תמורת כ-76 מיליון אירו: אספן גרופ, אלטשולר שחם ושלמה ביטוח רוכשות בניין משרדים בהולנד

הבניין נמצא בעיר אמרספורט, אשר נחשבת פופולארית בתחום המשרדים "לאור מחירי שכירות נוחים ודרכי גישה תחבורתיים יעילים" • שלוש החברות יחזיקו ב-32.99% ממניות חברת הנכס המפעילה את הבניין

שיתוף הכתבה
גיא פרג, יו"ר אספן גרופ (אספן גרופ)גיא פרג, יו"ר אספן גרופ (אספן גרופ)

החברות אספן גרופ , אלטשולר שחם ושלמה ביטוח הודיעו לאחרונה על רכישת מלוא הון המניות של חברה המחזיקה בבניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנד, תמורת כ-76 מיליון אירו. כך עולה מהודעת אספן גרופ לרשות לניירות ערך הבוקר (א').

העיר אמרספורט ממוקמת צפונית-מזרחית לעיר אוטרכט, ולפי הודעתה של אספן גרופ זוהי אחת הערים הפופולריות בהולנד לשכירת שטחי משרדים ברמת גימור גבוהה בקרב חברות מקומיות ובינלאומיות, "לאור מחירי שכירות נוחים ודרכי גישה תחבורתיים יעילים".

בניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנדבניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנד

על פי ההסכם יחזיקו כל אחת מהחברות – אספן גרופ (באמצעות חברת בת בבעלות מלאה), אלטשולר שחם ושלמה ביטוח - תחזיק ב-32.99% ממניות חברת הנכס. צד שלישי, שזהותו לא נמסרה, יחזיק במניות הנותרות, בשיעור של כ-1.03%.

בניין המשרדים הנרכש ניצב בשטח בן כ-11,820 מ"ר, ושטחו הבנוי הכולל הוא כ-29,523 מ"ר. שיעור התפוסה בו עומד על כ-94%, ודמי השכירות השנתיים בנכס עומדים על כחמישה מיליון אירו. יש בו, נכון להיום, שישה שוכרים, ותקופת השכירות הממוצעת שנותרה היא כשבע שנים. בין השוכרים - בנק ABN Amro וחברת הפרמצבטיקה GlaxoSmithKline. הבניין כולל גם 604 מקומות חניה.

אספן גרופ מעדכנת כי לאחר עסקה זו, ימנה פורטפוליו הנכסים שלה בהולנד 19 נכסים, בשטח כולל של כ-212,000 מ"ר ובשווי כולל של כ-1.8 מיליארד שקל. החודש השלימה אספן הנפקת אג"ח בדרך של הרחבת סדרה ח', וגייסה סכום של כ-308 מיליון שקל.

בניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנדבניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנד

גיא פרג, יו"ר אספן גרופ : "רכישת הנכס הינה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה להמשך התמקדות והרחבת פעילותינו בשוק המשרדים בהולנד, שבו אנו ממשיכים לזהות פוטנציאל צמיחה והצפת ערך. הנכס ממוקם בעיר מרכזית בהולנד, ומושכר לשוכרים חזקים ואיכותיים. 

נמשיך להרחיב את פעילותינו בהולנד ובישראל, תוך גישה אקטיבית של השבחת פורטפוליו הנכסים, הגברת יעילותם התפעולית ואיתור הזדמנויות עסקיות ליצירת ערך לבעלי המניות - כל זאת לצד המשך צמצום פעילותנו בגרמניה והמשך ביצוע צעדים לשמירה על איתנותה הפיננסית של החברה"

נמשיך להרחיב את פעילותינו בהולנד ובישראל, תוך גישה אקטיבית של השבחת פורטפוליו הנכסים, הגברת יעילותם התפעולית ואיתור הזדמנויות עסקיות ליצירת ערך לבעלי המניות - כל זאת לצד המשך צמצום פעילותנו בגרמניה והמשך ביצוע צעדים לשמירה על איתנותה הפיננסית של החברה, ובהם הרחבת האג"ח המוצלחת שביצענו החודש, שלצד פעולות נוספות שביצענו מביאה להוזלה משמעותית בעלויות המימון של החברה והארכת מח"מ ההתחייבויות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאספן גרופגיא פרגנדל"ן בחו"לאלטשולר שחםשלמה ביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...