משהו שלא קורה כל יום: מכרז לדיור מוגן בבית שמש שווק בהצלחה – בניסיון הראשון

הזוכים, במשותף – חברת מימושים מגשימים פוטנציאל ויוסף מילר, שישלמו 24.6 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח • מ-2009 פורסמו 16 מכרזים לדיור מוגן בבית שמש – רק שלושה מהם שווקו בהצלחה

שיתוף הכתבה
בית שמש (שאטרסטוק)בית שמש (שאטרסטוק)

מחזה נדיר בבית שמש: מכרז של רשות מקרקעי ישראל בייעוד דיור מוגן שווק בהצלחה אתמול (ד') – בניסיון הראשון. הזוכים הם, יחד, חברת מימושים מגשימים פוטנציאל ויוסף מילר, שישלמו סכום של 24,650,463 שקל, כולל הוצאות פיתוח. סכום הזכייה עמד על 5,775,500 שקל, והיה הגבוה מבין שלוש ההצעות שהוגשו למכרז.

ההצעה המשותפת הייתה נמוכה ממחיר השומה שנקבע לקרקע – קרקע בשטח של 5,436 מ"ר: השומה שנקבעה עמדה על 6.1 מיליון שקל. מחיר המינימום עמד על 2,775,500 שקל. לאחר הזכייה יוכלו המציעים להקים בשטח שבשכונה ד'4 בבית שמש מתחם דיור מוגן ובו 200 יחידות דיור

נציין כי ההצעה המשותפת הייתה נמוכה ממחיר השומה שנקבע לקרקע – קרקע בשטח של 5,436 מ"ר: השומה שנקבעה עמדה על 6.1 מיליון שקל. מחיר המינימום עמד על 2,775,500 שקל. לאחר הזכייה יוכלו המציעים להקים בשטח שבשכונה ד'4 בבית שמש מתחם דיור מוגן ובו 200 יחידות דיור.

כאמור, מדובר במחזה נדיר למדי בעיר הסמוכה לירושלים. כפי שפרסמנו כאן בעבר, מכרז לדיור מוגן בשכונה ד'1 בעיר פורסם שלוש פעמים בתוך שנתיים, ובכל זאת נותר ללא זוכים; על כישלונו של מכרז אחר בעיר, בשכונה ד'2, דיווחנו כאן כמה חודשים קודם לכן.

ככלל, שיעור הכישלונות במכרזים בייעוד דיור מוגן בבית שמש גבוה מאוד. עד עתה, משנת 2009, פורסמו על ידי רמ"י 16 מכרזים להקמת מתחמי דיור מוגן בבית שמש; בשניים מהם לא הוכרזו זוכים, למרות שחלפו שנים מאז שווקו; 11 מהם – מספר גדול במיוחד – נסגרו ללא הצעות כלל, ורק שלושה, כ-18% בלבד מכלל המכרזים שפורסו בייעוד זה בעיר, נסגרו עם זוכים.

המכרז שנסגר אתמול פורסם לראשונה באפריל האחרון, כך שגם הזמן שחלף עד לשיווקו בפועל קצר מאוד, יחסית למכרזים האחרים בייעוד זה בבית שמש. מדובר במכרז לקרקע שתשלב גם מתחם דיור מוגן וגם מסחר, ומציע חוזה חכירה ישירה מהוון לתקופה של 98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות

נציין כי המכרז שנסגר אתמול פורסם לראשונה באפריל האחרון, כך שגם הזמן שחלף עד לשיווקו בפועל קצר מאוד, יחסית למכרזים האחרים בייעוד זה בבית שמש. מדובר במכרז לקרקע שתשלב גם מתחם דיור מוגן וגם מסחר, ומציע חוזה חכירה ישירה מהוון לתקופה של 98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור מוגןרשות מקרקעי ישראלשכונת ד'2 בבית שמששכונה ד'1 בבית שמשמימושים מגשימים פוטנציאליוסף מילר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...