו. וזאת למרות קשיים כאלו ואחרים מול הדיירים.

איך ניתן לעשות זאת? ראובן חי-שלם, מנכ"ל קבוצת 'קדימה' הפועלת להסרת חסמים בפרויקטים של פינוי בינוי , מסביר איך יכולים היזמים לדלג מעל שדה המוקשים בדרך להחתמת דיירים ולהוביל עד קו הסיום פרויקט פינוי בינוי מוצלח.

"המטרה? לאתר את הדייר הדומיננטי" 

"קודם כל ולפני הכול, אני ממפה את המתחם" מדגיש ראובן חי-שלם. "דופק על דלתות, מכיר את כל הדיירים, לומד על האופי, הצרכים והאינטרסים של כל אחד ואחת מהם. צריך לאסוף את כל האינפורמציה על בעלי הדירות. אם אי אפשר להשיג דייר כזה או אחר, אז אאתר את הטלפונים וכתובות המייל של הבן שלו, של אשתו, של הדודה – אמצא כל יכול ליצור קשר במיידי ולשמור על תקשורת פתוחה מול כולם".

קבוצת 'קדימה' עובדת עם תוכנה שפותחה במיוחד לצורך קידום פרויקטים של התחדשות עירונית , תוכנה שלצד היותה משרתת האינטרסים של היזמים גם יוצרת תמונת מצב מלאה לגביי הדיירים, ויותר מכך, מעניקה גם לדיירים עצמם את היכולת להיות בלב העניינים ולא להידחק לשוליים.

בעזרת תוכנה ייעודית, Go Clear, שהיא מערכת לניהול מידע ועדכונים שוטפים, אנחנו מציגים את כל הפרמטרים הרלוונטיים עבור היזמים שיכולים לעקוב אחרי כל שינוי ולהישאר עם היד על הדופק. המשפט הזה נכון גם לגביי הדיירים – שכן כל דייר מקבל שם משתמש וסיסמא לשימוש בתוכנה, ושם גם הוא נחשף לכל המידע העדכני ביותר"

ועל כך מספר לנו חי-שלם: "בעזרת תוכנה ייעודית, Go Clear, שהיא מערכת לניהול מידע ועדכונים שוטפים, אנחנו מציגים את כל הפרמטרים הרלוונטיים עבור היזמים שיכולים לעקוב אחרי כל שינוי ולהישאר עם היד על הדופק. המשפט הזה נכון גם לגביי הדיירים – שכן כל דייר מקבל שם משתמש וסיסמא לשימוש בתוכנה, ושם גם הוא נחשף לכל המידע העדכני ביותר ועתיד הדירה שלו לא נותר לוט בערפל". 

 

"בתוכנה הזו אנו מסמנים את מי שצריך ויוצרים מיפוי של 'הדיירים החיוביים' נקרא להם" ראובן חי-שלם מפרט, "המטרה שלי היא לאתר את הדייר הדומיננטי שאיתו אפשר לקדם את הפרויקט, ובמקביל לכך, ליצור מאגר של אותם דיירים שעדיין לא בשלים לרעיון הפרויקט ואלו שמתלבטים וזקוקים לייעוץ והכוונה".

כשמקצועיות פוגשת אנושיות  

הצוות הגדול של קבוצת 'קדימה' מורכב מבוגרי קורסים מקצועיים של התחדשות עירונית ודיני משפט, עובדים שהם אוטוריטות בתחומם ובקיאים ולו בניואנסים המקצועיים והמשפטיים המסורבלים ביותר. כל היתרונות הללו מקנים ל-'קדימה' את היכולת להעניק פתרונות יצירתיים לכל קונפליקט שיעלה בדרך. 

כשזה נאמר, אולי ההיבט שמייחד יותר מכל את קבוצת 'קדימה' – זהו הדגש על הפן האנושי והיכולת לדעת גם מתי להפריד אינטרסים מקצועיים-כלכליים מהיחסים הנרקמים בין היזמים לבין הדיירים. כך יוצרת הקבוצה חזית משותפת בין כל הצדדים שיש לה מטרה אחת בלבד: לקדם יחדיו את הפרויקט במהירות וביעילות.   

אם אמרתי לדייר שהוא יקבל תשובה היום – אז הוא יקבל תשובה היום. ככה אנחנו עובדים. אנו עומדים בכל מילה שלנו מול הדיירים ומול היזמים ודואגים לאמון מלא ודיאלוג פתוח בכל שלב של הפרויקט"

"אם אמרתי לדייר שהוא יקבל תשובה היום – אז הוא יקבל תשובה היום" מדגיש ראובן חי-שלם. "ככה אנחנו עובדים. אנו עומדים בכל מילה שלנו מול הדיירים ומול היזמים ודואגים לאמון מלא ודיאלוג פתוח בכל שלב של הפרויקט.

סינרגיה בין כל הנפשות הפועלות. זהו משפט המפתח. וזה גם מהניסיון הרב שלנו בתחום המתכון המנצח להחתמת דיירים ולקידום מהיר ומוצלח של פרויקטים במסלול פינוי בינוי ".  

"פינוי בינוי זו עסקה חברתית"

מכלול הידע והניסיון המצטבר מפרויקטים מוצלחים בכל רחבי הארץ משמש את קבוצת 'קדימה' לבנות ביחד עם יזמים אסטרטגיית עבודה יעילה, שיש בכוחה לתת את הרוח הגבית לפרויקטים של פינוי בינוי . זה נכון שישנם לא מעט אתגרים שעולים או צפויים לעלות בפרויקט מסוג זה, אבל כל עוד העקרון המנחה הוא שיתוף פעולה פורה ויעיל בין כל הנפשות הפועלות בפרויקט, אז ניתן להתגבר על האתגרים הללו.

מתחם שלם שנהרס ונבנה מחדש הוא אירוע מכונן בחייהם של הדיירים. לכן היחס האישי הוא קריטי בפרויקט שכזה. אנו מודעים לחששות המתלווים לפרויקט של התחדשות עירונית – היזמים מפחדים שהוא יעלה על שרטון, הדיירים מפחדים להישאר תלויים באוויר עם תחושת אי ודאות"

"חשוב שכולם יזכרו, פרויקט פינוי בינוי זה קודם כל עסקה חברתית" מסכם ראובן חי-שלם."מתחם שלם שנהרס ונבנה מחדש הוא אירוע מכונן בחייהם של הדיירים. לכן היחס האישי הוא קריטי בפרויקט שכזה. אנו מודעים לחששות המתלווים לפרויקט של התחדשות עירונית – היזמים מפחדים שהוא יעלה על שרטון, הדיירים מפחדים להישאר תלויים באוויר עם תחושת אי ודאות.

אנחנו אלו שיוצרים את הגשר ביניהם ומסירים מהרקע כל סיכון שמאיים על הצלחתו של הפרויקט. אנחנו דואגים לאינטראקציה חיובית בין כל הצדדים, מיישבים סכסוכים במידה ואלו צפים אל פני השטח, ובאים כדי להיות הקול האמין והסמכותי שמעניק ביטחון ליזמים ולדיירים".

לייעוץ פרטני ונרחב יותר בנושא - פנו למייל Hachtamot@gmail.com או לטלפון 054-2282555


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתקבוצת קדימהראובן חי-שלםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...