מכרז "משולש הבורסה" ברמת גן ייסגר בשבוע הבא; מחיר המינימום: 542,184,913 שקל

המכרז של "דירה להשכיר" ורמ"י מזמין להציע הצעות ל"תכנון, הקמה והפעלה של המתחם" – אשר יכלול בין היתר 400 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ועוד 350 חדרי מעונות לסטודנטים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם משולש הבורסה (ישר אדריכלים ודירה להשכיר)הדמיית מתחם משולש הבורסה (ישר אדריכלים ודירה להשכיר)

אחד המכרזים היוקרתיים של העת האחרונה עומד בפני סגירה – עם רף מינימום מהגבוהים שנראו כאן: מכרז "משולש הבורסה" ברמת גן, עם 750 יחידות דיור, בהן 400 להשכרה ארוכת טווח, ייסגר ביום שני הבא, 2.8.2021, בעוד שבוע בדיוק. מחיר המינימום שנקבע למכרז חוצה את רף חצי מיליארד השקלים, ובמספרים מדויקים - 542,184,913 שקל.

מדובר במכרז של חברת " דירה להשכיר " ורשות מקרקעי ישראל, ובניגוד למכרזים אחרים, אשר מציעים זכויות בנייה מסוימות במתחמים שונים, כאן מדובר על ניהול מתחם "משולש הבורסה" כולו. המכרז מזמין את המציעים להגיש הצעות "לחתימה על חוזה חכירה ישירה מהוון (ללא הסכם פיתוח) לתקופה של 98 שנים, עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים, לצורך תכנון, הקמה והפעלה של מתחם 'משולש הבורסה'.

המתחם יכלול שני מגדלי תעסוקה ומסחר, מגדל למגורים הכולל 400 יח"ד להשכרה לטווח ארוך, לתקופה שלא תפחת מ-20 שנה, 350 יח"ד מעונות סטודנטים, מבנים ומוסדות ציבור וכן שטחי תעסוקה ומסחר בבנייה מרקמית. 25% מהדירות להשכרה תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-75% מהן יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק"

המתחם יכלול שני מגדלי תעסוקה ומסחר, מגדל למגורים הכולל 400 יח"ד להשכרה לטווח ארוך, לתקופה שלא תפחת מ-20 שנה, 350 יח"ד מעונות סטודנטים, מבנים ומוסדות ציבור וכן שטחי תעסוקה ומסחר בבנייה מרקמית. 25% מהדירות להשכרה תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-75% מהן יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. בתום תקופת ההשכרה רשאי יהיה הזוכה למכור את יחידות הדיור להשכרה כדירות מגורים".

עוד מצוין בתנאי המכרז כי "במסגרת מכרז זה מוצעות לרכישה זכויות חכירה בלתי מסוימות של 98.815% מחלקי המגרש, ויתרת הזכויות במגרש הינה של בעלים במשותף (במושע). לצורך מימוש הבנייה יהיה על הזוכה להתקשר בהסכם עם הבעלים המשותף".

המדובר הוא בשטח של 9,590 מ"ר. הזוכה בשטח תצטרך להוסיף לסכום הזכייה הוצאות פיתוח המסתכמות בכ-11.5 מיליון שקל. כל מגיש הצעה למכרז נדרש להפקיד, במסגרת ההצעה, ערבות בסך של 66.45 מיליון שקל.

במאי 2019 אושרה התוכנית למשולש הבורסה למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, ובאותו מעמד צוין כי שיווק הדירות יחל במהלך 2019. מטרתה, בין היתר, "למשוך למקום כמה שיותר אנשים כדי 'להחיות' את אזור הבורסה ולהרחיב את משך הפעילות בו מעבר לשעות העבודה"

נזכיר כי במאי 2019 אושרה התוכנית למשולש הבורסה למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, ובאותו מעמד צוין כי שיווק הדירות יחל במהלך 2019. מטרתה, בין היתר, "למשוך למקום כמה שיותר אנשים כדי 'להחיות' את אזור הבורסה ולהרחיב את משך הפעילות בו מעבר לשעות העבודה".

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק, אמרה על התוכנית בעת אישורה למתן תוקף כי "מדובר בתוכנית תקדימית הן מבחינת היקפי הפיתוח והן מבחינת שילוב התועלות הציבוריות - מעונות סטודנטים ודיור להשכרה. כל זאת במרחב תעסוקתי הנשען על מערכות הסעת המונים". נציין כי בפברואר 2020 התוכנית אושרה באופן רשמי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משולש הבורסההוועדה המחוזית לתכנון ובניהדניאלה פוסקדירה להשכיררשות מקרקעי ישראלאבנר ישר אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...