מוסדות התכנון בירושלים עבדו שעות נוספות: 22 החלטות לגבי תוכניות בעיר ניתנו בתוך יום אחד

מספר גבוה באופן חריג של החלטות שהתקבלו ביישוב אחד לאורך יום בודד – 18 מהן החלטות להפקדת תוכניות, וארבע החלטות לאישור תוכניות • לשם השוואה, בכל אחד מהימים מתחילת השבוע התקבלו 16 החלטות - בכל רחבי הארץ

שיתוף הכתבה
שרת הפנים, איילת שקד (סיון פרג')שרת הפנים, איילת שקד (סיון פרג')

הספק חריג למוסדות התכנון במחוז ירושלים היום (ג'): על פי נתוני אתר "מידע תכנוני" של מנהל התכנון , ניתנו לאורך היום החלטות לגבי 22 תוכניות שונות על ידי מוסדות התכנון השונים במחוז ירושלים – 22 תוכניות שכולן בתחומי עיר הבירה. תוכנית אחת אושרה בגני תקווה. נציין כי הנתונים באתר "מידע תכנוני" מתעדכנים לעיתים לאחור, כך שייתכן שמספר ההחלטות שהתקבלו במחוז לאורך היום אף גבוה יותר.

18 מההחלטות היו על הפקדת תוכניות, ואילו ארבע היו החלטות על אישור תוכניות. אחת התוכנית הבולטות מאלו שהופקדו היום היא התוכנית לפינוי-בינוי בשכונת תלפיות בעיר, החלטה שעליה דיווחנו מוקדם יותר היום, ומקדמת לקראת מימוש מתחם של אזורים לבניית 182 יחידות דיור חדשות.

13 מתוך 22 ההחלטות שהתקבלו היום נוגעות לתוכניות בשכונות מזרח ירושלים – בדגש על בית חנינא ועל אום טובא. נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, כפי שפרסמנו כאן, הופקדה תוכנית להגדלת זכויות הבנייה בשכונות בית חנינא ושועפט, כך שהן יוכלו להוסיף לעצמן עוד 2,000 יח"ד

עוד נציין כי 13 מתוך 22 ההחלטות שהתקבלו היום נוגעות לתוכניות בשכונות מזרח ירושלים – בדגש על בית חנינא ועל אום טובא. נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, כפי שפרסמנו כאן, הופקדה תוכנית להגדלת זכויות הבנייה בשכונות בית חנינא ושועפט, כך שהן יוכלו להוסיף לעצמן עוד 2,000 יח"ד.

כדי להמחיש את גודל ההספק המרשים של מוסדות התכנון במחוז ירושלים, נבדוק את ביצועי הימים האחרונים על פי אתר "מידע תכנוני": אתמול, יום שני, התקבלו 16 החלטות במוסדות התכנון השונים – כולן נוגעות ליישוב אחד בלבד, כלומר לא התקבלו אתמול כמה החלטות בנוגע לכמה תוכניות ביישוב ספציפי; שלשום, יום ראשון, התקבלו גם כן 16 החלטות. בשלושה יישובים התקבלו החלטות לגבי שתי תוכניות – בירושלים, בחדרה ובנוף הגליל. בשאר היישובים התקבלה החלטה לגבי תוכנית אחת בלבד.

אתמול, יום שני, התקבלו 16 החלטות במוסדות התכנון השונים – כולן נוגעות ליישוב אחד בלבד, כלומר לא התקבלו אתמול כמה החלטות בנוגע לכמה תוכניות ביישוב ספציפי; שלשום, יום ראשון, התקבלו גם כן 16 החלטות. בשלושה יישובים התקבלו החלטות לגבי שתי תוכניות – בירושלים, בחדרה ובנוף הגליל. בשאר היישובים התקבלה החלטה לגבי תוכנית אחת בלבד

נלך עוד מעט לאחור, אל יום חמישי האחרון, שבו מספר ההחלטות היה גבוה יותר – 27. ביום זה העיר שדרות "נטלה את ההובלה", עם תשע החלטות שהתקבלו בתחומיה ביום אחד. יום לפני כן התקבלו 24 החלטות, ארבע מהן בירושלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהאתר מידע תכנוניהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...